2025-06-29, 15:14
Bannlyst
Religionsforat förpestas av kristianiter som vill diskutera påvens skägg och andra petitesser i den kristna teologin. Denna skara seloter borde få en egen underavdelning där man kan diskutera bön och andar med mera, så att mer regelrätta frågor kring religion i allmänhet kan avhandlas utan störande brus.
Citera
2025-06-29, 16:32
Medlem
Trakessons avatar
Orsaken är naturligtvis deras behov/påbud om att missionera och sprida budskapet om sin gud till andra oavsett om de vill höra eller ej. Se tex hur kristnandet av Norge gick till.

Hur som helst instämmer jag till fullo i förslaget. Det vore inte bara praktiskt utan även logiskt med en sådan ordning.
Citera
2025-06-29, 16:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Religionsforat förpestas av kristianiter som vill diskutera påvens skägg och andra petitesser i den kristna teologin. Denna skara seloter borde få en egen underavdelning där man kan diskutera bön och andar med mera, så att mer regelrätta frågor kring religion i allmänhet kan avhandlas utan störande brus.

Då får du allt ta och presentera 30 trådar som det skrivits i senaste veckan.

Från FAQ:

Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in