2025-07-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vad snackar du om egentligen??
Frågan här, eller iaf min fråga här, är om Forssell ska dömas på samma sätt som HAN och regeringen vill döma andra. Och DE vill ju t o m ändra på grundlagen för att kunna straffa föräldrar och hela familjer för att deras unga är med i kriminella gäng. OM detta är rätt, är det verkligen på sin plats att fråga hur Forsell skulle dömas nu med samma måttstock.

Ska Forssell sitta kvar är det bara att krypa till korset och erkänna att han har haft fel.

Står han fast vid sina ståndpunkter borde han visa att de även gäller honom själv och hans familj och avgå.

De var ju de jag tog upp i min första kommentar att Forssell borde avgå som minister för att visa att anklagar man andra för att misslyckas som föräldrar och får barnen hamna i fel riktning ska straffas.

Medan som nu att Forsell ska kunna säga att barnet har tagit avstånd och allt på mindre än 1 vecka och ska få allt stöd och få sitta kvar då är de ju fel.

Så varför ska hans barn få hamna snett i ungdomen medans ungdomar i förorter ofta inte har samma skyddsnät runt sig som de finare områden har då ska man döma familjen och till och med hela släkten som denna regering vill.

Och när jag ställde de senare frågorna var för den som kommenterade emot mig först sa men Forsells son har ju inte gjort något kriminellt..

Då undrade jag hur vet vi att alla som hamnar i gängmiljö är kriminella bara för att de umgås med gängkriminella??
Citera
2025-07-11, 21:49
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Forssell har inte enbart predikat kring kriminella unga.

Han har läxat upp föräldrar om att det är deras ansvar vad deras barn har för normer medans han egen son uppenbarligen har usla sådana. Media hade bättre koll på hans son än han själv. Pinsamt.

Det finns många i kriminella gäng också som inte begått något brottsligt.. Ännu. Hans son har inte begått något brottsligt.. Vad vi vet.
Skriva tweets = läxa upp? 🤡

Låter som ett långsökt skäl att använda hans son för att attackera ministern. Jag trodde det rådde konsensus kring att gängkriminalitet är något dåligt, bör motarbetas och att föräldrarna ska avkrävas ansvar men tydligen inte. Du kan sitta här som en forumpajas och låtsas vara en ängel men hade du haft barn själv hade du insett att de går vilse ibland.
Citera
2025-07-11, 21:55
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
De var ju de jag tog upp i min första kommentar att Forssell borde avgå som minister för att visa att anklagar man andra för att misslyckas som föräldrar och får barnen hamna i fel riktning ska straffas.

Medan som nu att Forsell ska kunna säga att barnet har tagit avstånd och allt på mindre än 1 vecka och ska få allt stöd och få sitta kvar då är de ju fel.

Så varför ska hans barn få hamna snett i ungdomen medans ungdomar i förorter ofta inte har samma skyddsnät runt sig som de finare områden har då ska man döma familjen och till och med hela släkten som denna regering vill.

Och när jag ställde de senare frågorna var för den som kommenterade emot mig först sa men Forsells son har ju inte gjort något kriminellt..

Då undrade jag hur vet vi att alla som hamnar i gängmiljö är kriminella bara för att de umgås med gängkriminella??
Du misstolkar Forsell fullständigt. Ungdomar kan givetvis få ”hamna snett”. Hans uttalande handlar om att föräldrar måste ta ansvar för sina barn vilket borde vara självklarheter för alla. Såsom ni fultolkar honom gör era åsikter irrelevanta och han ska givetvis inte avgå för en skränig vänsterpöbel. Tvärtom har det satts en ny publicistiks lågvattenmärke som smutsar ner vänstern när man använder ett statsråds barn i högstadiet för att försöka komma åt en minister som är både kompetent och hövlig.
Citera
2025-07-12, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Skriva tweets = läxa upp? 🤡

Låter som ett långsökt skäl att använda hans son för att attackera ministern. Jag trodde det rådde konsensus kring att gängkriminalitet är något dåligt, bör motarbetas och att föräldrarna ska avkrävas ansvar men tydligen inte. Du kan sitta här som en forumpajas och låtsas vara en ängel men hade du haft barn själv hade du insett att de går vilse ibland.

Absolut kan barn gå vilse och ibland kan det vara svårt att hålla koll på varenda fotsteg de tar, vilket nu Forssell själv fått erfara.

Ser inte så snyggt ut när han tweetade ut frågades varför föräldrar har så dålig uppsyn och att det faktiskt är föräldrar som har främsta ansvaret för att ge barn goda normer och sätta gränser.

Konstigt varför han själv misslyckats med detta då och hade dålig uppsyn också, när det tydligen är så självklart för honom att alla kan uppsyn 24/7 över sina barn trots att han inte själv kan.

