2025-07-02, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Vad har det med saken att göra? Finns ingen svensk kommunistisk organisation som är terroklassade.

Nej det är ju så klart så att AFA och dess svans alltid har frikort avseende allt de hittar på. -Speciellt hos kulturvänstern.
Citera
2025-07-02, 00:04
Medlem
trillians avatar
Man får ge Sossarna detta:
EXTREMT well played.
Expo varslar om att ett scoop finns.
Nationell media lyfter detta.
Expo röjer namn och identitet.

Alla får info från Expo, X, Flashback.

Jag ser i min spåkula att nästa val kommer handla om familjerna och barnen där finns mycket! Tänk när alla familjemedlemmar till sossar och vänsterpartister ska granskas. Kävlar vad mycket som kommer bubbla upp!
Citera
2025-07-02, 00:04
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke

Ministern och personen har en nära relation – trots det känner inte Säpo till personens kopplingar till högerextremismen, enligt Expo.

Hur vet Expo vad SÄPO vet?
Har Expo infiltrerat SÄPO???
Citera
2025-07-02, 00:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loooser123
Så en ministers barn ska inte få tänka själv? Barnet ska inte få ha en egen politisk åsikt?

Du förordar diktatur, där alla har samma åsikt som du själv har.

Barnet får tycka som hen vill. Men det är problematiskt om en minister (eller annan säkerhetsklassad tjänst) har en nära släkting som utgör en del av den våldsbejakande extremismen. Min förståelse är att den rörelse som personen uppges tillhöra av SÄPO betraktas som just det.
Citera
2025-07-02, 00:08
Medlem
Snylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tror du verkligen att den drabbade kallar sig "nazist"
Det är bara ett glåpord i vissa kretsar
Nu har även de högerextrema börjat använda det i helt fel sammanhang.
Själva ordet och betydelsen har helt förlorat sin forna magi.

”Drabbade”? ”Magi”?
Du låter ju ”lite” vansinnig minst utsagt.

Och han kanske kallar sig nazist, kanske inte. Men det viktiga här är hur organisationerna han har anslutit sig till har definierats av andra och sig själva.

Och absolut missbrukas ismer hela tiden. Även åt andra hållet. Aftonbladet är ju naturligtvis vis inte en kommunisttidning trots att somliga här verkar vilja se det så. Det har alltid varit så och är inget nytt.
Citera
2025-07-02, 00:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Vad har det med saken att göra? Finns ingen svensk kommunistisk organisation som är terroklassade.

Fast jo det finns det ju. En del exilgrupper med närvaro i Sverige är, likt NMR, terrorklassade av USA
Citera
2025-07-02, 00:11
Medlem
swimmingpools avatar
Är sonen fotbollsspelare?
Citera
2025-07-02, 00:13
Medlem
Sidhellacopters avatar
Klart AFA och Expo är nervösa över att svenska pojkar och män lär sig att slåss i AKS. Blattar och vänsterextremister kan ju bli skadade..
Citera
2025-07-02, 00:14
Medlem
loooser123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofia.lotussen
Enligt Johan så ska föräldrarna dunka.
Se: Typ 400 citat från honom om föräldrar till barn som beter sig illa eller inte integreras.

Jag förstår inte. Menar du att dessa föräldrar är ansvariga för vad deras barn gör?

Om barnen beter sig illa, så ska dessa straffas. Inte deras föräldrar.

Hur vore det om du tänkte lite själv?
Citera
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beautilfulLoser
Jag censurerade sonens namn i X:en, genom att benämna honom via ålder.
Nu inser jag att måste ha hallucinerat att jag vet att han är 17 år, osäker på vart jag fick det ifrån.
Han ser ut att vara i den åldern på den blurrade bilden i X:n.

Ville inte att det skulle bli en trådsanning om åldern som vi inte vet.
Tonåring är vad bilden kan ge som fingervisning.
Pojken är 16 år och Forsell är hans styvpappa.
Citera
Medlem
Tuppruskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast jo det finns det ju. En del exilgrupper med närvaro i Sverige är, likt NMR, terrorklassade av USA

Fast det är väl inte lika vanligt att svenska ministrarnas avkommor går med i såna grupper?
Citera
2025-07-02, 00:20
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zentower
Dock är det inte säkert att ministern visste om att killen gått runt och misshandlat folk.

Det är ju inte släktingen som misshandlat folk utan någon som taggat släktingen en gång i någon social media.

Kopplingen behöver alltså inte vara starkare än den är mellan dig och mig nu när jag klickat citera på ett av dina inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in