2025-08-20, 16:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Kommer ihåg en tjejpolare som delade ut reklam, eller om det var lokala morgontidningen, på 80-talet. Det var ingen lek!

Speciellt inte när det var dags att springa i trappuppgångar i hus med soc lägenheter.

Det var inte bara en gång som hon var rädd.

OT - Ut med svinet efter avtjänat straff... som givetvis blir för kort.
Jag delade ut tidningar när jag var tonåring - jag bar stilett. Extremt mycket bråk och stök mellan klockan 02 och 06. Den här afghanen är dock ett "mästerverk" i ondska, stackars tjej
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2025-08-20 kl. 17:21.
Citera
2025-08-20, 17:05
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Går det inte att utvisa exemplaret efter fängelsestraffet är det läge för tidö att jobba på lite hårdare om de vill ha en suck i nästa val.
Citera
2025-08-20, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abingdon
Det känns ganska genomtänkt. Han begår det här brottet direkt när han fått svenskt medborgarskap, precis som om alla spärrar släppts då. Han vet att han inte kan bli utvisad.

Det här brottet visar igen varför man inte ska ge ut medborgarskap. Jag tror inte killen gjort det här om han inte var svensk medborgare. Han var medveten om risken som hela tiden funnits att bli hemskickad igen.

Jag köper att vi har invandring, men jag köper inte att vi ger bort medborgarskap (och dessutom tillåter fler än ett medborgarskap). Medborgarskap = vara född i landet, alternativt 15 år utan minsta anmärkning på uppförande. Då menar jag det ordagrant. Inte minsta konfrontation med rättsväsendet.
Ett förslag för att komma runt att asen inte kan utvisas är att låsa in dom i t ex Baltikum på någon inhyrt inhägnat läger.
Då fick asen sitta där tills dom frivilligt lämnade Sverige och medborgarskapet.
Citera
2025-08-20, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
"Enligt Wenna inträffade brottet i fastigheten och kvinnan ska ha arbetat i området."

Arbetat som brevbärare?
I fastigheten...har de kameror i fastigheten?
Stackars kvinna att behöva möta ett sådant här "ök" hoppas på lagens strängaste straff här !
Fy FN! Blir så bedrövad! Först tycka synd om när han kom sedan begår en riktig apa en sån här handling ööööhhh usch usch usch fy FN blir så förbannad
Citera
2025-08-20, 18:44
Medlem
immenhusens avatar
Läste detta i artikeln från DN, och kunde därigenom direkt förstå att det rörde sig om en person från en kultur som enbart ser kvinnan som en ägodel. Han är således helt obrydd om hur offret i fråga mår. I muslimska kulturer är man dock ålagd till att gifta sig med den som man har våldtagit. Kanske var detta något som han hade i banktanken?

Citat:
Det går ut en efterlysning på mannen. Några dagar senare beger sig 26-åringen till en polisstation i ett annat län. Han går dit självmant för att berätta vad han gjort, men receptionen är stängd. Kort därpå grips han i en matbutik. 26-åringen erkänner då ”det dumma” som han gjort och förklarar att han våldtagit någon. Han frågar också om det finns någon möjlighet för honom att be den unga kvinnans föräldrar om ursäkt.

https://www.dn.se/sverige/tonarsflic...om-brevbarare/

/AI
Citera
2025-08-20, 19:47
Medlem
Flaskpostenss avatar
Blev han utvisad? Eller får han hoppa på fler unga töser och förnedrings våldta våra vita svenska blåögda kvinnor i år framöver?
Citera
2025-08-20, 19:55
Medlem
Du kanske inte är tillräckligt gammal för att veta att det var Reinfeldt som öppnade för en generös invandring… människor har i alla tider vandrat dit där maten fanns, men problemet med Sverige är att vi inte kräver något av den som kommit hit. När vissa begår brott fortsätter daltandet i 90% av fallen.
Den här våldtäktsmannen skyller på att han själv blivit våldtagen som minderårig i sitt hemland. Det är mer eller mindre norm att äldre män våldtar yngre män, även egna släktingar som en slags ritual. Det är iallafall täckmanteln för detta primitiva beteende.
Jag är för invandring men för utvisning av alla som begår brott inom 10 år efter de blivit medborgare här. Svenskt medborgarskap måste även innebära skyldigheter. Amen!

Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Gm har väl redan kostat skattebetalarna två siffriga miljoner. Tack till vänstern, svenska feminister och annat patrask för att ni gjort sverige till världens humanitära soptipp.
Citera
2025-08-20, 20:09
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moije
Du kanske inte är tillräckligt gammal för att veta att det var Reinfeldt som öppnade för en generös invandring… människor har i alla tider vandrat dit där maten fanns, men problemet med Sverige är att vi inte kräver något av den som kommit hit. När vissa begår brott fortsätter daltandet i 90% av fallen.
Den här våldtäktsmannen skyller på att han själv blivit våldtagen som minderårig i sitt hemland. Det är mer eller mindre norm att äldre män våldtar yngre män, även egna släktingar som en slags ritual. Det är iallafall täckmanteln för detta primitiva beteende.
Jag är för invandring men för utvisning av alla som begår brott inom 10 år efter de blivit medborgare här. Svenskt medborgarskap måste även innebära skyldigheter. Amen!

Det blir ingen utvisning alltså? Är man förvånad. Stackars kvinna, 18år. Hon lär ju vara traumatiserad år framöver.
Citera
2025-08-20, 20:32
Medlem
Det handlade inte mitt inlägg om specifikt men min åsikt är att man ska utvisas vid den här nivån av grova brott, oavsett omständigheter i hemlandet. Det visar att personen inte respekterar våra värderingar och kvinnors rättigheter.
Jag hoppas att regeringen inför nya regler, tex att Svenskt medborgarskap inte blir permanent förens efter 10 år av brottsfritt leverne. Vi måste förstå att Svenskt medborgarskap är attraktivt, så vi har alla förutsättningar att ställa motkrav.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Det blir ingen utvisning alltså? Är man förvånad. Stackars kvinna, 18år. Hon lär ju vara traumatiserad år framöver.
Citera
2025-08-20, 20:34
Medlem
Merwinnas avatar
Hur är det ens möjligt att det inte blir utvisning? Det här är ju en överfallsvåldtäkt i sin prydno, fanns inget samförstånd alls (som man ibland kan undra om det inte ändå fanns, när en kvinna frivilligt följer med en man någonstans där de två kan vara ensamma). Att det skedde i flickans arbetsutövning gör det ännu allvarligare ändå; gärningsmannens straff borde bli upphöjt till 10! För hur ska det gå, om våra unga kvinnor inte ska våga arbeta i vissa yrken? Eller inte våga arbeta alls, om de kan bli våldtagna på vägen till/från arbetet? Då måste vi ju 500 år tillbaka i tiden, hålla dem inlåsta, gifta bort dem...

Jag kommer ihåg hur orolig jag var, när min egen dotter arbetade som hotellstäderska en sommar... och ibland blev ensam med manliga gäster på hotellrummen. Hon fick också diverse förslag och erbjudanden. Som tur är är min dotter lång och stark och självsäker, och inte den första någon försöker övermanna... men tänk hur det ska vara för alla späda flickor i samma situation!
Citera
2025-08-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur är det ens möjligt att det inte blir utvisning? Det här är ju en överfallsvåldtäkt i sin prydno, fanns inget samförstånd alls (som man ibland kan undra om det inte ändå fanns, när en kvinna frivilligt följer med en man någonstans där de två kan vara ensamma). Att det skedde i flickans arbetsutövning gör det ännu allvarligare ändå; gärningsmannens straff borde bli upphöjt till 10! För hur ska det gå, om våra unga kvinnor inte ska våga arbeta i vissa yrken? Eller inte våga arbeta alls, om de kan bli våldtagna på vägen till/från arbetet? Då måste vi ju 500 år tillbaka i tiden, hålla dem inlåsta, gifta bort dem...

Jag kommer ihåg hur orolig jag var, när min egen dotter arbetade som hotellstäderska en sommar... och ibland blev ensam med manliga gäster på hotellrummen. Hon fick också diverse förslag och erbjudanden. Som tur är är min dotter lång och stark och självsäker, och inte den första någon försöker övermanna... men tänk hur det ska vara för alla späda flickor i samma situation!
Jag håller med dig detta är makabert hemskt stackars kvinna som råkat ut för ett sådant här svin !!! Usch tvi vale fy fy fy skämmas plus något värre än så x 40.000
Citera
2025-08-20, 21:17
Medlem
rättegången började i dag. Och det var stängda dörrar. När är rättegången klar är det någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in