2026-03-12, 21:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Som sagt jag har enbart sagt att det inte går att verifiera bevis han hittat i utredningar han granskat privat som han inte kan prata om, det var vad jag sa som du hade invändningar emot. Du får nog gå tillbaka och läsa vad du valde att svara på.

Om du vill hävda att det går utmärkt att verifiera vad som framgår i dessa privata utredningar som kurt-sune personligen granskat, så får du väl tycka det, men per definition så går det inte. Sen kan du tycka han är trovärdig eller vad fan du vill, ändrar fortfarande inte på huruvida det går att verifiera uppgifterna eller inte, då det självklart inte går utan att ha tillgång till dom.
Det viktiga är att det framkommer en bild av hur socialtjänstens agerande fungerar i verkligheten. Och hur extremt oseriösa aktörer det finns som försvarar socialtjänsten (som i den här tråden).

Flashback är ett mycket stort forum och det som skrivs här läses av många människor. Informationen som kurt-sune och andra insatta ger kan vara till stor nytta för människor som av olika skäl söker information om hur socialtjänsten fungerar i verkligheten.

En mycket positiv aspekt av detta är att alla som läser tråden kan se hur fruktansvärt illa och irrationellt de som försvarar socialtjänsten beter sig.
Citera
2026-03-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Adina... Snälla...

Ja, socialhandläggaren tar in allt möjligt från vilka som helst, även från våra underrättelsetjänster. Men det betyder inte att socialhandläggaren använder uppgifterna, ej heller att dessa arkiveras och sparas. Socialhandläggaren sållar hej vilt i olika informationskällor tills de hittar ett narrativ som fungerar med handläggarens tycke och ve.
Påståenden är korrekt, i grunden, att socialhandläggarna allt som oftast tolkar orsaker till diagnoser i utredningarna. Jag har också sett att socialhandläggare har hittat på diagnoser (eller snarare tagit diagnoser från minnet som hör till andra barn!). Sedan finns det läkare som har feldiagnostiserat och socialhandläggaren klänger sig fast i dessa diagnoser.
Du menar att föräldrar inte ens märker att det i utredning står diagnoser som barnet inte har förrän ärendet går till rätten och det blir lvu eller att de inte upptäcker att det skrivits in en diagnos som läkare trott att barnet haft men som senare ändrats för att det var fel .
Föräldrar får ju till sig utredning när den är klar för att de ska kunna " motbevisa" vad soc påstår och kunna skaffa diverse vittnesmål gällande det som påstås
Citera
2026-03-12, 22:04
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det viktiga är att det framkommer en bild av hur socialtjänstens agerande fungerar i verkligheten. Och hur extremt oseriösa aktörer det finns som försvarar socialtjänsten (som i den här tråden).

Flashback är ett mycket stort forum och det som skrivs här läses av många människor. Informationen som kurt-sune och andra insatta ger kan vara till stor nytta för människor som av olika skäl söker information om hur socialtjänsten fungerar i verkligheten.

En mycket positiv aspekt av detta är att alla som läser tråden kan se hur fruktansvärt illa och irrationellt de som försvarar socialtjänsten beter sig.

Jag har granskat massa utredningar och kommit fram till att de är korrekta.
Citera
2026-03-12, 22:12
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag har granskat massa utredningar och kommit fram till att de är korrekta.
Det är bra men till skillnad från kurt-sune så avviker din bild helt från den bild som IVO och andra officiella aktörer ger. Det är den i sak avgörande skillnaden mellan dig och kurt-sune. Dessutom är ditt uppförande i tråden av sådan karaktär att du saknar all trovärdighet och istället framstår som en patologisk mobbare. Det gör det givetvis omöjligt att ta dig på allvar.
Citera
2026-03-12, 22:16
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det är bra men till skillnad från kurt-sune så avviker din bild helt från den bild som IVO och andra officiella aktörer ger. Det är den i sak avgörande skillnaden mellan dig och kurt-sune. Dessutom är ditt uppförande i tråden av sådan karaktär att du saknar all trovärdighet och istället framstår som en patologisk mobbare. Det gör det givetvis omöjligt att ta dig på allvar.

Majoriteten av alla LVUn är korrekta, har till och med kurt-sune själv sagt.
Citera
2026-03-12, 22:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Majoriteten av alla LVUn är korrekta, har till och med kurt-sune själv sagt.
Det är ju nonsens eftersom det inte finns någon sådan statistik.
Citera
2026-03-12, 22:23
Medlem
vajervevarens avatar
Här har vi förövrigt elena från sekten som uppmanar följare att begå brott.

https://vm.tiktok.com/ZNRHMLdXU/
Citera
2026-03-12, 22:27
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det är ju nonsens eftersom det inte finns någon sådan statistik.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag fattar mycket väl att majoriteten av fallen säkert är helt korrekta.

Jadu, får väl fråga han hur han kommit fram till det.
Citera
2026-03-12, 22:30
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Här har vi förövrigt elena från sekten som uppmanar följare att begå brott.

https://vm.tiktok.com/ZNRHMLdXU/
Bedrövligt klipp av elena. Hoppas det tas bort så snart som möjligt!
Citera
2026-03-12, 22:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jadu, får väl fråga han hur han kommit fram till det.
På ditt sedvanligt oseriösa sätt har du nu tagit ett citat helt ur sitt sammanhang. Tröttnar du aldrig på att tjafsa och göra dig till åtlöje?
Citera
2026-03-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ja, men om varken socialtjänsten eller domstolen bryr sig om det så hjälper det ju inte.
Kommer föräldrar med fullständiga utdrag från journaler där det framgår mer än de delar soc använt så gör det självklart skillnad för utgången om det är just info från sjukvård som är det mest väsentliga och har koppling till oron .
Citera
2026-03-12, 23:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kommer föräldrar med fullständiga utdrag från journaler där det framgår mer än de delar soc använt så gör det självklart skillnad för utgången om det är just info från sjukvård som är det mest väsentliga och har koppling till oron .
Har du någonsin haft något med socialtjänsten eller sjukvårdsjournaler i juridiska sammanhang att göra? Jag vill veta det innan jag slösar mer tid på dig och ditt hittepå. Jag vill också veta vad du menar med orden ”fullständiga” och ”självklart” i ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in