2025-07-03, 18:10
Medlem
Widtfamnes avatar
Johan Forssell bör sitta kvar just för att inte rättfärdiga extrema politiska aktiviteter och odemokratiska metoder, som Expos associationsskuldskampanj i det här fallet.
Citera
2025-07-03, 18:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
.....
Blir inte det hyckleri och dubbelmoral av situationen?

Nej.
Citera
2025-07-03, 18:17
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Det har ju avslöjats att Johan Forssells son har varit aktiv i sammanhang som bör beskrivas som högerextrema.

Det finns två skäl kopplade till detta som eventuellt skulle motivera att han inte kan sitta kvar.

Det ena är säkerhetsaspekten där en nära släkting som håller på med extrema politiska aktiviteter kan innebära en säkerhetsrisk. Många får inte arbeta med säkerhetsklassade arbeten av det skälet. Här finns väl en del olika infallsvinklar vad gäller hur Forssell hanterat informationen.

Den andra är som Proletären än beskriver det nedan https://proletaren.se/artikel/29996/

Johan Forssell har politiskt ofta velat se just föräldraansvar och har kopplat ungdomars handel och vandel till familjens, speciellt när det gäller invandrare och problem med unga gärningsmän.

Är det inte dubbelmoral som man bör avgå pga att politisk att lasta invandrares familjer för ungas kriminalitet och andra olämpliga saker när man har en son som sysslat med sådant som väl åtminstone Forssell själv och hans chef Kristersson ser som mycket olämpligt?

Tråd med samma frågeställning finns redan

(FB) Expo: Minister har nära anhörig som är "aktiv i den våldsbejakande extremhögern" (2025-07-01)
Citera
2025-07-03, 18:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Tråd med samma frågeställning finns redan

(FB) Expo: Minister har nära anhörig som är "aktiv i den våldsbejakande extremhögern" (2025-07-01)

Den handlar om alla frågor kring Expos avslöjande. Min tanke var att denna tråd skulle handla specifikt om frågan om Johan Forssell borde avgå pga sitt agerande eller brist på agerande, som politiker och uppfostrare.
Citera
2025-07-03, 18:27
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Den handlar om alla frågor kring Expos avslöjande. Min tanke var att denna tråd skulle handla specifikt om frågan om Johan Forssell borde avgå pga sitt agerande eller brist på agerande, som politiker och uppfostrare.

Läser du trådstarten ser du att frågan ställts där också och diskuterats i tråden. 👍
Citera
2025-07-03, 18:30
Citat:
Det har ju avslöjats att Johan Forssells son har varit aktiv i sammanhang som bör beskrivas som högerextrema.

Det finns två skäl kopplade till detta som eventuellt skulle motivera att han inte kan sitta kvar.

Det ena är säkerhetsaspekten där en nära släkting som håller på med extrema politiska aktiviteter kan innebära en säkerhetsrisk. Många får inte arbeta med säkerhetsklassade arbeten av det skälet. Här finns väl en del olika infallsvinklar vad gäller hur Forssell hanterat informationen.

Den andra är som Proletären än beskriver det nedan https://proletaren.se/artikel/29996/

Johan Forssell har politiskt ofta velat se just föräldraansvar och har kopplat ungdomars handel och vandel till familjens, speciellt när det gäller invandrare och problem med unga gärningsmän.

Är det inte dubbelmoral som man bör avgå pga att politisk att lasta invandrares familjer för ungas kriminalitet och andra olämpliga saker när man har en son som sysslat med sådant som väl åtminstone Forssell själv och hans chef Kristersson ser som mycket olämpligt?

Dubbelmoral ja. Lätt att säga att man lasta föräldrarna för vad de unga gör. Men Johan Forssell får nu erfarenhet att det alltid inte är så lätt. Unga har alltid gått sin egen väg och föräldrar har alltid försökt få den på rätt bana.
Citera
2025-07-03, 18:32
Medlem
Han bör avgå. Jag tänker mig att hade Tidölaget inte bjudit in SD i värmen så hade sonen på sin höjd heilat på någon fest och fortsatt rösta SD.

Nu har man gjort att ungdomarna rör sig mot mer extrema partier så som NMR. SD duger inte längre.
Citera
2025-07-03, 18:37
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag anser att Johan Forssell bör avgå. Om han inte ens kan hålla koll på sin egna unge, hur ska vi då kunna lita på att han i egenskap av minister företräder Sverige och det svenska folkets intressen på ett adekvat sätt?

Johan Forssells trovärdighet är förbrukad och det förstår även Ulf Kristersson.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2025-07-03 kl. 19:21.
Citera
2025-07-03, 18:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Läser du trådstarten ser du att frågan ställts där också och diskuterats i tråden. 👍

Jag har läst den och jag noterade det, men den här tråden var från min sida tänkt att fokusera på denna intressanta politiska fråga, inte minst för att det kanske kan komma att bli aktuellt.

Morgan Johansson (S) har ju också gått ut och vill ha svar: https://www.expressen.se/nyheter/sve...nte-gomma-sig/
Citera
2025-07-03, 18:41
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Han bör avgå. Jag tänker mig att hade Tidölaget inte bjudit in SD i värmen så hade sonen på sin höjd heilat på någon fest och fortsatt rösta SD.

Nu har man gjort att ungdomarna rör sig mot mer extrema partier så som NMR. SD duger inte längre.
Så du menar att man är skyldig till andras åsikter, om man har en koppling till dem. Jag anser förstås, att han inte ska avgå. Ett krav på det är helt bisarrt egentligen.

Det är bara en massa moralpanik som spridit sig inom samhället, bland svaga själar, som inte ens själv kan motivera det. Man följer bara strömmen utan att tänka efter.
Citera
2025-07-03, 18:44
Medlem
Men Magdas anknytning och försvar till den där "Al-Hamas" var en större säkerhetsrisk.

Hon försvarade en HAMAS-anhängare i riksdagen med snyft och tårar.

Fick hon kicken?
Citera
2025-07-03, 18:46
Medlem
Citat:
Jag har läst den och jag noterade det, men den här tråden var från min sida tänkt att fokusera på denna intressanta politiska fråga, inte minst för att det kanske kan komma att bli aktuellt.

Morgan Johansson (S) har ju också gått ut och vill ha svar: https://www.expressen.se/nyheter/sve...nte-gomma-sig/

Vem tar Herr "Tre Äpplen Hög" på allvar?

Har JF gjort något olagligt eller felaktigt?

Nej.

Seså dags att skingra er och gå vidare AFA-patrask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in