2025-07-03, 09:22
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Samröre med extremister ska räcka för vandel - enligt Johan Forssell. Jag utgår från vad Tidölaget säger. Du får vända dig till Johan själv om du har invändningar på vad jag skriver.

Nej, han är inte dömd och förhoppningsvis kanske han vaknar upp och bryter med nazisterna. Johan kanske kan ta och avgå med högerns arbetsmarknadsåtgärd arbeta för Timbro och jobba stenhårt på att bli en närvarande far så att inte fler går och blir nazister

Hade du själv varit eller haft en närvarande far hade du förstått hur svårt det är att ändra 15åringars sökande efter gränser.

Det åsido så är det skillnad på en asylant och en svensk medborgare i bedömningen av vandel. En asylant/migrant har inte samma rättigheter som en svensk har och är en annan sorts problematik.

Du pratar som vanligt äpplen och päron.
Citera
2025-07-03, 09:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberJesusMamma
Då kan knappast någon på Expo få den typen av jobb eller? Deras kopplingar till AFA är långtgående.

Det övriga du räknar upp beror lite på för vem man arbetar.

I det här fallet jobbar han som minister dvs för oss. Jag har fullt förtroende för honom och det är upp till Kristersson att avgöra om det här skadar hans regering eller inte ur trovärdighetssynpunkt.

Jag tycker inte det, men jag är inte heller ett kommunistsvin som hänger ut barn.

Det är helt rätt att publicera uppgifterna om att att Johan Forssells son/styvson är med i en radikal rörelse. Ska man publicera bör det talas klarspråk om vem det hela gäller. Man borde alltså varit mer specifik också. Talet om att hänga ut är missvisande, det liv vi lever i offentligheten får vi stå för och räkna med att det diskuteras, det gäller även en femtonåring. Däremot hade det varit en riktig uthängning och en dålig publicering att ha killens bild på löpsedel och skriva dåliga saker om honom. Men därifrån är vi långt.

Med det sagt så är kritiken mot Expo som organisation som jagar personer för deras åsikter och vad som skrivs på sociala medier av dem fullt rimlig och också kritiken av att de har en särställning och får registrera människor och peka ut dem som klandervärda när andra åker dit för likartade publiceringar och spridning av uppgifter.
Citera
2025-07-03, 09:23
Citat:
Ursprungligen postat av diplopunk-ny
Det här är bara spekulationer från din sida, men vi kör på det spåret. Det är inte orimligt att en ungdom som under en tid varit aktiv i våldsbejakande extremistiska kretsar har brutit mot lagen, även om hen varken är åtalad eller är dömd. Klistermärkena (skadegörelse) bara toppen av ett isberg. Olaga hot, hatbrott, brott mot knivlagen, misshandel och narkotikabrott kommer som ett brev på posten.

Nej det är bara spekulationer från din sida att han skulle ha begått ett lagbrott öht. Ni commies är verkligen dåliga till och med på demagogi.
Citera
2025-07-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-fire-eyes
Är det Forsell är jag inte ett dugg förvånad.

Det är antisocialitet som är nedärvd till sonen.

Man måste vara i avsaknad av empati, om man förvägrar svältande palestinier hjälp.
Gå lös som ett jehu, jiddra ansvar hit, utvisning dit.
I bästa fall, då är jag snäll, får han anklagas för intellektuellt medlöperi och svag karaktär.

Snacka om att kasta sten i glashus. Det var nåt om grandet och bjälken som den här Forsell borde känt till.

Den här smutsregeringen måste bort i nästa val.
Man måste vara empatilös psykopat som dig som rättfärdigar terrorism, är du född sådan eller blev du det efter att föräldrarna våldfört sig på dig?
Citera
2025-07-03, 09:28
Medlem
Brain Damages avatar
Finns det någon sammanfattning i tråden om vad man faktiskt VET att grabben gjort förutom att träna med folk som likt som han inte vill se mer invandring i Sverige? Vad jag förstår började engagemanget runt 15-årsåldern men ska tydligen ha upphört för en tid sedan. När upphörde det aktiva engagemanget?
Citera
2025-07-03, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Precis, fast nte bara "bör", man har i sådana fall en skyldighet gentemot svenska staten att till Säpo och statlig arbetsgivare meddela sådana omständigheter.
Eftersom den 17-årige ”sonen” tydligen är JFs plastbarn som frugan hade redan innan så kan man kanske anta att det finns en delad vårdnad och att ”sonen” faktiskt inte alltid bor hemma hos JF. Kanske inte alls bor där?
Då är det faktiskt fullt möjligt att JF faktiskt inte känt till vad det var för gäng som ”sonen” tränade med eller haft påstådd influens av. Eller hur?
Citera
2025-07-03, 09:29
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är helt rätt att publicera uppgifterna om att att Johan Forssells son/styvson är med i en radikal rörelse. Ska man publicera bör det talas klarspråk om vem det hela gäller. Man borde alltså varit mer specifik också. Talet om att hänga ut är missvisande, det liv vi lever i offentligheten får vi stå för och räkna med att det diskuteras, det gäller även en femtonåring. Däremot hade det varit en riktig uthängning och en dålig publicering att ha killens bild på löpsedel och skriva dåliga saker om honom. Men därifrån är vi långt.

