2025-07-04, 09:58
Medlem
DarthOlles avatar
Oklart om det är rätt kanal att ställa frågan i, lite svårt att hitta rätt. Men iom att frågan rör specifikt 3-cmc så ställer jag den här...

När man kör ett race en kväll och återdoserar 5-6 ggr,så blir ju näsan ganska fucked up efter de första svängarna. Försöker snyta mig, o skölja med vatten, men tycker inte man får ut skiten riktigt. Dagen efter harklar man ju upp slemklumpar o annat gäggel, men det hade varit skönt att få ut det under kvällens gång så att säga..
Nån som känner igen problemet, och har nåt bra tips?
Citera
2025-07-04, 10:33
Medlem
Physiomer strong jet. Blåser ut näskanalerna. 100 spänn på apoteket
Citera
2025-07-04, 18:15
Medlem
Natriumklorid i vatten, dvs fysiologisk saltlösning, bör fungera bättre än bara vatten.
Citera
2025-07-07, 13:24
Medlem
Finns nässpray flaskor som enbart innehåller saltvatten inge avsvällande medel (Renässans naturell). Dessa brukar jag ha när jag sniffar grejer, sprayar upp en pump i näsan då och då för att de inte ska torkas ut så mycket uppe vid slemhinnorna, men kör även i ett gäng spray pumpningar ibland och snyter mig några min efter för o få ut snor o pulverrester ur näsan. När jag väl är klar med snortandet så kör jag en mer rejäl rengöring med flera omgångar av spraya+snyta. Kan även vara najs med lite nozoil nässpray dagarna efter en rejäl snort-session, smörjer upp najs I näsan o motverkar uttorkning så näsan kan återhämta sig lättare.

Du kanske skulle provat skaffa en nässpray flaska som går o öppna upp o fylla med vad man vill, testa att blanda ut ditt knark med vatten och spraya upp i näsan istället för o sniffa pulvret - sägs vara ett mer skonsamt alternativ för näsan ibland har ja hört.
Senast redigerad av NZT1337 2025-07-07 kl. 13:36.
Citera
2025-07-13, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthOlle
...Nån som känner igen problemet, och har nåt bra tips?
Mitt tips för framtiden är:
Preparera ett par schyssta streck - dofta på blommorna - avvakta 15-30 minuter - snyt dig, spola gärna lätt med vatten eller mild nässpray (låt torka lite, annars rinner allt ut eller ner i svajet) - REPEAT
Funkar svinbra för mig och jag har känsliga näsgångar som lätt svullnar och blöder!
Citat:
Ursprungligen postat av Dan247
It may take between five and fifteen minutes before the drug is absorbed...
Men vad en vän sagt som läst på lite extra i ämnet så tar det upp till 30min för näsan att absorbera preparat i pulverform. Alltså längre än 30 minuter är bara påfrestande för snoken och hindrar upptaget av nästa dos.

Vet inte exakt hur det är med 3-cmc, men bör inte vara någon större skillnad än andra preparat gällande absorberingstiden.
Citera
2025-07-19, 03:08
Medlem
OrtensVaktares avatar
Citat:
Oklart om det är rätt kanal att ställa frågan i, lite svårt att hitta rätt. Men iom att frågan rör specifikt 3-cmc så ställer jag den här...

När man kör ett race en kväll och återdoserar 5-6 ggr,så blir ju näsan ganska fucked up efter de första svängarna. Försöker snyta mig, o skölja med vatten, men tycker inte man får ut skiten riktigt. Dagen efter harklar man ju upp slemklumpar o annat gäggel, men det hade varit skönt att få ut det under kvällens gång så att säga..
Dra in vatten i näsan och snyt ut skiten
Citera
2025-07-19, 03:11
Medlem
OrtensVaktares avatar
Citat:

Nu har jag dock inte testat rc kemikalien 3 cmc och skulle inte våga mig på det heller då jag hört hur farligt det ska vara men det är samma på doset får massa slem med rensa näsan genom att dra in vatten och snyta i handfatet funkar för mig när jag vill rensa näsan på det fula
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in