• 1
  • 2
2025-06-30, 18:05
Medlem
Vi kan alla se, i tråd efter tråd, hur män gnäller på kvinnor och hur kvinnor gnäller på män, alltid "de andra" det är fel på. Ofta väldigt infekterade trådar som spårar ur till pajkastningsnivå. Men låt oss se och diskutera ur ett helt annat perspektiv.

Jag har varit på dejter när jag inte borde varit det, på grund av mig själv. Allt från väldigt bakis, tids-stressad till släkting som nyss dött, mött den andre från helt fel egen sinnesstämning, så klart inget klick då. Eller den andre med lika fel egen sinnesstämning där man känt "taggarna utåt" eller frånvarande från första sekund. Jag tänker inte nu nätdejting, även om det kan varit så kontakten skapades, utan mer första mötet IRL. Ni vet, då vi vill att det ska säga klick och liksom bara funka.

Vi har alla gått på dejter där det inte slog gnistor, men även de där det verkligen gjorde det. Fundera över er själva de gångerna, var kom ni själv ifrån på ett mer psykologiskt plan, som kan bidragit till såväl floppen som det lyckade mötet. Jag vill steppa upp diskussionen från pajkastnings-nivå till nåt mer vuxet, för jag vet att det finns en del formidabla skribenter här på Flashback som verkligen tänkt en runda till.
Citera
2025-06-30, 18:12
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Vi kan alla se, i tråd efter tråd, hur män gnäller på kvinnor och hur kvinnor gnäller på män, alltid "de andra" det är fel på. Ofta väldigt infekterade trådar som spårar ur till pajkastningsnivå. Men låt oss se och diskutera ur ett helt annat perspektiv.

Jag har varit på dejter när jag inte borde varit det, på grund av mig själv. Allt från väldigt bakis, tids-stressad till släkting som nyss dött, mött den andre från helt fel egen sinnesstämning, så klart inget klick då. Eller den andre med lika fel egen sinnesstämning där man känt "taggarna utåt" eller frånvarande från första sekund. Jag tänker inte nu nätdejting, även om det kan varit så kontakten skapades, utan mer första mötet IRL. Ni vet, då vi vill att det ska säga klick och liksom bara funka.

Vi har alla gått på dejter där det inte slog gnistor, men även de där det verkligen gjorde det. Fundera över er själva de gångerna, var kom ni själv ifrån på ett mer psykologiskt plan, som kan bidragit till såväl floppen som det lyckade mötet. Jag vill steppa upp diskussionen från pajkastnings-nivå till nåt mer vuxet, för jag vet att det finns en del formidabla skribenter här på Flashback som verkligen tänkt en runda till.

Det är 2025, har du mycket pengar, en fin bil, massa likes och följaren på sociala medier då behöver du inte fundera över dejting. Har du inte ovanstående runka på och studera dejtingpsykologi.
Citera
2025-06-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker
Det är 2025, har du mycket pengar, en fin bil, massa likes och följaren på sociala medier då behöver du inte fundera över dejting. Har du inte ovanstående runka på och studera dejtingpsykologi.
Pajkastning i första inlägg, steppa upp lite, sabba inte Flashback. Jag TS är närmare 60 år och ser hur dejting börjat utvecklas till ett samhällsproblem. Vilka fel eller rätt har du gjort när du dejtat utifrån ditt eget sinnestillstånd?
Senast redigerad av Goobleyzook 2025-06-30 kl. 19:15. Anledning: Förtydligande
Citera
2025-06-30, 19:11
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
En sådan snubbe hade jag aldrig sprungit efter. Pengar, fin bil och likes skiter jag som tjej fullständigt i. Vill ha mina egna pengar och bilar.
Citera
2025-06-30, 19:17
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Är väl enbart golddiggers som bryr sig om sånt. Å varför vill ni ha en sån 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av RosaLiljekonvalj
En sådan snubbe hade jag aldrig sprungit efter. Pengar, fin bil och likes skiter jag som tjej fullständigt i. Vill ha mina egna pengar och bilar.
Mig tilltalar inte dessa heller.
Citera
2025-06-30, 19:18
Medlem
Citat:
Återigen ett inlägg som är helt fel utifrån frågeställning. Vilka rätt eller fel har du själv begått utifrån din egen psykologiska stämning, inte dina preferenser? Tänk efter åtminstone lite innan kommentar, det handlar om dig, inte någon annan.
Senast redigerad av Goobleyzook 2025-06-30 kl. 19:20.
Citera
2025-06-30, 19:18
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Sönerna har inget av ovanstående, men har inte haft några problem på området.
Nu är de visserligen ganska långa, men de har min seniga kroppsbyggnad utan större muskelmassa.
Kan det vara så att de, liksom jag en gång i tiden, lyckas med hjälp av social kompetens och ett allmänt attraktivt inre?
Citera
2025-06-30, 19:21
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Återigen ett inlägg som är helt fel utifrån frågeställning. Vilka rätt eller fel har du själv begått utifrån din egen psykologiska stämning? Tänk efter åtminstone lite innan kommentar, det handlar om dig, inte någon annan.
Ja jag ville bara kommentera ändå, med tanke på vilket onödigt inlägg det där var? Att de alla över en kant är fel.