Det är väl dessutom inte så att hans son växt upp i missförhållanden och utan goda förebilder i ett problemområde eller? Han hade alla förutsättningar men hamnade ändå lite snett.

Man ska inte peka mot andra förrän man städat framför sin egen farstu.
Senast redigerad av torkskap1 2025-07-12 kl. 00:36.
Citera
2025-07-12, 03:43
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Absolut kan barn gå vilse och ibland kan det vara svårt att hålla koll på varenda fotsteg de tar, vilket nu Forssell själv fått erfara.

Ser inte så snyggt ut när han tweetade ut frågades varför föräldrar har så dålig uppsyn och att det faktiskt är föräldrar som har främsta ansvaret för att ge barn goda normer och sätta gränser.

Konstigt varför han själv misslyckats med detta då och hade dålig uppsyn också, när det tydligen är så självklart för honom att alla kan uppsyn 24/7 över sina barn trots att han inte själv kan.

Det är väl dessutom inte så att hans son växt upp i missförhållanden och utan goda förebilder i ett problemområde eller? Han hade alla förutsättningar men hamnade ändå lite snett.

Alla dina besserwisser inlägg bara osar oförståelse kring hur tonåringar fungerar, att en del går snett, hamnar i dåligt sällskap etc.

Forsells inlägg har inte fel i sak utan föräldrarna har ett ansvar så även han men i första hand poängterar han att föräldrar måste aktivt arbeta med sina barn när de trampar snett. Givetvis är inte ens överklassens barn immuna mot varken radikalisering eller revolter (att man ska behöva förklara det här).

Vad gäller ortens gängkriminella som är ett verkligt och påtagligt samhällsproblem som ökar exceptionellt måste man givetvis föräldrar ta det största ansvaret då samhället förser dem med allt de behöver. Sen verkar du fortfarande inte förstå skillnaden mellan att vara med i ett gäng och begå grova brott.
Citera
2025-07-12, 09:48
Medlem
Citat:
Alla dina besserwisser inlägg bara osar oförståelse kring hur tonåringar fungerar, att en del går snett, hamnar i dåligt sällskap etc.

Forsells inlägg har inte fel i sak utan föräldrarna har ett ansvar så även han men i första hand poängterar han att föräldrar måste aktivt arbeta med sina barn när de trampar snett. Givetvis är inte ens överklassens barn immuna mot varken radikalisering eller revolter (att man ska behöva förklara det här).

Vad gäller ortens gängkriminella som är ett verkligt och påtagligt samhällsproblem som ökar exceptionellt måste man givetvis föräldrar ta det största ansvaret då samhället förser dem med allt de behöver. Sen verkar du fortfarande inte förstå skillnaden mellan att vara med i ett gäng och begå grova brott.

Nej, jag har all förståelse för att unga kan hamna snett och att inte alltid föräldrarna kan förhindra och se detta komma.

I princip alla är överens om att det ser illa ut att predika så otroligt flitigt om barns normer och föräldrars ansvar och sedan själv ha noll koll på sin nazistson. Så är det bara, och många har förlorat förtroende för honom oavsett vad du personligen anser.
Citera
2025-07-12, 10:00
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Nej, jag har all förståelse för att unga kan hamna snett och att inte alltid föräldrarna kan förhindra och se detta komma.

I princip alla är överens om att det ser illa ut att predika så otroligt flitigt om barns normer och föräldrars ansvar och sedan själv ha noll koll på sin nazistson. Så är det bara, och många har förlorat förtroende för honom oavsett vad du personligen anser.
Många? Det är extremvänstern och vänstertroll som leder en högljudd och skränigt drev mot honom.
Ni har aldrig haft förtroende för honom. Vanliga svenskar och hela högerblocket visar sympati och förståelse för Forsell och tom sossarna avstår från att skita ner sig i den här smutsiga karaktärsmordet på far o son.
Citera
2025-07-12, 10:32
Medlem
Citat:
Många? Det är extremvänstern och vänstertroll som leder en högljudd och skränigt drev mot honom.
Ni har aldrig haft förtroende för honom. Vanliga svenskar och hela högerblocket visar sympati och förståelse för Forsell och tom sossarna avstår från att skita ner sig i den här smutsiga karaktärsmordet på far o son.

Jag är neutral, bryr mig varken om höger eller vänster. Utifrån ser det dåligt ut, så är det bara.
Citera
2025-07-12, 10:42
Medlem
Citat:
Du misstolkar Forsell fullständigt. Ungdomar kan givetvis få ”hamna snett”. Hans uttalande handlar om att föräldrar måste ta ansvar för sina barn vilket borde vara självklarheter för alla. Såsom ni fultolkar honom gör era åsikter irrelevanta och han ska givetvis inte avgå för en skränig vänsterpöbel. Tvärtom har det satts en ny publicistiks lågvattenmärke som smutsar ner vänstern när man använder ett statsråds barn i högstadiet för att försöka komma åt en minister som är både kompetent och hövlig.

