2025-07-03, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du liksom många andra här i tråden missar fullständigt poängen i detta fall. Det spelar ingen roll om sonen hänger med 200 nazister eller EN enda våldsbejakande extremist. Ur säkerhetssynpunkt är det oerhört känsligt att en minister har dessa kontakter. Och du och jag kan tycka vad vi vill om det men det är så SÄPO resonerar när de säkerhetsprövar folk.
Det spelar egentligen ingen roll vilken våldsbejakande extremist Forsell junior är, det vore lika illa om han var kommunistrevolutionär, jihadist eller militant miljöaktivist.
Forsell senior har undanhållit info oavsett och bör få avgå utan någon form av fallskärm.
Citera
2025-07-03, 09:38
Medlem
diplopunk-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barfvomit
Eftersom den 17-årige ”sonen” tydligen är JFs plastbarn som frugan hade redan innan så kan man kanske anta att det finns en delad vårdnad och att ”sonen” faktiskt inte alltid bor hemma hos JF. Kanske inte alls bor där?
Då är det faktiskt fullt möjligt att JF faktiskt inte känt till vad det var för gäng som ”sonen” tränade med eller haft påstådd influens av. Eller hur?

Varför tror du att det är hans styvpappa? De bär samma efternamn och JF har kallat grabben "vår lille son" sedan åtminstone 2010.
Citera
2025-07-03, 09:38
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Att vänsterextrema Expo ligger bakom "avslöjanden" är alltid något som man ska ha i åtanke. Varför? De är en politisk organisation som baserar sin världsbild på sin fientlighet till så kallad rasism. Det som är klandervärt för dem behöver inte vara det för andra. Samma gäller "Expressen" och andra organisationer med en politisk vinkel.
Du verkar rätt trög och förstår uppenbarligen inte vad jag skriver. Allmänheten och media skiter fullständigt i vem som ligger bakom avslöjandet när väl drevet har gått igång.

Citat:
Sedan säger det avslöjade inget negativt om ministerns förmåga att utöva sitt jobb. Har sonen gjort något som är olagligt ens? Det spelar absolut ingen roll om JF eventuellt avgår eller inte.
Ministern och hans chef kommer att bombarderas med frågor och kommentarer om detta och tiden/energin som behöver läggas på skadehantering och den här frågan blir förlamande för annat arbete. Det har ingenting med ministerns kapacitet eller förmåga att göra. Världen är inte rättvis.
Citera
2025-07-03, 09:40
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Sökandet efter gränser är för många att testa att dricka alkohol, för Johans unge från Bromma att vara drivande i att locka folk till högerextrema fight clubs. Det är inget pojkstreck precis som jag till skillnad från dig, antar jag, inte ser gängkriminalitet som ett pojkstreck.

En fråga: Vi vet att ungdomarna involverade blir groomade, ibland hotade, inte sällan har diagnoser och är sköra — är det ett pojkstreck - ett sökande efter gränser också? Inget vårdnadshavare enligt dig kan stoppa? Du har samma förmildrande omtanke om mohammed i Shottaz?

Jag har extremt mycket sympati med "Mohammed" i "shottaz" eftersom jag till skillnad från dig har sett hur han växt upp, haft barn isamma skolor och bott i samma områden, samt haft samma färg på håret. Det gör honom inte till ett mindre allvarligt problem.

Den här pojken har på inga sätt delat "mohammeds" vardag, precis som du.

Det finns inga som helst tecken på att den här personen gjort någonting annat än sökt information och letat gemenskap på nätet.

Det är klart att man kan uppmärksamma det och diskutera det om man har lust. Att jämföra Forsells son med medlemmar i shottaz är en lite väl relativiserande och tendentiös argumentation, tycker du inte det själv?
Citera
2025-07-03, 09:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberJesusMamma
Hans son är straffmyndig och ansvarar därmed för sina egna handlingar ur juridisk synpunkt. Det är inte Forssells ansvar längre.

Uthängningen med bild kom som vanligt från den av Expo närstående extremistorganisationen AFA.

Att en minister granskas har jag inga invändningar mot, men det är som sagt lajks och kontaktsökande på internet det vill säga det är i stort sett ingen skillnad på Expos publicering här och när researchgruppen försökte kartlägga och skrämma flashbacks användare till underkastelse för att de inte gillade informationen som delades här.

In fact är det i stort sett samma personer bakom de båda publiceringarna.

Jag anser att att det finns stark relevans i uppgifterna. Inget nytt i argumentationen i tråden men dels säkerhetsaspekten där många stoppas från arbeten på lösare grunder än vad gäller Forssell här och dels att han profilerat sig just med frågor om familjeansvar när det gäller ungdomars handel och vandel och då vad jag förstår ända tills de är myndiga.

Så då är uppgifterna både sanna - om Expo lyckats få med osanna uppgifter är det givetvis alltid fel - relevanta och har allmänintresse. De bör då publiceras och hade publicerats i ett land där det inte finns så stark osund censur kring personuppgifter som i Sverige.

