2025-07-04, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Du har fel. Du missar nämligen två viktiga detaljer:

1. Internets betydelse då och nu.

2. Ingen massinvandring av araber och afrikaner på 90-talet. Åtminstone inte i närheten av den vi haft sedan 2005 ungefär.

På vilket sätt är det fel att värna om sitt land och folk? Det är det enda "opassande" Forssells son har gjort här.

Är det ett hot mot "demokratin"?

1. Du lever i en fantasivärld. Dom här grupperingarna har ett obefintligt stöd, AfS krigade för kung och fosterland för att göra en politisk påverkan och dom gick BACK i antalet röster mellan valet 2018 och senaste valet, 2022.

2. Nazister och främlingsfientliga satte skräck på Stockholms gator (och många andra ställen) på sent 80- och tidigt 90-tal. Kan inte ens minnas sist jag såg liknande gäng i Sverige som strosade runt sådär. Idag så ser man enbart såna grupperinger under demonstrationståg där dom har massa poliser runtomkring sig. Nu är det på sin höjd någon som du som gömmer dig på ett anonym forum.

3. Inget fel att värna om sitt land, dock fel att vända sig åt nazism och extremism. Gruppen må vara obetydligt liten, risken är dock att fadern hamnar i en utpressningssituation där sonen används som verktyg.
Citera
2025-07-04, 01:07
Medlem
Snylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tack!

I så fall kan man konstatera att paret var 24 och 28 år gamla när de fick sonen.

Hatten av att de har hållit ihop redan ett par decennier och att båda har hunnit plugga och skaffa sig ordentliga jobb.

Johan kommer ju ursprungligen från Örebro. En trevlig liten stad - som nuförtiden ser ut som Mellanöstern..

Paret flyttade till villan de bor i fortfarande för 9 år sedan. Det är en trevlig medelklassförort till Stockholm som tidigare var väldigt homogen. Inte en invandrare så långt ögat nådde. Sen hittade tyvärr förortsungarna vägen dit och började ställa till det. Skolorna är inte lika bra längre och det förekommer klotter o droger och slagsmål i skolorna.

Jag kan tänka mig att Johans resa från lugna, svenska Örebro till lugna svenska förorten som också håller på att förstöras är orsaken till varför han tillsammans med många av oss har ändrat åsikt angående invandringen..

Sonen kanske har radikaliserats pga erfarenheterna på bostadsområdet?

Jag såg 30min med Johan. Svårt att inte hålla med med honom om typ allt.

Intervjuaren däremot skulle förtjäna ett hårt slag på huvudet..

https://www.svtplay.se/video/8y2X6Yg...r-m?video=visa

Förutom att jag inte alls håller med om moderat politik (har för övrigt diverse frågetecken bland samtliga svenska rikspartier men förstår samtidigt varför den demokratiska representationsapparaten samt ideologi krockar med funktionalitet och resultat) vill jag ändå säga att jag inte vill honom något illa, eller hans son för den delen. Jag skulle vilja säga att han och hans son (skitsamma om han är biologisk pappa eller uppfostrat honom sen förskoleålder) borde få bli dömda var för sig. Inte borde bli en belastning för varandra etc…
I den bästa av världar, abdolut!

Men, jag skulle mycket hellre i så fall ha en säkerhetsrådgivare med konto på Grinder (eller vilken sida det nu var) snarare en ha minister vars son är som det ser ut nu, är i, eller på väg in ett nät av människor och organisationer som inte vill följa det etablerade samhällets värderingar eller spelregler.
Bara tänk på hur mycket större privata krav som ställs på ministern, samt att tyvärr, misstankar mot hans egen agenda kommer ju också att ifrågasättas. Säger inte att det inte kan hända en hyfsat reko person att få en högerextrem, religionsradikal eller tungt kriminellt belastat barn. Men… de flesta av oss händer det inte. Och när och om det händer så är det helt i sin ordning att ifrågasätta situationen
Citera
2025-07-04, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Perspektiv! Jämfört med vad vår före detta Statsminister ägnade sig åt så är ju detta en mild västanfläkt.

Magda lät sig utpressas av en f.d. Peshmerga-terrorist för att nå regeringsställning.

Hon nyttjade dessutom städfirma till sin egen privata bostad vars efterlysta städerska från Nicaragua fritt fick rota igenom hennes privata bostad. Snacka om säkerhetsrisk … Avgick Magda??

Haha, bisarr whataboutism (men du då argumentation).
Du är en ju en idiot, så Magdalena Andersson bär ansvar för en politisk vilde (som var vänsterpartist) och att hon anlitade en städfrima vitt som mot hennes vetande anlitat en efterlyst individ ligger inte på Magdalena Andersson. Hur dum kan man bli?

Att du jämför ovanstående, en politisk vilde tillhörande vänsterpartiet och att vitt anställt städbolag fifflat med anställda, med att en minister har en son som är aktiv nazist visar ju bara att du är lågbegåvad.
Citera
2025-07-04, 01:16
Medlem
Snylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberJesusMamma
Ja visst, men det är bättre att han tränar och är politiskt intresserad än att han suger av pundare för hasch i den åldern så vad är ditt problem?

Suck, i fall av inom det anständiga ”spannet” av politiskt engagemang absolut. Och det är ju inte träning här som är problemet, det vet du ju, eller hur? Så egentligen farligt politiskt engagemang x 2. Så hellre röka harsch i den ålden… Absolut!
Nu gjorde du det ju lätt för mig också visserligen, hade du sagt Horse, Fetanyl, GHB eller tranq hade jag ju från mitt barns perspektiv (inte allmänhetens) fått fundera lite längre.
Citera
2025-07-04, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Avgång är det enda rimliga, nog det största självmålet på länge bland politiker i Sverige. En minister som konstant uttalar sig om föräldraansvaret i relation till brottslighet och misskötsamma barn visar sig ha en aktiv nazist till son.

