2025-07-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Är man kriminell om man säljer droger i förorten när man är 15?
Är man kriminell om man är högerextremist?

Ska själv ge svar på frågan:

Nej, det är inte kriminellt i sig att ha en extrem politisk hållning – varken vänsterextrem eller högerextrem – så länge man inte bryter mot lagen.

Vad som är tillåtet:

Du har i Sverige grundlagsskyddad yttrandefrihet och föreningsfrihet, vilket innebär att:

Du får ha och uttrycka politiska åsikter, även extrema.

Du får gå med i (eller starta) organisationer med extrema politiska åsikter.

Du får demonstrera och delta i politisk verksamhet – så länge det sker lagligt.

Där har du svaret.

Till ovanstående vill jag tillägga att jag är emot extrem politisk hållning, oavsett om den är höger- eller vänsterorienterad. Detta för att slippa ett eventuellt påstående från din sida att jag p g a mitt svar till dig är förespråkare av högerextremism.
Citera
2025-07-08, 16:06
Medlem
Att en sån sojaböna till man som Johan, som hellre står med prideflaggor istället för den Svenska, tillsammans med Uffe, skulle kunnat uppfostra en son så här väl är ju helt ofattbart. Johans goda uppfostran till sin son är nog det bästa någon Moderat nånsin tillfört med till Sverige.
Men jag tycker att samtliga Moderater ska avgå, men det är ju självklart inte för att Johan har en son som är stolt Svensk.
Utan det är ju mer för deras landsförräderi mot Sverige. Vilket alla partier i riksdagen och regeringen har begått.
Hoppas allt går extremt bra i livet för sonen, han är på en god väg!
Citera
2025-07-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Är man kriminell om man är högerextremist?

Ska själv ge svar på frågan:

Nej, det är inte kriminellt i sig att ha en extrem politisk hållning – varken vänsterextrem eller högerextrem – så länge man inte bryter mot lagen.

Vad som är tillåtet:

Du har i Sverige grundlagsskyddad yttrandefrihet och föreningsfrihet, vilket innebär att:

Du får ha och uttrycka politiska åsikter, även extrema.

Du får gå med i (eller starta) organisationer med extrema politiska åsikter.

Du får demonstrera och delta i politisk verksamhet – så länge det sker lagligt.

Där har du svaret.

Till ovanstående vill jag tillägga att jag är emot extrem politisk hållning, oavsett om den är höger- eller vänsterorienterad. Detta för att slippa ett eventuellt påstående från din sida att jag p g a mitt svar till dig är förespråkare av högerextremism.
Jag antar att du även inkluderar islamistiska åsikter vilket du lär ha svårt att få med Forsell på?
Citera
2025-07-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jag antar att du även inkluderar islamistiska åsikter vilket du lär ha svårt att få med Forsell på?
Ja visst, åsikter är inte kriminellt att ha, så länge man inte utövar dem.
Citera
2025-07-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Ja visst, åsikter är inte kriminellt att ha, så länge man inte utövar dem.
Eftersom tråden handlar om Johan Forsell blir det nog inte så enkelt i praktiken.

Tidöregeringen hävdar ”svenska värderingar” hos invandrade. Borde rimligen innefatta även etniska svenskar. Ingår då vänsterextrema, högerextrema och islamism i detta begrepp?
Citera
2025-07-08, 18:45
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Dubbelmoral, absolut. Men dubbelmoral är inte något legalt problem och är vida accepterat i riksdagen.
Väljarna får döma vid nästa val.

Ja, jag väljer då ~15:- litern för dieseln, före +40:- liter för dieseln.

Sverige kommer att traska in i 30-talet som ett U-land med MP-regeringen.
Citera
2025-07-08, 19:18
Medlem
Nej, men kanske bäst om han ger en press konf. ?
Citera
2025-07-08, 20:33
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Problemet är som sagt att Johan Forssell tycker annorlunda.
Vad kan Johan Forsell göra för att slippa oket av sin son? Döda honom? Det blir lite väl bibliskt.
Citera
2025-07-08, 23:27
Medlem
triptykens avatar
Tycker inte det. Han har en röten unge men vad gör det för skillnad?

Det enda är att han kanske borde hålla tillbaka litet med sina påhopp på föräldrar till radikaliserade barn eller ungar som dras in i brottslighet.
Citera
2025-07-08, 23:32
Medlem
Sonen har ju via inside sett vilken jävla politrukerparasit hans farsa partipolare o andra politruker är
därav det egna politiska ställningstagandet
Citera
2025-07-08, 23:39
Medlem
Tanachs avatar
Nej, Johan borde inte avgå eftersom han är en tillgång för Sverige. Dock upplever Johan en enorm press just nu som riskerar leda till att han tröttnar på sitt arbete när det hotar hans familjs välmående.
Citera
2025-07-08, 23:42
Medlem
Tanachs avatar
Sonen är en vilseledd unge och man borde vara glad att han drogs ut innan han fick en hemsk uppgift att utföra.

Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Sonen har ju via inside sett vilken jävla politrukerparasit hans farsa partipolare o andra politruker är
därav det egna politiska ställningstagandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in