Att förfölja och försöka straffa killen för hans åsikter utöver att nämna att han är Forssells son och varit aktiv i det här sammanhanget är sedan fel, så långt håller jag med.
Citera
2025-07-03, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Du verkar rätt trög och förstår uppenbarligen inte vad jag skriver. Allmänheten och media skiter fullständigt i vem som ligger bakom avslöjandet när väl drevet har gått igång.
Även om de skulle skita i det, ska vi som vet bättre inte glömma bort uppgiften. Så enkelt är det.

Citat:
Ministern och hans chef kommer att bombarderas med frågor och kommentarer om detta och tiden/energin som behöver läggas på skadehantering och den här frågan blir förlamande för annat arbete. Det har ingenting med ministerns kapacitet eller förmåga att göra. Världen är inte rättvis.

Du kunde alltså inte komma på en enda grej som hans son gjorde och är olaglig.

Sedan om ministern bombarderas med frågor hänger det naturligtvis på Expo och vilka det är som ställer frågorna: journalisterna i Sverige som är extremt vänster och fientliga till så kallad rasism.

Det är, som du själv märker, inte rättvist, men man kommer inte till rätta med orättvisor genom att få offret att ändra på sig.
Citera
2025-07-03, 09:47
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag anser att att det finns stark relevans i uppgifterna. Inget nytt i argumentationen i tråden men dels säkerhetsaspekten där många stoppas från arbeten på lösare grunder än vad gäller Forssell här och dels att han profilerat sig just med frågor om familjeansvar när det gäller ungdomars handel och vandel och då vad jag förstår ända tills de är myndiga.

Så då är uppgifterna både sanna - om Expo lyckats få med osanna uppgifter är det givetvis alltid fel - relevanta och har allmänintresse. De bör då publiceras och hade publicerats i ett land där det inte finns så stark osund censur kring personuppgifter som i Sverige.

Att förfölja och försöka straffa killen för hans åsikter utöver att nämna att han är Forssells son och varit aktiv i det här sammanhanget är sedan fel, så långt håller jag med.

Tidö arbetar väl för att ta bort straffrabatterna för minderåriga straffmyndiga så jag är osäker på det du säger i sista meningen i första stycket av din post.

Han har väl profilerat sig beträffande människor som går att utvisa? Jag tycker man ska vara på det klara med att människor med en utländsk bakgrund och de med en svensk bakgrund har helt olika bedömningsgrunder i hur man ser på dem och det råder heller inte likhet inför lagen där.

Ur den synpunkten är det absolut värt att diskutera. Det är en diskussion som löper parallellt med varför Expo envisas med att inte se antisemitismen i sina egna led.
Citera
2025-07-03, 09:49
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:

Jag har aldrig sagt att han gjort något olagligt och det har ingenting med vad jag skrev att göra öht och jag har inte gjort någon bedömning av vare sig sonen eller ministern.
Citera
2025-07-03, 09:50
Medlem
diplopunk-nys avatar
Citat:

Här lyfter du en intressant tanke. Kan JF göra sig skyldig till skyddande av brottsling om han undanhåller information om sonens eventuella kriminalitet?
Citera
2025-07-03, 09:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberJesusMamma
Jag har extremt mycket sympati med "Mohammed" i "shottaz" eftersom jag till skillnad från dig har sett hur han växt upp, haft barn isamma skolor och bott i samma områden, samt haft samma färg på håret. Det gör honom inte till ett mindre allvarligt problem.

Den här pojken har på inga sätt delat "mohammeds" vardag, precis som du.

Det finns inga som helst tecken på att den här personen gjort någonting annat än sökt information och letat gemenskap på nätet.

Det är klart att man kan uppmärksamma det och diskutera det om man har lust. Att jämföra Forsells son med medlemmar i shottaz är en lite väl relativiserande och tendentiös argumentation, tycker du inte det själv?
Bra, då är du intellektuellt hederlig. På vilket vis är det relativiserande och tendentiöst att jämföra deltagande i en nazistgrupp (aktivt) med kopplingar till en terrororganisation med Shottaz?
Citera
2025-07-03, 09:58
Medlem
Tradens avatar
Oh shiit nazi detected 🚨🚨

Nu har jag ingen aning om vad killen gjort men så länge han varit inom lagens rågångar finns tyvärr inget att gå på Expo. Att styrketräna och hylla Hitler och bränna Israels flagga är liksom inte olagligt även om Expo försöker få det att låta så, det senaste gör antagligen Expo själva lol.

För övrigt borde regeringen tacka Expo genom att leta upp deras statliga stöd (sånt finns garanterat bara man letar) och dra in det. Sen borde de försöka deportera den där svenskhatande Hübinette. Men tyvärr är regeringen för impotent i vanlig ordning och fortsätter ge pengar till organisationer som hatar dem, hatar landet Sverige och hatar det svenska folket.
Citera
2025-07-03, 10:00
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Bra, då är du intellektuellt hederlig. På vilket vis är det relativiserande och tendentiöst att jämföra deltagande i en nazistgrupp (aktivt) med kopplingar till en terrororganisation med Shottaz?

Till att börja med våldskapitalet, kapitalet i allmänhet samt underrättelser. De kriminella grupperingarna du syftar på är fotsoldater i internationell narkotika och vapenhandel samt mördar folk på uppdrag av t.ex. Iran.

Jag tror inte riktigt DFS och aktivklubbarna är där riktigt än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in