Det är så bisarrt det kan bli. Partiledningen kommer givetvis vilja ha bort honom men om han mot förmodan stannar kvar på sin post så kommer han vara en måltavla all tid framöver. Finns ingen trovärdighet i hans konstanta tjat om föräldrar och deras ansvar när hans egna son härjar i nazistmiljöer.
Du tänker lite svart vitt. Grabben är 15 år, föräldraskapet är levande och organiskt. Hur vet du att Forsell inte tar sitt föräldraansvar just i detta nu?
Citera
2025-07-04, 01:18
Medlem
Snylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Du har fel. Du missar nämligen två viktiga detaljer:

1. Internets betydelse då och nu.

2. Ingen massinvandring av araber och afrikaner på 90-talet. Åtminstone inte i närheten av den vi haft sedan 2005 ungefär.

På vilket sätt är det fel att värna om sitt land och folk? Det är det enda "opassande" Forssells son har gjort här.

Är det ett hot mot "demokratin"?

En fråga bara, kommer säkert inte att hjälpa. Men hade Sverige under denna tid haft en bättre social och ekonomisk fördelningspolitik, tror du då att du och många andra hade skyllt på invandring på samma sätt?
Citera
2025-07-04, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ministern säger att föräldrarna har ansvar för sina barn som blir kriminella.
Hur har han själv tagit ansvar för sin son?
Det kanske inte går att styra sina barn?
Du menar att sonen är kriminell?

Det är han ju inte. Shit vad ni drevar
Citera
2025-07-04, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt
En fråga bara, kommer säkert inte att hjälpa. Men hade Sverige under denna tid haft en bättre social och ekonomisk fördelningspolitik, tror du då att du och många andra hade skyllt på invandring på samma sätt?
Om Sverige hade haft det bättre socialt och ekonomiskt ställt idag så hade man inte skyllt på invandring i lika stor utsträckning.

Tyvärr ser ju inte verkligheten ut så.
Citera
2025-07-04, 01:21
Medlem
Tuors avatar
Citat:
1. Du lever i en fantasivärld. Dom här grupperingarna har ett obefintligt stöd, AfS krigade för kung och fosterland för att göra en politisk påverkan och dom gick BACK i antalet röster mellan valet 2018 och senaste valet, 2022.

2. Nazister och främlingsfientliga satte skräck på Stockholms gator (och många andra ställen) på sent 80- och tidigt 90-tal. Kan inte ens minnas sist jag såg liknande gäng i Sverige som strosade runt sådär. Idag så ser man enbart såna grupperinger under demonstrationståg där dom har massa poliser runtomkring sig. Nu är det på sin höjd någon som du som gömmer dig på ett anonym forum.

3. Inget fel att värna om sitt land, dock fel att vända sig åt nazism och extremism. Gruppen må vara obetydligt liten, risken är dock att fadern hamnar i en utpressningssituation där sonen används som verktyg.

Svårt att veta om du bara försöker provocera med dina dumheter eller om du verkligen är så här stollig.

Vi får se vem som har rätt. Jag vet redan att jag har rätt men det dröjer väl ett tag till för dig att inse det uppenbara
Senast redigerad av Tuor 2025-07-04 kl. 01:24.
Citera
2025-07-04, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Du tänker lite svart vitt. Grabben är 15 år, föräldraskapet är levande och organiskt. Hur vet du att Forsell inte tar sitt föräldraansvar just i detta nu?

Jag tycker det är en tragisk situation och jag är väl medveten om att man som förälder inte kan ha koll på allting. Det är dock ett uppenbart fall av havererat föräldraskap när en 15 åriga son på sociala medier kan göra reklam för sitt nazistgäng utan att föräldern märker/eller struntar i det.

Om EXPO märker detta före än föräldrarna så har man definitivt brustit i sitt föräldraskap. Borde inte vara möjligt.

Det vore suveränt om han tar sitt föräldraansvar nu, dock bisarrt med tanke på hur mycket han har använt föräldraaansvaret som slogan när han diskuterat föräldrar vars barn inte sköter sig eller rent av blir kriminella.
Citera
2025-07-04, 01:24
Medlem
Knotknets avatar
Samtliga extremister har växt upp i en miljö med dåliga föräldrar. Självklart ska Johan Forsell avgå, allt annat är otänkbart.
Citera
2025-07-04, 01:25
Medlem
Citat:
Jag tycker det är en tragisk situation och jag är väl medveten om att man som förälder inte kan ha koll på allting. Det är dock ett uppenbart fall av havererat föräldraskap när en 15 åriga son på sociala medier kan göra reklam för sitt nazistgäng utan att föräldern märker/eller struntar i det.

Om EXPO märker detta före än föräldrarna så har man definitivt brustit i sitt föräldraskap. Borde inte vara möjligt.

Det vore suveränt om han tar sitt föräldraansvar nu, dock bisarrt med tanke på hur mycket han har använt föräldraaansvaret som slogan när han diskuterat föräldrar vars barn inte sköter sig eller rent av blir kriminella.
Hur vet du att expo märkt detta innan föräldrarna?

Sen går det ärligt talat inte att jämföra träning och politiskt intresse med drogförsäljning och beställningsmord.
Du jämför äpplen och päron.

Moderaterna sitter i regering med stöd av högerextrema SD. Högerextremism är normaliserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in