Citat:
Ursprungligen postat av
maratonlopp
https://nordfront.se/medieetablissem...derberggruppen
KRÖNIKA • En mindre analys och sammanställning av hur det ledande medieetablissemanget rapporterade om Bilderbergmötet.
"Bilderberggruppen har som ni läsare vet nyligen haft sitt årliga möte i Sverige. Maktmänniskor från flera sfärer har varit på plats för att samtala i hemlighet och i sedvanlig ordning har den samlade journalistkåren accepterat deras önskan. Detta trots att flera politiker är folk(”finans”)valda. För vi måste slå fast att det är en acceptans från deras sida att inte irritera makteliten med frågor om mötet varken nu eller senare."
Media har verkligen inte ansträngt sig för att rapportera om Bilderbergmötet. Det är extremt hur långt dom går för att undvika att informera om ett evenemang där så många näringstoppar och toppolitiker möts!
Med tanke på vilka dom tar med där flera personer jag anser är svagbegåvade inser jag att den här gruppen inte alls är så lömsk som man tidigare har trott. Riktiga vänstersosse dårar som inte har förmåga att agera lömskt överhuvudtaget, naiva små bärplockande vänster nissor har deltagit genom åren från Sverige så är jag inte längre skraj över det här sammankomsterna.
De möts och får lite tjusigt käk, minglar som makthavare, får lite status, en fest helt enkelt och där man pratar lite om generella trender och får någon föreläsning av några forskare som är aktiva och framstående inom genre för temat som i år var Ai tror jag.
De farliga sällskapen som verkligen drar i trådarna - annonserar inte sina möten.