Forssell skrev så här 4 apr 2022 "Det tror jag verkligen du har rätt i. Vi måste även ställa ökade krav på föräldrar att ge sina barn sunda normer"

Då har ju Forssell missat att ge sitt barn sunda normer då hans barn dragit sig till en nazistisk miljö.

Så man fultolkar saker när de är högern som gör massor..

Är de inte ni på högersidan som anklagar föräldrar att inte ta sitt ansvar när SOC har tagit barnen och de är på LVU eller SIS hem och smiter därifrån när de kan begå brott??
Förklara då hur en förälder ska kunna ta ansvaret i en sån situation när de är STATEN som tagit över ansvaret för barnet!!??

Forsell skrev på X 8 feb 2022
Citat:
Varför lyfter partierna till vänster aldrig föräldraansvar som brottsförebyggande åtgärd?

Det är alltid fokus på vad staten, skolan och politiker ska göra. Men det som verkligen förebygger kriminalitet är närvarande föräldrar som ger sina barn kärlek och sätter tydliga gränser

Så hur närvarande har Forssell varit när han totalt missat att hans barn varit med aktivklubb och rekryterat för den samma i närmare 1 års tid. Så varför ska inte han ta ansvaret och avgå när han nu bevisar att han själv inte har klarat av de han vill att andra ska göra??

För tänk även på att hans son har försvarat en person som gjort uttalande om att man ska mörda en annan minister.
Citera
2025-07-12, 11:50
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det har ju avslöjats att Johan Forssells son har varit aktiv i sammanhang som bör beskrivas som högerextrema.

Det finns två skäl kopplade till detta som eventuellt skulle motivera att han inte kan sitta kvar.

Det ena är säkerhetsaspekten där en nära släkting som håller på med extrema politiska aktiviteter kan innebära en säkerhetsrisk. Många får inte arbeta med säkerhetsklassade arbeten av det skälet. Här finns väl en del olika infallsvinklar vad gäller hur Forssell hanterat informationen.

Den andra är som Proletären än beskriver det nedan https://proletaren.se/artikel/29996/

Johan Forssell har politiskt ofta velat se just föräldraansvar och har kopplat ungdomars handel och vandel till familjens, speciellt när det gäller invandrare och problem med unga gärningsmän.

Är det inte dubbelmoral som man bör avgå pga att politisk att lasta invandrares familjer för ungas kriminalitet och andra olämpliga saker när man har en son som sysslat med sådant som väl åtminstone Forssell själv och hans chef Kristersson ser som mycket olämpligt?

Blir inte det hyckleri och dubbelmoral av situationen?

Du formulerar dig som vanligt synnerligen väl. Jag hade, i egenskap av Johan, tänkt igenom min politik ganska genomgående.
Citera
2025-07-12, 12:07
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Forssell skrev så här 4 apr 2022 "Det tror jag verkligen du har rätt i. Vi måste även ställa ökade krav på föräldrar att ge sina barn sunda normer"

Då har ju Forssell missat att ge sitt barn sunda normer då hans barn dragit sig till en nazistisk miljö.

Så man fultolkar saker när de är högern som gör massor..

Är de inte ni på högersidan som anklagar föräldrar att inte ta sitt ansvar när SOC har tagit barnen och de är på LVU eller SIS hem och smiter därifrån när de kan begå brott??
Förklara då hur en förälder ska kunna ta ansvaret i en sån situation när de är STATEN som tagit över ansvaret för barnet!!??

Forsell skrev på X 8 feb 2022

Så hur närvarande har Forssell varit när han totalt missat att hans barn varit med aktivklubb och rekryterat för den samma i närmare 1 års tid. Så varför ska inte han ta ansvaret och avgå när han nu bevisar att han själv inte har klarat av de han vill att andra ska göra??

För tänk även på att hans son har försvarat en person som gjort uttalande om att man ska mörda en annan minister.
Klart vi ska ställa krav på föräldrar att ge sina barn sunda värderingar och normer. Finns det något yxskaft som inte skriver under? Det betyder inte att man lyckas och det är väl där poletten inte trillar ner hos er.
Resten av din text är halmgubbar signerat av en användare som inte har barn själv eller själv varit en som inte förstår att en svensk 14-åring kan leva ett liv väl dolt för sina föräldrar.
Citera
2025-07-12, 12:09
Medlem
Citat:

Att det huvudsakligen är föräldrars ansvar att deras avkommor får sunda värderingar och beteenden är självklart. Dock garanterar det inte att någon avkomma ändå inte hamnar snett, inte ens om det är en avkomma till en minister. Men om alla föräldrar skulle inse och agera i enlighet med sitt ansvar skulle antalet avkommor på glid med största sannolikhet kraftigt minska. Självklart går det inte att helt och hållet eliminera risken för ungar på glid, oavsett insats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in