2025-07-09, 20:16
Medlem
Min magkänsla är att hela den här soppan kommer gynna regeringen + SD snarare än oppositionen.

Vet inte varför men jag tror gemene svensk är lite så där glad i att man medialt försöker "mörda" en 15-årig svensk kille som inte gjort något olagligt.

Vad tror ni andre, kommer detta påverka opinionen?
Citera
2025-07-09, 20:19
Medlem
Extremeflys avatar
Vad menas ens med våldsbejakande extremist? Enligt Expo tillhör väl SD den kategorin med.

De är ju deras synsätt
Citera
2025-07-09, 20:23
Medlem
H-vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Min magkänsla är att hela den här soppan kommer gynna regeringen + SD snarare än oppositionen.

Vet inte varför men jag tror gemene svensk är lite så där glad i att man medialt försöker "mörda" en 15-årig svensk kille som inte gjort något olagligt.

Var han inte 17? Och det är väl främst pappan som gått ut och sagt hur otroooooligt viktigt det är att man har koll på sina barn som har fått medial skit, vilket han isåfall förtjänar. Eller har jag missat något drev mot 17åringen? Har bara sett att det skrivits om vad han faktiskt har gjort och ja det är ju inget jag hade varit stolt över.
Citera
2025-07-09, 20:32
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Vad menas ens med våldsbejakande extremist? Enligt Expo tillhör väl SD den kategorin med.

De är ju deras synsätt
Ja, det kan man verkligen undra!

Det känns som det här är ett beställningsjobb från V och S. De tar varje halmstrå för att leta efter något de kan sätta dit nån i Tidöpartierna och när de inte hittar något så går de på familjemedlemmar. De sänker sig så lågt att de till och med spionerar på minderåriga.

Vad är det som säger att det inte är AFA själv, som för övrigt är en vänsterextremistisk organisation, som
ligger bakom kontona. Fotona är ju blurrade så kan egentligen tillhöra vem som helst.
Citera
2025-07-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-vitamin
Var han inte 17? Och det är väl främst pappan som gått ut och sagt hur otroooooligt viktigt det är att man har koll på sina barn som har fått medial skit, vilket han isåfall förtjänar. Eller har jag missat något drev mot 17åringen? Har bara sett att det skrivits om vad han faktiskt har gjort och ja det är ju inget jag hade varit stolt över.

Ja, som förälder är man inte helt allsmäktig imärker man. Föräldrarna är inte de enda influenserna i barnens liv. Dessutom vill ungdomar frigöra sig. Ungdomar är också mer svartvita i sina åsikter. Att saker och ting är mer komplext är inte lätt att framföra. Få ungdomar orkar lyssna på.föräldrarnas monologer.

Jag tycker inte det är konstigt att ha andra åsikter än ens barn. Endast barnlösa eller de som har små barn kan tro att ett naturligt tillstånd mellan föräldrar och tonårsbarn är att alltid vara överens om man jobbar tillräckligt hårt på det. Forsell kan tycka att hans barn har fel. Det är inte heller ett brott att man som förälder kanske inser att man haft fel om föräldrars påverkan tidigare. Att det inte är lätt att vara förälder alltid och att man kan vara och känna sig otillräcklig som förälder. Det är därför vi ska kunna hjälpa varandra I samhället när vi behöver.
Senast redigerad av Tissetiss 2025-07-09 kl. 21:33.
Citera
2025-07-09, 20:36
Medlem
Citat:

De är ju deras synsätt
inte bara SD utan alla som inte har en affisch av Stalin över sängen är "våldsbejakande högerextremister"....
Citera
2025-07-09, 20:40
Medlem
Citat:

De är ju deras synsätt

Att utöva fysisk aktivitet som är mer ansträngande än att möta upp foodora budet som levererar hem vegansk mat = våldsbejakande extremism. Iaf om man frågar Expo
Citera
2025-07-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Det finns andra sätt att agera än att gå med i grupper som stämplas som terrorister. Titta på exemplet med Johan och hans son och konsekvenserna av en sådan attityd.
Ständigt dessa lögner - det enda ni inom vänstern har kvar.
Grabben har aldrig varit med i någon terrorstämplad grupp.
Vänstern i Sverige agera mer och mer som Putin för varje dag - man hittar på rena lögner för att avsätta ministrar. Nästa steg är väl att sin vill skicka Forsell till Sibirien för en skenavrättning.
Citera
2025-07-09, 21:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde

Det handlar ju inte primärt om sonen, utan om ministern. Det har givetvis ett nyhetsvärde att en nära anhörig till en minister rör sig i våldsbejakande kretsar, som är under Säpos lupp.

Tror inte det kommer påverka opinionen något särskilt. Kanske på marginalen, bland socialliberala väljare som rör sig mellan blocken - att detta fått några av dessa att vända Tidö ryggen.
Citera
2025-07-09, 21:05
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Tror Forsell avgår innan veckan är slut. Nu har medierna börjat skriva ut hans namn. Hans trovärdighet är borta med tanke på hans tidigare tal om vikten av föräldra ansvar. Han har blivit en belastning för regeringen och kan omöjligen fortsätta. Tror inte heller han är sugen på utfrågning i något riksdagsutskott som väntar. Förövrigt pinsamt att statsministern verkar tror att han kan tiga sig ur krisen.

Varför ska han avgå när varken han eller sin son har gjort någonting fel?

Hans son är ju inte kriminell. Han har inte gjort någonting olagligt.
Citera
2025-07-09, 21:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H-vitamin

Han var 15. (Fyllt 16 nu.)
Citera
2025-07-09, 21:07
Avstängd
Tanachs avatar
De högerextrema grupper Johans grabb tillhörde betraktas som terrorister i USA, medan de i Sverige helt enkelt kallas "högerextremister", en mycket vag term sen stödjer jag Johan och hoppas kunna lösa detta problem i godo.

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ständigt dessa lögner - det enda ni inom vänstern har kvar.
Grabben har aldrig varit med i någon terrorstämplad grupp.
Vänstern i Sverige agera mer och mer som Putin för varje dag - man hittar på rena lögner för att avsätta ministrar. Nästa steg är väl att sin vill skicka Forsell till Sibirien för en skenavrättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in