• 1
  • 2
2025-07-01, 05:40
Medlem
1967 våldtogs och mördades Louisa Dunne, 75, 58 år senare fälldes Ryland Headley för mord

https://www.bbc.com/news/articles/c36xw0ryw51o
Citera
2025-07-01, 06:02
Medlem
Baisianuss avatar
Gubben är 92. Är det lönt att gå efter honom? Okej, jag förstår att det handlar om ny teknik och att sända signalen att ingen är säker men hur kommer livet att förändras för den här gamle gubben på grund av detta? Han är 92 år gammal och bor sannolikt på något slags ålderdomshem pga ålder och hälsoproblem. De lär inte kasta in honom bland 22-åringarna på Belmarsh. Han lär få bo kvar på hemmet de månader han har kvar så det här är egentligen en Nothing Burger som Trump skulle ha uttryckt det.
Citera
2025-07-01, 06:46
Medlem
PederBergmans avatar
har de inte preskriptionstid i uk?
Citera
2025-07-01, 06:47
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Gubben är 92. Är det lönt att gå efter honom? Okej, jag förstår att det handlar om ny teknik och att sända signalen att ingen är säker men hur kommer livet att förändras för den här gamle gubben på grund av detta? Han är 92 år gammal och bor sannolikt på något slags ålderdomshem pga ålder och hälsoproblem. De lär inte kasta in honom bland 22-åringarna på Belmarsh. Han lär få bo kvar på hemmet de månader han har kvar så det här är egentligen en Nothing Burger som Trump skulle ha uttryckt det.
`
Ja, definitivt. Varför ska hans ålder spela roll?
In med honom i isoleringscell.
Citera
2025-07-01, 06:49
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
`
Ja, definitivt. Varför ska hans ålder spela roll?
In med honom i isoleringscell.
Varför vill du misshandla en gamling? Gör det inte dig till exakt samma typ av förövare som den här mannen?
Citera
2025-07-01, 06:53
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Varför vill du misshandla en gamling? Gör det inte dig till exakt samma typ av förövare som den här mannen?
Vad har jag med detta att göra? Att han är gammal spelar väl ingen roll?
Samhället ska vara demokratiskt.
Citera
2025-07-01, 06:54
Medlem
Citat:

Vad menar du med "gå efter honom"?
Det är väl klart som fan att han ska åtalas så att fallet kan bli uppklarat?
Vad straffet blir är en helt annan femma.

Intressant förresten att negrer utgjorde mindre än 1% av Bristols befolkning den tiden. Vilken slump att GM visade sig vara just neger. 1 på 100.
Citera
2025-07-01, 07:02
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Vad menar du med "gå efter honom"?
Det är väl klart som fan att han ska åtalas så att fallet kan bli uppklarat?
Vad straffet blir är en helt annan femma.

Intressant förresten att negrer utgjorde mindre än 1% av Bristols befolkning den tiden. Vilken slump att GM visade sig vara just neger. 1 på 100.
Jag ser inte vitsen. Det var fel det han gjorde men det är jättelänge sedan och vi har preskriptionstider av en anledning. Låt gubben dö ifred.

Citat:
Vad har jag med detta att göra? Att han är gammal spelar väl ingen roll?
Samhället ska vara demokratiskt.
På vilket sätt är det demokrati att kasta en multisjuk 92-åring i fängelse med sjuttio år yngre gängkriminella?
Citera
2025-07-01, 07:09
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Jag ser inte vitsen. Det var fel det han gjorde men det är jättelänge sedan och vi har preskriptionstider av en anledning. Låt gubben dö ifred.

På vilket sätt är det demokrati att kasta en multisjuk 92-åring i fängelse med sjuttio år yngre gängkriminella?

Det är som att hälla vatten på en gås att prata med dig.
Ha en fin dag nu!
Citera
2025-07-01, 07:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
har de inte preskriptionstid i uk?

Nej, inte för mord.
Citera
2025-07-01, 07:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
... vi har preskriptionstider av en anledning.

Vad menar du? Varken Sverige eller England har någon preskriptionstid för mord.
Citera
2025-07-01, 07:32
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:

Don't do the crime if you can't do the time, pussy

Låt äcklet dö i fängelse.

"Demokrati" Jag tror inte du vet vad ordet demokrati betyder eller åsyftar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in