Citat:
Vad snackar du om egentligen??
Frågan här, eller iaf min fråga här, är om Forssell ska dömas på samma sätt som HAN och regeringen vill döma andra. Och DE vill ju t o m ändra på grundlagen för att kunna straffa föräldrar och hela familjer för att deras unga är med i kriminella gäng. OM detta är rätt, är det verkligen på sin plats att fråga hur Forsell skulle dömas nu med samma måttstock.
Ska Forssell sitta kvar är det bara att krypa till korset och erkänna att han har haft fel.
Står han fast vid sina ståndpunkter borde han visa att de även gäller honom själv och hans familj och avgå.
Frågan här, eller iaf min fråga här, är om Forssell ska dömas på samma sätt som HAN och regeringen vill döma andra. Och DE vill ju t o m ändra på grundlagen för att kunna straffa föräldrar och hela familjer för att deras unga är med i kriminella gäng. OM detta är rätt, är det verkligen på sin plats att fråga hur Forsell skulle dömas nu med samma måttstock.
Ska Forssell sitta kvar är det bara att krypa till korset och erkänna att han har haft fel.
Står han fast vid sina ståndpunkter borde han visa att de även gäller honom själv och hans familj och avgå.
De var ju de jag tog upp i min första kommentar att Forssell borde avgå som minister för att visa att anklagar man andra för att misslyckas som föräldrar och får barnen hamna i fel riktning ska straffas.
Medan som nu att Forsell ska kunna säga att barnet har tagit avstånd och allt på mindre än 1 vecka och ska få allt stöd och få sitta kvar då är de ju fel.
Så varför ska hans barn få hamna snett i ungdomen medans ungdomar i förorter ofta inte har samma skyddsnät runt sig som de finare områden har då ska man döma familjen och till och med hela släkten som denna regering vill.
Och när jag ställde de senare frågorna var för den som kommenterade emot mig först sa men Forsells son har ju inte gjort något kriminellt..
Då undrade jag hur vet vi att alla som hamnar i gängmiljö är kriminella bara för att de umgås med gängkriminella??