Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Det har diskuterats i miljoner trådar här på FB under årens lopp. Det är en ganska korkad idé som inte går ihop med FB's idé om yttrandefrihet samt att trådarna måste fungera. Det blir knepigt om alla ser olika versioner av trådarna.
Några trådar i tråden kan baseras på information som givets från någon du blockat och då förstår du inte och kanske ifrågasätter och vill ha källa medans källan finns i den du blockat.
Sen kommer du med information och länkar källa. Jag diskuterar din information och någon som blockat dig börjar ifrågasätta mig och kräver källa, som redan finns.
Ser du hur det går åt helvete?
Om du har svårt att klara av FB så kan en rekommendation vara att söka in på Södertörns högskola och läsa böcker med trigger warnings.
+1
På Facebook blir det helsike när man har blockerat en person eller den har blockerat mig, i diverse trådar eftersom att man bara ser hälften av konversationerna.
Dessutom tycker jag att det utgör en säkerhetsrisk att blockera folk om det händer någonting som alla behöver ta del av om man inte ser informationen.