• 4
  • 5
2025-08-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men kall choklad vill jag faktiskt ha, iallafall på sommaren. Äter folk halvsmält choklad? Äckligt. Havredryck är inte heller kyld, upp till dem som dricker den att kyla.

Fattar inte grejen, har ni snuset i kylen hemma?
I tonåren brukade jag köra en Marabou chokladkaka i ugnen några minuter. Sen slevade jag in den...

Nu har jag precis slutat snusa men jag hade fan snusat vilket snus som helst oavsett hur det förvarats just nu....
Citera
2025-08-16, 07:23
Medlem
Citat:
Men kall choklad vill jag faktiskt ha, iallafall på sommaren. Äter folk halvsmält choklad? Äckligt. Havredryck är inte heller kyld, upp till dem som dricker den att kyla.

Fattar inte grejen, har ni snuset i kylen hemma?

Jag snusar inte längre, men självklart förvarades oöppnade dosor i kylskåpet. En snusstock räckte ungefär en månad för mig och att ha okylda dosor liggande så länge förstör naturligtvis innehållet, särskilt under sommaren.
Citera
2025-08-16, 07:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Jag snusar inte längre, men självklart förvarades oöppnade dosor i kylskåpet. En snusstock räckte ungefär en månad för mig och att ha okylda dosor liggande så länge förstör naturligtvis innehållet, särskilt under sommaren.

Jo, jag kände en snusare och han hade en stock i kylen, och typ inget annat. Men andra snusare köper separata dosor hela tiden och då från kylen. De köper en i taget och av någon anledning måste den vara kyld.
Citera
2025-08-16, 07:30
Medlem
Citat:
Jo, jag kände en snusare och han hade en stock i kylen, och typ inget annat. Men andra snusare köper separata dosor hela tiden och då från kylen. De köper en i taget och av någon anledning måste den vara kyld.

Köper man en i taget spelar det ingen roll. Snus, till skillnad från många andra produkter, smakar inte bättre för att den är kyld. Att köpa stockvis är dock alltid billigare, så jag förstår inte varför man köper enstaka dosor om man snusar regelbundet.
Citera
2025-08-16, 09:08
Medlem
Citat:
Du hävdar alltså att det är en urban myt?
Skulle inte förvåna mig. Jag svalde med hull och hår och har aldrig ifrågasatt. Har snusat i två omgångar i livet och var över trettio när jag lade in första prillan
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in