2025-07-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Åtminstone så får man vara gammal när man lever i paradiset efter döden. De som dör som barn eller som unga är givetvis unga även efter döden i paradiset.

Eller hur?

Nä, men livet vill man såklart njuta av. Lever man hälsosamt så är man också frisk längre. Har sett många 85 åringar nu som promenerar och är mer rörliga än många yngre som knappt går 5000 meter om dagen.

De lever ett bra liv även som 85 åringar.

Det är vad man vill uppnå.

Vänta lite..

Vad fan har det för betydelse att leva tills man är 85år och kan gå 5000steg om dagen...

Menar du på allvar att den som får längst tid på jorden är vinnare? För att i samma stund som den dör ändå inte minns om den levde i 25år eller 75år...

Det har ingen betydelse då minnet raderas...

Du kanske kände dig jävligt nöjd med att knullat en jävligt sexig tjej dagen igår men låt säga att du inte minns något då har inte knullet någon betydelse...
Citera
2025-07-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Följer man tanken till slut så inser man att livet är meningslöst att påbörja öht. Men det vill såklart få erkänna.

Exakt...

Du föds utan haft något minne av tiden innan..

Du dör utan att minnas din existens..

Så allt du upplevt både innan livet...och i livet och efter livet finns inte..!

Ganska skrämmande insikt
Citera
2025-07-04, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Vänta lite..

Vad fan har det för betydelse att leva tills man är 85år och kan gå 5000steg om dagen...

Menar du på allvar att den som får längst tid på jorden är vinnare? För att i samma stund som den dör ändå inte minns om den levde i 25år eller 75år...

Det har ingen betydelse då minnet raderas...

Du kanske kände dig jävligt nöjd med att knullat en jävligt sexig tjej dagen igår men låt säga att du inte minns något då har inte knullet någon betydelse...

Så bara för att du de sista åren glömmer minnen innan du dör så är hela ens aktiva och hälsosamma liv med tusentals knull helt betydelselös?
Citera
2025-07-04, 21:01
Medlem
Citat:
Exakt...

Du föds utan haft något minne av tiden innan..

Du dör utan att minnas din existens..

Så allt du upplevt både innan livet...och i livet och efter livet finns inte..!

Ganska skrämmande insikt

Hur skulle du kunna minnas före livet? Eller efter livet? Du finns ju bara nu. Du är ju din hjärna.
Citera
2025-07-04, 21:02
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag kanske förklarade det dåligt

Låt säg att jag lägger fram massa kakor på ett fat och sen säger att jag kommer skjuta dig i huvudet när du ätit klart...

Menar du att den som åt 4st kakor fick ut mer än den som bara åt 1st ?
Om det var goda kakor, uppenbart ja. Nu kanske pressen förstörde njutningen, så exemplet var dåligt anser jag.

Livet är upplevelsen. Det är det enda som finns om du tänker efter. Intigheten före och intigheten efter, är ingenting.
Citera
2025-07-04, 21:03
Medlem
Citat:
Så bara för att du de sista åren glömmer minnen innan du dör så är hela ens aktiva och hälsosamma liv med tusentals knull helt betydelselös?

Svar ja. Det var det inte medan det pågick eller när du kunde minnas det. Men det blir det så småningom.
Citera
2025-07-04, 21:08
Medlem
Kjelll-Magnes avatar
Det beror på hur mycket man trivs i livet. Har du barnbarn som du vill se växa upp spelar tiden absolut roll.Njuter man a v livet lika så,är man olycklig och ensam så kanske tiden inte spelar lika stor roll.

Sist men inte minst kan jag ibland önska att jag blev född betydligt tidigare än vad jag är,livet verkade lättare och bättre innan under årtionden innan min födsel.
Citera
2025-07-04, 21:26
Medlem
Citat:

Ja eftersom det bara har en betydelse så länge du minns dom...

Nu tänker du troligen att jag har iallafall tänkt på dom knullen i 70år men även det kommer ju inte minnas

Så både minnen av knullen och minnet av att minnas knullen blir borta...

Då hamnar du återigen bara i tid...tid som är helt poänglöst

Vad spelar det för roll om du levt i 25år och bara knullat 5 tjejer eller left i 100år och knullat 500 tjejer när minnet av dom inte finns !

Det blir liksom ingenting av det
Citera
2025-07-04, 21:29
Medlem
Citat:
Hur skulle du kunna minnas före livet? Eller efter livet? Du finns ju bara nu. Du är ju din hjärna.

Självklart

Var bara tydlig för att folk ska förstå att det bara är ett medvetande vi bara har för stunden...

Vi kommer ju inte ens veta hur länge vi levt på jorden när vi dör eller vad vi gjort
Citera
2025-07-04, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Om det var goda kakor, uppenbart ja. Nu kanske pressen förstörde njutningen, så exemplet var dåligt anser jag.

Livet är upplevelsen. Det är det enda som finns om du tänker efter. Intigheten före och intigheten efter, är ingenting.

Kakorna var ett exempel för att lättast kunna se att allt vi jagar bara är i stunden så länge vi har ett medvetande

Vi vill ha ett långt liv men eg vet vi inte riktigt varför...

Vi vill se nya platser och uppleva saker men ur det medvetandet vi har i stunden på ett längre perspektiv så har det noll betydelse..

Jag tror att gamla människor som börjar få alzheimers får en liten glimt av vad döden eg är !

Du är ingenting om du inte minns
Citera
2025-07-04, 21:35
Medlem
Citat:
Självklart

Var bara tydlig för att folk ska förstå att det bara är ett medvetande vi bara har för stunden...

Vi kommer ju inte ens veta hur länge vi levt på jorden när vi dör eller vad vi gjort

Okej då så. Nej exakt, det är fullkomligt värdelöst.
Citera
2025-07-04, 21:41
Medlem
Citat:
Okej då så. Nej exakt, det är fullkomligt värdelöst.

Jag kan tycka att insikten är lite sorglig , för mkt vi bygger upp i livet är ju att vi minns och vet vem vi är !

Får man alzheimers så kan du ff göra allt som tidigare men poängen finns inte kvar !

En med alzheimers sa att det känns poänglöst att gå på konsert och äta på fin restaurang om jag inte minns händelsen när jag vaknar !

Då slog det mig..

Det är inte själva maträtten eller knullet i sig som har betydelse utan att man minns det !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in