2025-07-07, 08:04
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Ja fast definitionen av "behaga" är inte konstant. Nu för tiden vill kvinnor ha allt eftersom det är det flödet deras hjärnor bombas med via instagram att andra kvinnor har (eller status quo aka trygghet vilket är det som kvinnor av naturen dras emot). Det är naturligtvis inte så lätt att ge dom allt, och när dom väl insett detta så har deras eget värde gått ner på kuppen.

Kvinnor vill inte ha mer idag än vad dom velat ha tidigare. Det där är något du "fått för dig" för det ska kännas bättre eller nåt
Citera
2025-07-08, 08:15
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Kvinnor vill inte ha mer idag än vad dom velat ha tidigare. Det där är något du "fått för dig" för det ska kännas bättre eller nåt

Om det är så hur kommer det sig att dom nöjde sig med mindre förr?
Citera
2025-07-08, 09:12
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Om det är så hur kommer det sig att dom nöjde sig med mindre förr?

Enligt vem? På vilket sätt menar du då? Dom nöjde sig inte med mindre förr
Citera
2025-07-08, 10:39
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Nja, det gjorde dom säkerligen, därför att dom inte hade något val.

Mången kvinna var tvingad att stanna med en alkis, eftersom det inte fanns några vidare utsikter som ensam kvinna, dessutom kanske mor, att klara sig.
Citera
2025-07-08, 12:23
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nja, det gjorde dom säkerligen, därför att dom inte hade något val.

Mången kvinna var tvingad att stanna med en alkis, eftersom det inte fanns några vidare utsikter som ensam kvinna, dessutom kanske mor, att klara sig.

Vad får dig att tro att dom nöjde sig, för att dom blev tvingade att stanna? Dom var missnöjda och hade tagit vilken bättre man som helst så fort han dök upp. Man vill väl göra sin kvinna nöjd för att slippa detta tänker jag. Men sånt kanske inte du är intresserad av.
Citera
2025-07-08, 13:38
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Vad får dig att tro att dom nöjde sig, för att dom blev tvingade att stanna? Dom var missnöjda och hade tagit vilken bättre man som helst så fort han dök upp. Man vill väl göra sin kvinna nöjd för att slippa detta tänker jag. Men sånt kanske inte du är intresserad av.

Helt otroligt att du gör den kopplingen.
Citera
2025-07-09, 22:38
Bannlyst
Livet är ju ganska meningslöst. Jag känner därför ånger till att jag satte ett liv till världen för massa år sedan. Förstår inte riktigt hur jag tänkte. Tänk vad barnet hade kunnat få slippa om jag bara hade tänkt lite med hjärnan istället
Citera
2025-07-10, 12:37
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:

Man tog det som fanns i byn så att säga eftersom det var "världen". Idag är världen hela jorden.
Citera
2025-07-11, 05:28
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Man tog det som fanns i byn så att säga eftersom det var "världen". Idag är världen hela jorden.

Bara för att man gjorde det förr, tror du kvinnorna "nöjde" sig för det? Nej dom var givetvis inte nöjda med att behöva vara med losers. Step it up istället så får man kvinnor, även när hela jordens män finns som utbud för kvinnorna.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-07-11 kl. 06:06.
Citera
2025-07-11, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vildmarkshotellet
Livet är ju ganska meningslöst. Jag känner därför ånger till att jag satte ett liv till världen för massa år sedan. Förstår inte riktigt hur jag tänkte. Tänk vad barnet hade kunnat få slippa om jag bara hade tänkt lite med hjärnan istället

Din ärlighet hedrar dig åtminstone. De flesta föräldrar skäms ju inte alls.
Citera
2025-07-17, 09:00
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Bara för att man gjorde det förr, tror du kvinnorna "nöjde" sig för det? Nej dom var givetvis inte nöjda med att behöva vara med losers. Step it up istället så får man kvinnor, även när hela jordens män finns som utbud för kvinnorna.

Tveksamt. Det är ganska vedertaget att man är lyckligare ju färre val och möjligheter man har då det gör livet enklare och mindre introspektivt. Och på den tiden var snubbar på helt andra geografiska platser att jämföra med snubbar på andra planeter idag. Dvs helt orealistiskt.
Citera
2025-07-17, 11:03
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Tveksamt. Det är ganska vedertaget att man är lyckligare ju färre val och möjligheter man har då det gör livet enklare och mindre introspektivt. Och på den tiden var snubbar på helt andra geografiska platser att jämföra med snubbar på andra planeter idag. Dvs helt orealistiskt.

Nej, man är lyckligare när man har frihet med flera val och många möjligheter.. Det är bara du som vill att kvinnor ska ha det dåligt.
Just introspektion är dessutom väldigt hälsosamt och nyttigt för psyket.
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-07-17 kl. 11:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in