• 1
  • 2
2025-07-01, 10:14
Medlem
Tuppruskarens avatar
Citat:
Polisen har fått en anmälan om att någon tagit ner Pride-flaggor längs med riksväg 40 mot Borås, och sedan bränt flaggorna.

https://www.sverigesradio.se/artikel/6989692

Citat:
BT kan nu berätta att den högerextrema gruppen Tvåsaxe, som har sitt säte i Borås, ligger bakom delar av sabotaget.

https://www.bt.se/2025-06-28/hogerex...pride-i-boras/

Vilka är nazisterna?

Brott som har begåtts:

Skadegörelse
Hets mot folkgrupp
Förmodligen även någon form av fara för allmänheten med tanke på eldningen.
Citera
2025-07-01, 10:41
Medlem
triptykens avatar
Känns löjligt att lägga resurser på det: bara att köpa några nya och hissa upp? Billigare, enklare, och polisen har tid med annat.

Jag menar ingen tar ju illa vid sig vad några nazister skrikgråter om? Det är litet tyg bara.

AHAAAAA det är Borås stadsvapen som är förklaringen varför dom heter Två Saxar - trodde det var en referns till lesbiskt sex först
Senast redigerad av triptyken 2025-07-01 kl. 10:45.
Citera
2025-07-01, 10:47
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Känns löjligt att lägga resurser på det: bara att köpa några nya och hissa upp? Billigare, enklare, och polisen har tid med annat.

Jag menar ingen tar ju illa vid sig vad några nazister skrikgråter om? Det är litet tyg bara.
Det handlar om symbolismen i handlingen för de här prestigedrivna politikerna. De ser rött när den nya världsordningen utmanas, även om det bara är av en tre-fyra hobbynazister i en byhåla. För fler är de inte.

Men jag håller med, skit i detta och köp nya flaggor. Det kostar inte många kronor. Det är betydligt dyrare att ösa en massa mantimmar på det här tramset.
Citera
2025-07-01, 10:51
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Buhu "jag känner mig så kränkt när dom ner våra flaggor" ingen bryr sig förutom bögarna och flatorna
Citera
2025-07-01, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Faktiskt en rätt bra idé. Det sänder budskapet att nassarna inte ens tas på allvar.

Annars kunde man göra en flagga som är prideflaggan på ena sidan och vår svenska flagga på den andra, så blir de tvungna att bränna den svenska flaggan om de ska bränna prideflaggan
Citera
Medlem
halaltarzans avatar
De bugar och tackar antagligen för uppmärksamheten du ger dem Tuppruskaren......
Citera
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Buhu "jag känner mig så kränkt när dom ner våra flaggor" ingen bryr sig förutom bögarna och flatorna

Gör vi? Känner mig inte det minsta kränkt...

Btw undrade om dom spelade gamla bandet Scissor Sisters när dom gjorde aktionen?
Citera
2025-07-01, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Om det är några som blir kränkta när man vanhelgar flaggor så är det väl nazister?
Citera
2025-07-01, 11:03
Medlem
Mycket bra. Denna bögpedofilrörelse bör förbjudas.
Citera
2025-07-01, 11:16
Medlem
PederBergmans avatar
Bra gjort faktiskt. Du sprider ju också detta, du ger de gratis reklam.
Citera
2025-07-01, 11:18
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren

Brott som har begåtts:

Skadegörelse
Hets mot folkgrupp
Förmodligen även någon form av fara för allmänheten med tanke på eldningen.
Skadegörelse givetvis. Dom andra två håller inte. Vilken folkgrupp tillhör Pride? Det är ju en organisation, som att hävda att det är hets mot folkgrupp att bränna en Hammarby flagga. Nån fara för allmänheten är det inte om det inte råkar råda eldningsförbud.
Citera
2025-07-01, 11:36
Medlem
Karmans avatar
Det handlar väl bara om lite civil olydnad. Sånt behövs i en levande demokrati. Eller hur vänstern?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in