2025-07-01, 23:38
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofia.lotussen
Det finns ingen svensk politiker som pratat så mycket om föräldrarnas ansvar för sina barns uppfostran, deras värderingar och deras handlingar, som migrationsministern.
Men så har han ändå inte lyckats med det han kräver av andra.
Nog bara en fas av ungdomligt uppror pojken går igenom, värre hade varit om han kommit ut som sosse, då hade JF fått skämmas. Nu kommer nog pojken på bättre tankar snart, träffar en trevlig tjej o hamnar rätt i tillvaron, inget att oja sig över, livet går vidare
Citera
2025-07-01, 23:39
Medlem
Om det stämmer är det djupt problematiskt på många sätt. Forsell kommer behöva avgå.
Citera
2025-07-01, 23:40
Medlem
Skönt att bara kunna slå ifrån sig all kritik alltid med larvargument som detta?

Citat:
Ursprungligen postat av viking39
För de i AFA och EXPO är ju alla som inte är extremvänster nazister
Undrar om det är Aftonblaskans källa ? Skulle inte förvåna mig
Citera
2025-07-01, 23:44
Medlem
loooser123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinSigurd
Om det stämmer är det djupt problematiskt på många sätt. Forsell kommer behöva avgå.

Så en ministers barn ska inte få tänka själv? Barnet ska inte få ha en egen politisk åsikt?

Du förordar diktatur, där alla har samma åsikt som du själv har.
Citera
2025-07-01, 23:45
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drolkar
Hur klingar hans uttalande här om detta stämmer?!

Om vi hade ett vandelskrav för våra ministrar så hade UK regeringen rykt många gånger..

Ska bli kul och höra ursäkterna för att inte informera SÄPO eller väljarna om att barnet är en extremist i våldsbejakande miljö.

Vad anser UK om detta döljande?

Citera
2025-07-01, 23:47
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loooser123
Så en ministers barn ska inte få tänka själv? Barnet ska inte få ha en egen politisk åsikt?

Du förordar diktatur, där alla har samma åsikt som du själv har.

Om det är dennes politik att man ska ansvara för sina barn så..

Citera
2025-07-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beautilfulLoser
AFA Sthlm påstår på X att det handlar om Johan Forsell (M) son:

https://x.com/afasthlm/status/194013...QvqgIYbRkyl4hg

Citat för de som inte har X:

"Migrationsministern Johan Forssells 17 åriga son är en aktiv nazist.

Han är aktiv i den nazistiska organisationen Aktiv Klubb Sverige (AKS) och i den fascistiska gruppen Det fria sveriges ungdomssatsning (DFS-Ungdom).

@JohanForssell och @moderaterna är på topp!"

Jag censurerade sonens namn i X:en, genom att benämna honom via ålder.
Nu inser jag att måste ha hallucinerat att jag vet att han är 17 år, osäker på vart jag fick det ifrån.
Han ser ut att vara i den åldern på den blurrade bilden i X:n.

Ville inte att det skulle bli en trådsanning om åldern som vi inte vet.
Tonåring är vad bilden kan ge som fingervisning.
Citera
2025-07-01, 23:50
Medlem
loooser123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Om det är dennes politik att man ska ansvara för sina barn så..

Bra. Du förordar att alla människor ska ha samma åsikt som sina föräldrar. Att bilda sig sin egen uppfattning om världen är något hemskt, som verkligen inte ska få hända.

Välkommen till diktaturen.
Citera
2025-07-01, 23:55
Medlem
swimmingpools avatar
”En nära anhörig till en svensk minister är aktiv i den våldsbejakande extremhögern. Under cirka ett års tid har personen rekryterat, samarbetat med en NMR-aktivist och anslutit sig till ett våldsamt nätverk med kopplingar till utländsk högerextrem terrorism.
Expo kan nu avslöja ett hot mot Sveriges säkerhet som Expo erfar att Säpo inte känt till. Trots att en ledande säkerhetsexpert klassar situationen som en säkerhetsrisk vill ministern inte svara på Expos frågor.”

https://expo.se/fordjupning/i-ministerns-narhet

”Så sent som i maj taggades den anhöriga till ministern in i ett inlägg på sociala medier som visar en bild på maskerade personer som tränat. Personen som gjorde inlägget åtalades nyligen för en synnerligen grov misshandel.”
https://expo.se/kommentar/historien-...sakerhetsfraga
Citera
2025-07-01, 23:57
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Bra. Du förordar att alla människor ska ha samma åsikt som sina föräldrar. Att bilda sig sin egen uppfattning om världen är något hemskt, som verkligen inte ska få hända.

Välkommen till diktaturen.

Oj blir nassen så upprörd att du läser in saker jag inte skriver?

Om du är förtroendevald av folket och är lagstiftare så har du skyldigheter! Och att dölja, försörja och skydda en våldsbejakande extremist är väldigt allvarligt!

Varför har ministern inte gått till polisen med detta?
Stödjer ministern våldsbejakande extremism?

Citera
2025-07-01, 23:58
Medlem
Enligt Johan så ska föräldrarna dunka.
Se: Typ 400 citat från honom om föräldrar till barn som beter sig illa eller inte integreras.

Citat:
Om det nu är ett barn till en minister, så kan man fråga sig om föräldrarna ska "dunka" in rätt åsikter på deras barn?

Eller ska barnen själva få välja vad de ska tro på?

Frågan är huruvida vi är en demokrati, där man får ha vilka åsikter som helst?

Jag är extremt tveksam till att gemene man får tänka, tycka och säga vad denne vill.
Citera
2025-07-02, 00:01
Medlem
nova68s avatar
Nu har jag läst igenom tråden och huvudnyheten verkar vara:

Migrationsministern Johan Forssells 17 åriga son som inte begått något brottsligt och inte har några misstankar riktade mot sig, har taggats i ett bildinlägg av en 17 åring som dömts för misshandel.

Den minderårige sonen har sociala mediekonton som är privata, expo menar att dom spårat hemliga trollkonton kopplade till sonen ( äh ja, lite oklart om det är sonen eller den andre 17åringen dom menar)

Sonen själv verkar vara intresserad av träning och då umgåtts med medlemmar eller själv är/var medlem i Aktiv Klubb Sverige (AKS) och Det fria sveriges ungdomssatsning (DFS-Ungdom).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in