2025-07-03, 10:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
I betyder intersex och är en fysisk grej, inte ett val. En person som inte är 100 % kvinna eller man rent kroppsligt. Hade du tänkt avliva dem?

Nej det kan vi inte göra, hur snällt hade det varit
Jag säger bara att det kan vara en av anledningarna till att vi också föder färre barn i landet. Media och hela HBTQI-rörelsen glorifierar livet och ungdomar är just unga och vet inte riktigt vad de ska göra. Är det tråkigt och fel att vara en straight tjej eller kille nu eller, enligt media så kan man nästan få den känslan.

Så jag tycker man bör tona ner allt detta och låta de som vill vara i den världen vara där absolut men idag blir det för mycke. Ett första steg är att lägga ner pride.
Citera
2025-07-03, 10:17
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nej det kan vi inte göra, hur snällt hade det varit
Jag säger bara att det kan vara en av anledningarna till att vi också föder färre barn i landet. Media och hela HBTQI-rörelsen glorifierar livet och ungdomar är just unga och vet inte riktigt vad de ska göra. Är det tråkigt och fel att vara en straight tjej eller kille nu eller, enligt media så kan man nästan få den känslan.

Så jag tycker man bör tona ner allt detta och låta de som vill vara i den världen vara där absolut men idag blir det för mycke. Ett första steg är att lägga ner pride.

Intersexmänniskor är oftast inte fertila. De ska inte få synas och de ska tvingas skaffa barn trots att det kanske är en som ser ut som en kvinna men saknar livmoder eller en som ser ut som en man men som saknar spermier.
Citera
2025-07-03, 10:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Intersexmänniskor är oftast inte fertila. De ska inte få synas och de ska tvingas skaffa barn trots att det kanske är en som ser ut som en kvinna men saknar livmoder eller en som ser ut som en man men som saknar spermier.

Jag säger inte att de inte ska få synas men man bör dra ner på glorifieringen av att tillhöra någon av grupperna inom HBTQ. I:et är som du säger en medicinsk skada och bör egentligen inte ens ingå i detta sammanhang. Det är väl många som har förespråkat att även att vara bög eller lesbisk är en sjukdom men blivit nedröstade med all rätt.
Citera
2025-07-04, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Kvinnor arbetar och utför fortfarande den stora delen av allt arbete som gäller hushåll och barn.

Sedan är det så här, mäns attityder mot kvinnor kommer i regel från deras egen uppväxtmiljö. Det innebär att antingen så var din pappa en oduglig skit, eller din mamma, eller bägge två. Trist att du ska låta din erfarenhet gå ut över kvinnor som är av högre kvalitet än kvinnan som valde att föda dig.
En sak jag personligen inte förstår och troligtvis aldrig kommer förstå är att kvinnor inte behöver göra massa husarbete, det finns gott om killar som är duktiga på att sköta ett hem och som är självständiga.
Av någon anledning däremot så är det otroligt attraktivt med killar som inte klarar av dessa saker, eller så är tjejer som dras till denna typ av kille väldigt högljudd
Citera
2025-07-04, 18:53
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
En sak jag personligen inte förstår och troligtvis aldrig kommer förstå är att kvinnor inte behöver göra massa husarbete, det finns gott om killar som är duktiga på att sköta ett hem och som är självständiga.
Av någon anledning däremot så är det otroligt attraktivt med killar som inte klarar av dessa saker, eller så är tjejer som dras till denna typ av kille väldigt högljudd

Få svenska kvinnor dras till män som vill bli upppassade och inte har förmågan att driva ett hushåll på egen hand.

I Sverige gäller följande:
Etniskt svenska relationer är idag relativt jämställda fram till barnen kommer, då övergår de flesta par till traditionella könsroller. Tidigare överenskommelser försvinner. Vissa kvinnor accepterar detta men många gör det inte. Det stora haveriet kommer när kvinnan ska börja arbeta igen och det förutsätts att hon ska fortsätta ta huvudansvar för hushållet.
Citera
2025-07-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Få svenska kvinnor dras till män som vill bli upppassade och inte har förmågan att driva ett hushåll på egen hand.

I Sverige gäller följande:
Etniskt svenska relationer är idag relativt jämställda fram till barnen kommer, då övergår de flesta par till traditionella könsroller. Tidigare överenskommelser försvinner. Vissa kvinnor accepterar detta men många gör det inte. Det stora haveriet kommer när kvinnan ska börja arbeta igen och det förutsätts att hon ska fortsätta ta huvudansvar för hushållet.
Kanske inte uttryckligen men något måste det ju vara för det finns gott om killar som kan sköta ett hem och som inte har förhållande så det är inget fel på utbudet.

Vill man ha en kille som kan sköta ett hem och som bidrar till hushållsarbetet så finns det gott att välja på, varför inte göra det?
Citera
2025-07-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Feminism. Där har ni svaret.

Du menar liberalismen.
Citera
2025-07-06, 23:08
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nog är det väl preventivmedel, aborter och drömmen om karriärkvinnan som håller ett ökande barnafödande tillbaka.

Japp så är det. Allt annat är svammel.
Citera
2025-07-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Kanske inte uttryckligen men något måste det ju vara för det finns gott om killar som kan sköta ett hem och som inte har förhållande så det är inget fel på utbudet.

Vill man ha en kille som kan sköta ett hem och som bidrar till hushållsarbetet så finns det gott att välja på, varför inte göra det?

För att de inte arbetar, är väldigt kvinnliga eller homosexuella. Själv skulle jag värdera en man med ett arbete högre.

Men ja, både män och kvinnor ska ju numer arbeta så då är det ju bara rättvist att även dela på hushållssysslorna.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2025-07-06 kl. 23:14.
Citera
2025-07-07, 07:30
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du menar liberalismen.
Nej absolut inte. Det är inget fel på liberalism i sig. Men såna som kallar sig liberaler idag är inte liberaler. Dom är feministfascister och kommunister.
Citera
2025-07-07, 08:08
Medlem
Wretch32s avatar
Högre levnadsstandard = Ökad satsning på karriären, hobbys, egna intressen & den individuella friheten.
Citera
2025-07-07, 11:42
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det har varit på tapeten sedan 1700-talet.
Det tror jag inte. Då jag två generationer bakåt har rikligt med barnproduktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in