Angående egna erfarenheter, ja jag har gjort många val som jag idag aldrig hade gjort. När jag mådde dåligt på olika vis. Man accepterade för mycket och drogs till män som inte var snälla. Ville hjälpa dem. För man visste hur det var att må dåligt.
Citera
2025-06-30, 19:26
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi

Precis, dessa män borde väl märka av det? Varför pratar man inte om det, frågar henne? ”Vad tycker du om det här, eller det här”. Man behöver ju inte fråga rätt ut, går att luska.

Vissa sådana tjejer är kanske otrogna med den där killen de är kära i sen på riktigt.

The Notebook är ju ett bra filmtips med tanke på detta. Släkten ville att hon skulle vara med den rika. Hon försökte. Men drogs hela tiden till den andra mannen. Fin film.
Citera
2025-06-30, 19:31
Medlem
Citat:
Angående egna erfarenheter, ja jag har gjort många val som jag idag aldrig hade gjort. När jag mådde dåligt på olika vis. Man accepterade för mycket och drogs till män som inte var snälla. Ville hjälpa dem. För man visste hur det var att må dåligt.

På sätt o vis ett bra svar. Ett svar av empati. En dragning till det farliga å spännande, samtidigt med att se det sårbara. Inget fel i det, rätt mänskligt särskilt bland unga. Kolla bara tjejer i någon 60 år gammal beatles-concert.. Samtidigt som killar dragits till sexobjekt med i övrigt rätt tomt i huvudet. Vi lever å lär.. men lärandet skapar också rädslor om att gå på pumpen igen. Hur hanterar vi det? Somliga reser på tok för höga murar, andra väljer fel igen och igen.
Citera
2025-06-30, 19:33
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Precis, dessa män borde väl märka av det? Varför pratar man inte om det, frågar henne? ”Vad tycker du om det här, eller det här”. Man behöver ju inte fråga rätt ut, går att luska.

Vissa sådana tjejer är kanske otrogna med den där killen de är kära i sen på riktigt.

The Notebook är ju ett bra filmtips med tanke på detta. Släkten ville att hon skulle vara med den rika. Hon försökte. Men drogs hela tiden till den andra mannen. Fin film.
Ja jag tycker oxå att dom borde märka om det är en ytlig eller en jordnära person dom har träffat.

Kan så vara att dom tjejerna är otrogna å samtidigt så kan ju dessa killar oxå kanske vara det. För det är så många som springer efter plånboken å är en sån som sitter på lyx restauranger med massor av brudar runtomkring som vill ha nåt.

Har aldrig sett den filmen men tack för filmtips 😊
Citera
2025-06-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi

Håller med!
Citera
  • 1
  • 2