2025-07-05, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ja jag håller inte med om den grundinställningen.

Jag postade en länk till en antinatalistisk youtubekanal. Du kan ju bemöta något av det han säger i någon video och säga vilka påståenden som inte stämmer och varför (det kommer du förstås inte att göra). En gång till då: https://www.youtube.com/@NullSOPHY
Citera
2025-07-05, 09:55
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolivesmatter25
Klart att inte en fullblodsegoist som du ser något fel med att sätta flera barn till världen fast livet bara är lidande och i slutändan ändå bara leder till döden.

Du skriver tusentals inlägg om frihet och säger att de flesta svenskar inte uppskattar frihet. Det stämmer att de inte gör det, men du uppskattar ju bara din egen frihet. Lojalitet är något helt främmande för dig. Precis som man kan vänta sig av någon som skaffar barn för att blåsa upp sitt ego.

Att du sedan har avslöjat dig själv som beundrare av den lågintelligenta fascisten Trump - och på fullt allvar påstår att han också är "frihetlig" - visar en gång för alla att du är från vettet.

Det finns inga ärliga argument mot pessimism och antinatalism. https://www.youtube.com/@NullSOPHY

Antingen kan jag känna mig smickrad, för du har läst igenom en väldig massa av mina inlägg.

Eller, mer troligt, så är du en person som känner mig, och det finns bara en person på det här forumet, med den grundinställningen som vet vem jag är.
Tråkigt att se att ditt liv blivit ÄNNU värre.
Citera
2025-07-05, 09:57
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Jag postade en länk till en antinatalistisk youtubekanal. Du kan ju bemöta något av det han säger i någon video och säga vilka påståenden som inte stämmer och varför (det kommer du förstås inte att göra). En gång till då: https://www.youtube.com/@NullSOPHY

Du har rätt på två sätt.
Första: han kan säkert ha rätt.
Andra: jag kommer inte göra det.
Citera
2025-07-05, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ja det är ju bara att ta livet av sig själv med en gång om man känner så.
Om livet är ont, varför då revoltera,det finns ju ändå inget bättre att uppnå.

Med självmord har du ju löst det mesta.

Det är förstås mer lidande i världen för att en liten klick av psykopater sitter och kontrollerar övriga 8 miljarder, så man skulle kunna avhjälpa alla fel som bara finns för att dessa as ska bestämma, som löneslaveri, lagar mot offerlösa brott etc. Rösta på eller ens sympatisera med Trump leder till motsatsen.
Citera
2025-07-05, 10:01
Medlem
scoremaxs avatar
Klippte detta separat:

”Du skriver tusentals inlägg om frihet och säger att de flesta svenskar inte uppskattar frihet. Det stämmer att de inte gör det, men du uppskattar ju bara din egen frihet. Lojalitet är något helt främmande för dig. Precis som man kan vänta sig av någon som skaffar barn för att blåsa upp sitt ego.”

Så utav lojalitet, så skall jag inte uppskatta min egen frihet ?

Om andra inte uppskattar frihet, skall jag då tvinga på dom frihet, eller skall jag sluta eftersträva den själv?
Citera
2025-07-05, 10:05
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Det är förstås mer lidande i världen för att en liten klick av psykopater sitter och kontrollerar övriga 8 miljarder, så man skulle kunna avhjälpa alla fel som bara finns för att dessa as ska bestämma, som löneslaveri, lagar mot offerlösa brott etc. Rösta på eller ens sympatisera med Trump leder till motsatsen.

Fast har man grundtesen att livet är ett fel som inte borde existera, blir det ändå meningslöst med varje försök till lindrande.
Det blir ju med den föreställningen också ett försök att förlänga och fixa något som är trasigt.
Citera
2025-07-05, 10:19
Bannlyst
Citat:
Klippte detta separat:

”Du skriver tusentals inlägg om frihet och säger att de flesta svenskar inte uppskattar frihet. Det stämmer att de inte gör det, men du uppskattar ju bara din egen frihet. Lojalitet är något helt främmande för dig. Precis som man kan vänta sig av någon som skaffar barn för att blåsa upp sitt ego.”

Så utav lojalitet, så skall jag inte uppskatta min egen frihet ?

Om andra inte uppskattar frihet, skall jag då tvinga på dom frihet, eller skall jag sluta eftersträva den själv?

Det var inte vad jag skrev. Att du skiter i slavmänniskorna är förstås helt rätt. Men du skiter i alla utom dig själv. Det där med Trump etc. bevisar det.
Citera
2025-07-05, 10:20
Bannlyst
Citat:
Fast har man grundtesen att livet är ett fel som inte borde existera, blir det ändå meningslöst med varje försök till lindrande.
Det blir ju med den föreställningen också ett försök att förlänga och fixa något som är trasigt.

Ja, i det långa loppet är förstås det bästa att allt levande med medvetande dör ut.
Citera
2025-07-05, 10:41
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Det var inte vad jag skrev. Att du skiter i slavmänniskorna är förstås helt rätt. Men du skiter i alla utom dig själv. Det där med Trump etc. bevisar det.

Så vad är egentligen din önskan om vad jag borde göra?
Citera
2025-07-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Du skrev att du har löst det för din del genom att skaffa barn och det är inte riktigt en lösning på problemet.
Jag skrev inte att jag löste några problem genom att skaffa barn, jag skrev att jag löste en ra uppväxt innan jag skaffade barn.
Citera
2025-07-06, 00:25
Medlem
Problemet är att folk inte har tråkigt längre.

Förut hade man inget att göra när man inte jobbade eller gick i skolan, förutom att umgås. Och när man har umgåtts länge vill blir det vardag också och man skaffar barn.

Nu sitter folk på sina telefoner hela dagarna och suger i sig åsikter. Man umgås mindre, man har mindre tid "över" (man har mindre tid som är tråkig som man försöker hitta något att fylla med), man sitter och teoretiserar över hur dåligt man själv och andra mår psykiskt.

Det här kommer bara bli värre över tid eftersom det gnuggas in i generationerna.

Det här gäller dock inte muslimerna, för muslimtjenerna sitter hemma och har tråkigt hela tiden. Många av dom får inte vara på sociala medier. Dom behöver något att fylla tiden med, så dom får många barn.
Citera
2025-07-06, 04:50
Medlem
De har väl sedan barnsben blivit itutade att världen går under om 5 år. Går man runt och tror det gör man såklart inga planer för framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in