Hej, jag har fått vad jag tror är ett fästingbett men det är inte det "klassiska" röda ovala märket utan mer runt och blålila, ser ut som ett blåmärke i princip. Det ser ut som ett "bullseye", så vitt i mitten sen blålila runtom. Är under 5 cm i diameter och har inte direkt växt vad jag kan se, kanske jämt lite men är mer "suddigt" på yttersta kanterna. Var i kontakt med sjukhuset som sa att även om det kanske är borrelia så möter det inte kriterierna för att de ska skriva ut antibiotika då det måste vara minst 5 cm i diameter. Har googlat men hittar inte jättemycket om just märken med den färgen.
Hade vart lugnt men känner att jag har stela muskler idag, kan bero på annat men känns rätt så passande att det ska komma någon dag efter vad jag tror är ett fästingbett. Det fanns ingen fästing på själva bettet men mina katter som vistas i sängen brukar ha pyttepyttesmå fästingar som går av i sängen, då menar jag nykläcka larv storlek som knappt går att se med blotta ögat. Vad jag vet har jag aldrig haft en sådan sittandes så har bara antagit att de är för små för att ens bita fast sig.
Någon annan som fått liknande hudutslag pga fästingbett? Kan det vara något annat bett så som broms kanske? Tänkte jag hör här innan jag nojjar upp mig. Är uppmärksam på symptomen men har en tendens att manifestera symptom