2025-06-30, 17:10
Avstängd
Det hade gjort trådarna så mycket bättre. Vissa är bara ute efter att förstöra så att man tröttnar snabbt på att diskutera i trådar man själva startat. Speciellt i vissa delforum så är det helt omöjligt att diskutera seriöst.

Det borde inte vara så svårt och lägga in sådan funktion.
2025-06-30, 17:24
Medlem
kalkryggars avatar
Det har diskuterats i miljoner trådar här på FB under årens lopp. Det är en ganska korkad idé som inte går ihop med FB's idé om yttrandefrihet samt att trådarna måste fungera. Det blir knepigt om alla ser olika versioner av trådarna.

Några trådar i tråden kan baseras på information som givets från någon du blockat och då förstår du inte och kanske ifrågasätter och vill ha källa medans källan finns i den du blockat.

Sen kommer du med information och länkar källa. Jag diskuterar din information och någon som blockat dig börjar ifrågasätta mig och kräver källa, som redan finns.

Ser du hur det går åt helvete?

Om du har svårt att klara av FB så kan en rekommendation vara att söka in på Södertörns högskola och läsa böcker med trigger warnings.
2025-06-30, 17:31
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det hade gjort trådarna så mycket bättre. Vissa är bara ute efter att förstöra så att man tröttnar snabbt på att diskutera i trådar man själva startat. Speciellt i vissa delforum så är det helt omöjligt att diskutera seriöst.

Det borde inte vara så svårt och lägga in sådan funktion.
Vad händer då med det fria ordet?
Svara inte uppenbara troll och gå inte i fällor.
Mod tar ju bort tjafs.

Är man dessutom anonym kan man inte tycka att man blir kränkt nog för att man ska tysta vissa som inte har samma åsikter som dig.
2025-06-30, 17:38
Det finns script/plug-in.

In och läs. Tråd kan rimligen låsas härefter.

(FB) Blocka medlemmar?
2025-06-30, 17:40
Medlem
Bone Collectors avatar
Tänker du dig att andra ska kunna se om de är blockade av en användare eller inte?

Vore ju otroligt irriterande att lägga 5-10 minuter på att skriva ett snitsigt inlägg till en specifik användare, om man inte ens vet att personen ser inlägget eller inte.

Mycket av poängen med ett diskussionsforum är ju att "bemöta idioterna på andra sidan", snarare än att befinna sig i en ryggdunkande bubbla.

Hur ska du kunna ge idioterna svar på tal, om de kan välja att inte se vad du skriver?

Väldigt dålig idé, enligt mig. Flashback har aldrig varit, och borde aldrig bli, "klubben för inbördes beundran".

Man ska inte yttra sig här ö.h.t., om man inte klarar av att försvara sin ståndpunkt, mot dem man själv betraktar som idioter.
Senast redigerad av Bone Collector 2025-06-30 kl. 17:42.
2025-06-30, 17:43
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det har diskuterats i miljoner trådar här på FB under årens lopp. Det är en ganska korkad idé som inte går ihop med FB's idé om yttrandefrihet samt att trådarna måste fungera. Det blir knepigt om alla ser olika versioner av trådarna.

Några trådar i tråden kan baseras på information som givets från någon du blockat och då förstår du inte och kanske ifrågasätter och vill ha källa medans källan finns i den du blockat.

Sen kommer du med information och länkar källa. Jag diskuterar din information och någon som blockat dig börjar ifrågasätta mig och kräver källa, som redan finns.

Ser du hur det går åt helvete?

Om du har svårt att klara av FB så kan en rekommendation vara att söka in på Södertörns högskola och läsa böcker med trigger warnings.

+1

På Facebook blir det helsike när man har blockerat en person eller den har blockerat mig, i diverse trådar eftersom att man bara ser hälften av konversationerna.

Dessutom tycker jag att det utgör en säkerhetsrisk att blockera folk om det händer någonting som alla behöver ta del av om man inte ser informationen.
2025-06-30, 17:46
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Löjligt om flashback ska ta efter universitetens och wokestudenternas och högskolornas trigger warnings och allmänna woke beteende.
Är man så mesig och vek att man inte tål mothugg ska man nog hålla sig borta från flashback.
2025-06-30, 18:56
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Enklast är att skita i vissa användare/trådar
Hur enkelt som helst
2025-06-30, 18:57
Om du inte klarar användarna kan du ta bort kontot om du inte pallar det.
2025-06-30, 18:58
Moderator
Maviels avatar
Diskuterats genom åren och går emot Flashbacks tanke med yttrandefrihet. Du kan dock blockera användare från att PM:a dig om du så önskar.

Då det finns trådar - länkade bland annat i den här tråden - låses denna.

Står mer om beslutet bakom att funktionen plockades bort här:

(FB) Funktionen "ignorera" har förändrats.

/Moderator
Senast redigerad av Maviel 2025-06-30 kl. 20:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in