Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Tack!
I så fall kan man konstatera att paret var 24 och 28 år gamla när de fick sonen.
Hatten av att de har hållit ihop redan ett par decennier och att båda har hunnit plugga och skaffa sig ordentliga jobb.
Johan kommer ju ursprungligen från Örebro. En trevlig liten stad - som nuförtiden ser ut som Mellanöstern..
Paret flyttade till villan de bor i fortfarande för 9 år sedan. Det är en trevlig medelklassförort till Stockholm som tidigare var väldigt homogen. Inte en invandrare så långt ögat nådde. Sen hittade tyvärr förortsungarna vägen dit och började ställa till det. Skolorna är inte lika bra längre och det förekommer klotter o droger och slagsmål i skolorna.
Jag kan tänka mig att Johans resa från lugna, svenska Örebro till lugna svenska förorten som också håller på att förstöras är orsaken till varför han tillsammans med många av oss har ändrat åsikt angående invandringen..
Sonen kanske har radikaliserats pga erfarenheterna på bostadsområdet?
Jag såg 30min med Johan. Svårt att inte hålla med med honom om typ allt.
Intervjuaren däremot skulle förtjäna ett hårt slag på huvudet..
https://www.svtplay.se/video/8y2X6Yg...r-m?video=visa
Förutom att jag inte alls håller med om moderat politik (har för övrigt diverse frågetecken bland samtliga svenska rikspartier men förstår samtidigt varför den demokratiska representationsapparaten samt ideologi krockar med funktionalitet och resultat) vill jag ändå säga att jag inte vill honom något illa, eller hans son för den delen. Jag skulle vilja säga att han och hans son (skitsamma om han är biologisk pappa eller uppfostrat honom sen förskoleålder) borde få bli dömda var för sig. Inte borde bli en belastning för varandra etc…
I den bästa av världar, abdolut!
Men, jag skulle mycket hellre i så fall ha en säkerhetsrådgivare med konto på Grinder (eller vilken sida det nu var) snarare en ha minister vars son är som det ser ut nu, är i, eller på väg in ett nät av människor och organisationer som inte vill följa det etablerade samhällets värderingar eller spelregler.
Bara tänk på hur mycket större privata krav som ställs på ministern, samt att tyvärr, misstankar mot hans egen agenda kommer ju också att ifrågasättas. Säger inte att det inte kan hända en hyfsat reko person att få en högerextrem, religionsradikal eller tungt kriminellt belastat barn. Men… de flesta av oss händer det inte. Och när och om det händer så är det helt i sin ordning att ifrågasätta situationen