2025-07-05, 14:38
Medlem
Inte snyggt att överdriva/ljuga om sina studieresultat.
Om det nu är sant.
Vet ej mycket om S.M. Men läste att hon betraktade sig som ateist. Om detta stämmer så hamnar hon i min absoluta favorittippade under förutsättning att hon i övrigt inte vurmar för olika minoritetsgrupper.
Citera
2025-07-05, 14:40
Medlem
Det allvarligaste för CV-turken är att detta kommer att bli en distraktion i valrörelsen när hon vill prata L-politik.
Om jag var arbetsgivare skulle jag begära kopia på bevis på genomgångna utbildningar innan jag slutligen anställde en person. Valberedningen tycks ha slarvat med detta. De har därmed också en skuld i detta.
Senast redigerad av lont 2025-07-05 kl. 14:54.
Citera
2025-07-05, 14:55
Medlem
Om uppgett rätt upogifter i sitt officiella CV så bryr jag mig inte så mycket om LinkedIn helt ärligt. Det är en social media, lika fejk som alla de andra.
Citera
2025-07-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Kandidatuppsatsen måste finnas, om än så bara i pappersform på GU.

Känns som det finns fler hundar begravda här.

Jävla rörigt med gamla och nya poängsystemet dessutom.

GU publicerar studentuppsatser i nåt de kallar GUPEA:
https://gupea.ub.gu.se

Uppsatsen borde verkligen finnas där. Det enklaste är nog att nån ringer/mejlar till GU/Förvaltningshögskolan på måndag och frågar om hennes utbildning.
Citera
2025-07-05, 15:22
Medlem
Haha cv-turken

Notera dock att tre ministrar i samma regering tidigare blivit påkomna med CV-fusk. Erik Slottner (kd) med nästan exakt samma slags fusk https://www.svt.se/nyheter/gransknin...-har-betydelse

Och värstingen är såklart Sven Otto Littorin (m) som köpte en examen från ett amerikanskt bluffuniversitet: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/l...er-om-examen-1
Citera
2025-07-05, 15:28
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Det allvarligaste för CV-turken är att detta kommer att bli en distraktion i valrörelsen när hon vill prata L-politik.
Om jag var arbetsgivare skulle jag begära kopia på bevis på genomgångna utbildningar innan jag slutligen anställde en person. Valberedningen tycks ha slarvat med detta. De har därmed också en skuld i detta.

Jag läste om en som blev chef nånstans då denne kopierat sin flickväns examensbevis och förfalskat in sitt eget namn på det. Facket tyckte han kunde jobba kvar då han ju hade klarat jobbet som chef
Citera
2025-07-05, 15:33
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Vad förväntade man sig av henne? Hon ändrade även sitt Musse efternamn så det låter mer skandinaviskt!

Ni är aldrig nöjda va? Antingen ”assimilerar” man sig inte och när man gör det så har ni problem med det också. Helt sjuka vilket ruttet folk svenskar är
Citera
2025-07-05, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Att man läst ett visst antal poäng på alla nivåer inom ett program och att man gjort någon typ av master thesis.
Låter gammaldags
Citera
2025-07-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torst3n
Två-årig utbildning på avancerad nivå.
Humaniora och samhällsvetenskap har oftast en uppsats ja, men alla ämnen är inte så strikta.
1-year master är en magisterexamen på svenska.

Hon påstår att hon avlagt sin kandidat på GU. Dock så är GUP helt värdelöst att hitta kandidatuppsatser på så någon annan får hitta detta litterära mästerverk.

Sen bör ju Åbo Akademi ha koll på om hon har en kandidatexamen eller inte. Men det betyder ju att hon borde ha 200 hp minst (180 grundnivå och 20 på avancerad). Nu lär någon påpeka att det finns kandidater med lägre poäng krav (språk t.ex.) men jag har svårt att se att man blir intagen på en två-årig master med 90 hp.

Till syvende och sist får man väl erkänna att det är högst ovanligt att hoppa av en termin efter 2/3.

Tack för bra redovisning
Jag hoppade av just så
(Har aldrig varit strateg utan Aspberger)
Citera
2025-07-05, 15:58
Medlem
irishrages avatar
Varje gång jag ser henne tänker jag fuskare.
Citera
2025-07-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realiserad
Ja, att du har skrivit och fått din examensuppsats godkänd.
Kommer att ersättas av AI
Citera
2025-07-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Ni är aldrig nöjda va? Antingen ”assimilerar” man sig inte och när man gör det så har ni problem med det också. Helt sjuka vilket ruttet folk svenskar är
Håller faktiskt med dig
Svenskar är odrägliga o småaktiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in