Citat:
Ursprungligen postat av
Barfvomit
Eftersom den 17-årige ”sonen” tydligen är JFs plastbarn som frugan hade redan innan så kan man kanske anta att det finns en delad vårdnad och att ”sonen” faktiskt inte alltid bor hemma hos JF. Kanske inte alls bor där?
Då är det faktiskt fullt möjligt att JF faktiskt inte känt till vad det var för gäng som ”sonen” tränade med eller haft påstådd influens av. Eller hur?

En annan variant jag sett är att pojkens mamma och JF skulle ha skiljt sig. Med en sådan variant ökar sannolikheten för att pojkens engagemang när det gällde DFS och och Aktiv Klubb inte varit fejk. Man f ö kan notera DFS båda ledarfigurer verkar tro på att pojkens engagemang var äkta vara (speciellt tydligt blir det väl när en av dem säger att pojken nu väl får "pausa" sitt engagemang). Frågan är varför. Om de fått info om att pojken själv eller någon i vänkretsen blivit personrånad, "bötad" e dyl så ökar ju sannolikheten för att engagemanget inte var fejkat. Det skulle ju kunna vara en rimlig bakgrund till det hela. Och eftersom organisationer typ DFS och Aktiv Klubb inte håller sig med de symboler som fanns på 80- och första halvan av 90-talet [de är förbjudna nu och är bara okej om Azov-bataljonen i Ukraina (som får pengar från borgerliga regeringar och sosse-regeringar) använder dem] som lätt gjorde att en politiskt relativt oinitierad person kunde bedöma om det var fråga om "illegitimt" territorium eller inte så skulle det väl kunna vara fråga om ett "riktigt" engagemang bakom klistermärks-uppsättandet.
I vilket fall som helst tycker jag att tajmingen för det här avslöjandet är olycklig då denna sammanfaller nästan klockrent med lanseringen av Elsa Widdings nya högerparti Sverige Först. Tyvärr finns nu risken att fler lättlurade högerväljare tror att moderaternas omsvängning jämfört med Reinfeldt-tiden nu är äkta vara. "Om sonen nu är radikal AfS:are typ, då är nog pappan något typ en (genuin) SD:are och inte en Reinfeldt-moderat och detsamma gäller nog övriga moderater på ledande poster." Det här gör det nog svårare för Elsa Widding att få tag i bidragsgivare och välbärgade/rika människor som passar bra att ha på valsedlar. Hon får mindre pengar att röra sig med och ett sämre urval av personer till sin organisation. Min gissning är att detta är förklaringen till "avslöjandet" och förklaringen till att det hela inte sköttes mer diskret genom bara ett telefonsamtal från säpo till regeringen och/eller JF själv. Man vill att ekonomiskt högerinriktade potentiella invandringskritiker skall fortsätta ty sig till ett högerparti som är sämre för Sverige än Elsa Widdings nya högerparti.
Byter ämne litet. Jag skulle också vilja nämna några jämförande exempel.
Den första grejen jag osökt kommer att tänka på är när regeringen Reinfeldt lät Tobias Hübinette skriva en rapport åt regeringen om rasism trots hans AFA-bakgrund, våldsbrott även mot barn och hans öppna rasism mot vita människor [“Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande” (tidskriften Creol nr 1, 1996)]. Rasism mot vita är rätt okej, men organisatoriskt engagemang i något som i alla fall inte explicit vänder sig mot färgade är illegitimt. Jag tror inte att en motsvarighet till Aktiv Klubb som riktade sig till färgade invandrare skulle betraktas som illegitim. I alla fall så länge dess verksamhet inte innebar konfrontation visavi judar i Sverige. Informella invandrargäng med en relativt uttalad policy att "böta" eller personråna svennar är inte ett problem som Aktiv Klubb. Då är inte lösningen politiska markeringar i mainstreammedia med dess AFA-journalister. Utan fler fritidsgårdar.
Den andra grejen jag spontant kommer att tänka på är att mainstream-media (i alla fall Aftonbladet och Sveriges Radio) anställt folk med bakgrund i AFA trots denna organisations öppna policy om att misshandla meningsmotståndare och vandalisera deras bilar/bostäder. Enligt vad jag förstått har inte Aktiv Klubb en sådan officiell policy.
Ytterligare en grej jag kommer att tänka på är en av Reinfeldts söner som hittades naken och påtänd i ett trapphus och de efterföljande silkesvantarna av svensk media och och svenskt rättsväsende.
Kanske kommer jag också osökt att tänka på en son till sossarnas dåvarande partisekreterare Sten Andersson som var med i kfml(r) i början på 70-talet. Mitt intryck är väl att det betraktades som mer legitimt att vara med i kfml(r) än Aktiv Klubb. Och att vara med i AFA är definitivt mer legitimt.