Med det sagt så är kritiken mot Expo som organisation som jagar personer för deras åsikter och vad som skrivs på sociala medier av dem fullt rimlig och också kritiken av att de har en särställning och får registrera människor och peka ut dem som klandervärda när andra åker dit för likartade publiceringar och spridning av uppgifter.

Hans son är straffmyndig och ansvarar därmed för sina egna handlingar ur juridisk synpunkt. Det är inte Forssells ansvar längre.

Uthängningen med bild kom som vanligt från den av Expo närstående extremistorganisationen AFA.

Att en minister granskas har jag inga invändningar mot, men det är som sagt lajks och kontaktsökande på internet det vill säga det är i stort sett ingen skillnad på Expos publicering här och när researchgruppen försökte kartlägga och skrämma flashbacks användare till underkastelse för att de inte gillade informationen som delades här.

In fact är det i stort sett samma personer bakom de båda publiceringarna.
Citera
2025-07-03, 09:30
Medlem
diplopunk-nys avatar
Citat:
Nej det är bara spekulationer från din sida att han skulle ha begått ett lagbrott öht. Ni commies är verkligen dåliga till och med på demagogi.

Jag skrev ju att vi kör på det spåret. Spekulationer alltså. Det är inte kommunism, det är en välvillig anpassning till din imbecilla grisbrottning.
Citera
2025-07-03, 09:30
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Vi kan använda säkerhetspolisens definitioner vad tror du om det?

https://sakerhetspolisen.se/hoten-mo...extremism.html

Är AFA en sån miljö? Svar ja.
Det är med motvilja som de tvingats ta med de vänsterextrema. Aldrig setts sådan lupp på AFA och liknande som det görs på de s k aktivklubbarna. Sverige är sjukt vänstervridet.
Citera
2025-07-03, 09:31
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Det är med motvilja som de tvingats ta med de vänsterextrema. Aldrig setts sådan lupp på AFA och liknande som det görs på de s k aktivklubbarna. Sverige är sjukt vänstervridet.

Ja.
Citera
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Hans son är straffmyndig och ansvarar därmed för sina egna handlingar ur juridisk synpunkt. Det är inte Forssells ansvar längre.

Uthängningen med bild kom som vanligt från den av Expo närstående extremistorganisationen AFA.

Att en minister granskas har jag inga invändningar mot, men det är som sagt lajks och kontaktsökande på internet det vill säga det är i stort sett ingen skillnad på Expos publicering här och när researchgruppen försökte kartlägga och skrämma flashbacks användare till underkastelse för att de inte gillade informationen som delades här.

In fact är det i stort sett samma personer bakom de båda publiceringarna.
Expo/AFA samarbetar med både myndigheter och polis. Samt mainstream media förstås.

Och, ja, givetvis ansvarar sonen för eventuella missgärningar. Skall inte läggas på JF. Detta sagt så skall JF kritiseras för att INTE ha strypt invandringen av icke-européer mer än han gjort. En annan fråga, men ändå.
Senast redigerad av Redivivus 2025-07-03 kl. 09:34.
Citera
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Hade du själv varit eller haft en närvarande far hade du förstått hur svårt det är att ändra 15åringars sökande efter gränser.

Det åsido så är det skillnad på en asylant och en svensk medborgare i bedömningen av vandel. En asylant/migrant har inte samma rättigheter som en svensk har och är en annan sorts problematik.

Du pratar som vanligt äpplen och päron.
Sökandet efter gränser är för många att testa att dricka alkohol, för Johans unge från Bromma att vara drivande i att locka folk till högerextrema fight clubs. Det är inget pojkstreck precis som jag till skillnad från dig, antar jag, inte ser gängkriminalitet som ett pojkstreck.

En fråga: Vi vet att ungdomarna involverade blir groomade, ibland hotade, inte sällan har diagnoser och är sköra — är det ett pojkstreck - ett sökande efter gränser också? Inget vårdnadshavare enligt dig kan stoppa? Du har samma förmildrande omtanke om mohammed i Shottaz?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in