Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Samma människor har heller ingen framförhållning när det gäller kroppens behov. i stället för att dricka vatten innan man går hemifrån, och köpa ett storpack i vanliga livsmedelsbutiken med någon form av snacks eller chokladbitar och se till att alltid ha en i väskan, så måste de VARJE gång man är ute stanna vid någon Pressbyråkiosk eller Seven-eleven - alltså där priserna är högst - och köpa dricka och snacks. Det spelar ingen roll hur många gånger jag påpekar det för sådana vänner och bekanta, det blir samma visa ändå: "Jag är TÖRSTIG. Jag måste KÖPA EN DRÄCKA!" "Jag är HUNGRIG! Jag måste KÖPA EN CHOKLADBIT!"
*suckar*
Det kan delvis bero på hur länge man är hemifrån också. Samt väder. Jag köpte en vattenflaska för 15kr, samt en flaskborste så att jag kan diska flaskan vid behov. Praktiskt att fylla på med vatten om jag är borta ett par timmar eller längre. Speciellt varma sommardagar, då jag lättare blir törstig. Det är inte alltid tillräckligt för mig att dricka vatten innan jag går hemifrån, och sen dricka när jag kommer hem igen. Men tack vare vattenflaskan så behöver jag inte köpa dricka i någon kiosk, mataffär etc längre. Alla verkar dock inte tänka på det, utan köper fortfarande dricka någonstans.
En chokladbit eller liknande snacks hjälper inte mot riktig hunger, så det handlar väl mer om att de har ett sötsug just då? Men visst finns det billigare alternativ och lite framförhållning.