• 1
  • 2
2025-07-02, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Detta var både en pensionär på 80 år och en kvinna. Allt talar mot denna kvinna - kvinnor ska inte köra bil. Äldre kvinnor ska absolut inte köra bil.
Skulle väl tvärtom säga tvärtom, den yngre kvinnan kan säkert inte hålla sig från att pilla på mobilen när hon kör. Att den äldre skulle gjort detta kan vi nog hålla som osannolikt. Men vi vet inte ännu vem av dem som körde vänstertrafik? Det behöver inte ens vara pga en mobil. Någon av dem gjorde ivf ett dåligt val om det nu inte är sjukdom bakom det hela.
Citera
2025-07-02, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Detta var både en pensionär på 80 år och en kvinna. Allt talar mot denna kvinna - kvinnor ska inte köra bil. Äldre kvinnor ska absolut inte köra bil.

Unga män är livsfarliga i trafiken så är det nån som inte bör köra bil är det en ung man!
Men personer på 80 år bör inte heller få köra bil, oavsett om de är män eller kvinnor, för risken att de är sjuka på nåt sätt, avlider plötsligt eller bara ser jäkligt dåligt är ju jättestor!
Citera
2025-07-02, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Borde nog gälla alla åldrar.
Kan garantera att jag kör bättre än en hel del yngre med bilar som varken har fungerande blinkers eller backspeglar och ligger på tok för närma framförvarande fordon samt gärna pillar på mobilen när de kör bil.

Jag 65+ och prickfritt och håller bra trafikrytm. Bilen har fungerande blinkers som alltid används där man ska använda den och 3 fullt fungerande backspeglar. Det händer rätt ofta jag kommer ikapp en bil ute på vägarna som håller 15-20 km/h lägre än den hastighet man bör ha och när man kör om så är det på tok för ofta någon yngre tjej som sitter och pillar på en jävla mobil under körningen.

Hur har du det själv?
Gissar att du gärna pillar på mobilen när du kör bil.
Kan vi enas om att du bör åka buss med den inställningen du har.

Jag tror du får läsa mitt inlägg en gång till för det känns inte som du förstod.

Om man inte ser och hör längre och inte har normal reaktionstid och varseblivning så är det dags att ställa bilen, skrev jag. Jag sa inget om fullt friska 60+.
Citera
2025-07-02, 13:50
Medlem
vulfgars avatar
Det är många som har tveksamt beteende på vägarna, tex inga män med för många hormoner och för trånga kalsonger, men det finns idioter i alla åldrar. Det är inte nödvändigtvis ingen fara i att vara en dålig förare om man har tillräcklig självkritik och anpassar körningen efter det, tex min mamma körde fortfarande tills hon var >90 men tog det lugnt och om nån stressade och låg nära bakom körde hon åt sidan och släppte förbi.

Många i åldern <50 är ruskigt stressade, ägnar massor av tid åt mobilen och deras fordon saknar ofta riktningsvisare men de är i regel övertygade om att de är riktiga stjärnor i trafiken.

Vi får väl se vem/vad som orsakat denna olycka, sträckan är hårt drabbad, den är hårt trafikerad varav många semesterfirare och det är även många om LGF som trafikerar vägen.
Citera
2025-07-02, 15:48
Medlem
Eftersom polisen utreder vållande till annans död så är ju sannolikheten extremt hög att den vållande är den 80-åriga kvinnan.

Ett par timmar efter att trafiken släpptes på igen så syntes det inga större spår på vägen, jag såg bara lite bromsspår. Vad var det för biltyper inblandade? Den döda kvinnan måste ha åkt i något väldigt litet för att dö när den andra kvinnan i princip var oskadd.
Citera
2025-07-02, 16:59
Medlem
vulfgars avatar
Det behöver inte alls vara den överlevande som varit vållande, de skriver ofta anmälningar oavsett om den misstänkta är avliden eller inte för att kunna undersöka mer noggrant.
Citera
2025-07-03, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Eftersom polisen utreder vållande till annans död så är ju sannolikheten extremt hög att den vållande är den 80-åriga kvinnan.

Ett par timmar efter att trafiken släpptes på igen så syntes det inga större spår på vägen, jag såg bara lite bromsspår. Vad var det för biltyper inblandade? Den döda kvinnan måste ha åkt i något väldigt litet för att dö när den andra kvinnan i princip var oskadd.

Behöver det ju inte alls betyda. Dom måste ha någon rubricering att utgå ifrån för att kunna utreda.
Citera
2025-07-03, 17:51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetopia
Jag tror du får läsa mitt inlägg en gång till för det känns inte som du förstod.

Om man inte ser och hör längre och inte har normal reaktionstid och varseblivning så är det dags att ställa bilen, skrev jag. Jag sa inget om fullt friska 60+.
Det skrev du inte alls.

Du skrev:
"Gamlingar bör nog inte köra bil om de inte har sina sinnen och förståndsgåvor i behåll, kan vi enas om."

Och är direkt en trakasseri mot äldre som KAN köra bil.

Bättre formulerat:
"Man ska inte inte köra bil om inte man inte har sina sinnen och förståndsgåvor i behåll"

Fattar man inte att man är en trafikfara om man kör bil samtidigt som man håller på med sin mobil och även skiter i att hålla koll bakåt och ge övriga trafikanter information om man avser att byta fil eller svänga.

"...kan vi enas om." är jävla härskarteknik.

Kan du själv köra bil?
Citera
2025-07-03, 18:45
Medlem
Vill gärna veta vad det var för bilar inblandade och vem den omkomna var.
Citera
2025-07-07, 10:21
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Vill gärna veta vad det var för bilar inblandade och vem den omkomna var.

Så otroligt tyst om denna olycka. Ingen som vet, känner nån som känner nån, såg den? Tragiskt hursomhelst för alla inblandade.
Citera
2025-08-27, 21:40
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowflake77
Någon som vet vem dödsoffret är?

Jag vet vem hon var, en jättefin person som jobbade i kommunen. Hon hade dessutom en Lupo årsm 00 så inte den säkraste bilen att fronta i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in