Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.RedHat
Ja, PT r ppenpsykiatrisk tvngsvrd.
Vad gller din frga om att f std fr boende inom ramen fr SoL s finns det inga hinder fr det. Du ska ha med dig att SoL r ingen rttighetslagstiftning, till skillnad frn LSS. Allts hade du haft LSS s hade du - vid beviljande - haft rtt till en rad olika insatser. Nr det gller SoL mste du anska om varje insats du behver hjlp med.
S du fr helt enkelt skicka in en anskan till socialkontoret p din kommun. Jag antar du redan har en handlggare eftersom du beviljats ngot inom ramen fr SoL. S tnker att du kan frga henne om vart du ska skicka din anskan.
Hur ser boendet ut idag? Varfr vill du in p ett LSS
Ok.. Jag var p Vrdplanering fr 3 dagar sn - och jag ville skaffa en vanlig lgenhet med individstd, det gick hon inte med p - MEN dom brjade bolla ideer om att jag kanske r redo fr Service Boende..
Jag bor nu p GRUPPBOENDE - och personalen r 10 meter ifrn mig dygnet runt, typ, Det r mer ptagligt d det r ett gruppboende - sn pratade jag med chefen hr p gruppboendet, d sger hon att jag BARA kan bo i gruppboende om jag r SOL...allts att jag INTE kan f Service Boende...
Men som det ser ut nu s r det nstan s att jag vervger att flytta ut till ett HVB Hem, som jag tror r privat-gt - UTE I THE BACKWOODS, s.a.s...d jag vill bort frn allting...om jag FR, men fr se vilka boenden jag kan f - om det inte r ntt som faller mig om lppen, s skiter jag i allt och ber om att f flytta ut till Boendet i Bushen...