2025-07-02, 23:09
Medlem
Germanofils avatar
Någon här som besökt denna vackra ort som ligger mellan Lyon och medelhavskusten? Har sett en del bilder och videor och funderar på om det är värt att resa dit nästa sommar. Lär visserligen vara lökigt varmt under sommarmånaderna men i och med att man är direkt vid floden och kan hoppa i vattnet när man vill stör det nog inte så mycket.

Måste vara häftigt att paddla kajak och hoppa från klipphällarna där.
Citera
2025-07-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Någon här som besökt denna vackra ort som ligger mellan Lyon och medelhavskusten? Har sett en del bilder och videor och funderar på om det är värt att resa dit nästa sommar. Lär visserligen vara lökigt varmt under sommarmånaderna men i och med att man är direkt vid floden och kan hoppa i vattnet när man vill stör det nog inte så mycket.

Måste vara häftigt att paddla kajak och hoppa från klipphällarna där.

Gorge de Verdon har jag varit till och är också en underbar canyon miljö med en vacker sjö i närheten och en pittoresk by i närheten Moustiers Sainte Marie, rekommenderas varmt!
Citera
2025-07-06, 20:25
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Gorge de Verdon har jag varit till och är också en underbar canyon miljö med en vacker sjö i närheten och en pittoresk by i närheten Moustiers Sainte Marie, rekommenderas varmt!
Tack för tipset. Lite längre söderut men väldigt fint som det verkar. Man bör nog resa dit när fransoserna inte har skollov. Annars är det nog knökfullt antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in