2025-06-28, 11:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Kommer ju alltid bli Telia. Köpte dom för lumparpengarna och sedan sålde man dom några år efteråt med 70% förlust. Det var ju ett klipp då att kunna köpa Telia enligt sossarna.
Citera
2025-06-28, 12:25
Moderator
HelgeBuks avatar
Dannemora mineral är och förhoppningsvis förblir min största förlustaffär. Vet naturligtvis ingenting om gruvbranschen men tyckte det lät bra av nån anledning. Köpte mer när det blev "billigare". Dumt hela vägen.
Citera
2025-06-28, 12:29
Medlem
Conams avatar
Köpte viaplay group maj -21 🤣🤣🤣🤣
Citera
2025-06-28, 12:33
Medlem
dala djupgas aktier i början av 90-talet.
Citera
2025-06-28, 12:44
Medlem
Stillfront group, en riktigt dålig horaktie.
Arcane crypto
Embracer group men den har jag kvar å väntar bara på att jag ska gå plus minus noll. Hatar den över allt annat.

Ska aldrig ge mig in i spelaktier längre, så jävla värdelöst. Bättre å satsa på annat
Citera
2025-06-28, 12:57
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SillyWalks
Min mamma jobbade på Telia i 20 år och köpte aktier åt oss barn. Nu ca 25 år senare så är mitt innehav värt -4% jämfört med anskaffningsvärdet.
Hade de istället köpt breda indexfonder så hade det varit värt ca 1 miljon istället för 120k.

Mina egna värsta affärer är Rottneros samt Qlinnea, -62% respektive -99%.
Hehe Telia är en klassiker, sossarna sålde ut och satte startvärdet till (om jag minns rätt) 72 kr år 2000 och 25 år senare är den värd mindre än hälften. Dock fin utdelning varje år, bör vara totalt kanske 75 kr på 25 år.

Om EFTer räknas så sålde jag alla aktier och köpte xact bear efter att corona-kraschen blixtsnabbt återhämtat sig, hösten 2020, och jag tänkte att börsen måste gå ner för nu försvinner globalismen flyget turismen osv. Jag hade ingen aning om att världens riksbanker skulle trycka enorma mängder pengar och dela ut, som alla gick till aktier bostad bilar. Jag har köpt av och till sedan dess och min totala nergång på 5 år är ca 25%. När börsen satt rekord.
Citera
2025-06-28, 13:03
Medlem
ingetbranicks avatar
Framfab runt millennieskiftet . Den där Jonas Birgersson var ju en frejdig figur och kanske stämde det ändå att man inte kunde värdera Framfab och andra it-bolag på samma sätt som de gamla mossiga bolagen ...

När kursen störtdök så var jag sen på bollen, och sen tyckte jag inte att jag kunde sälja med så stor förlust utan det var bättre att vänta på att det skulle börja gå uppåt igen ... När jag till slut sålde var kursen nere på öresnivå.

Tilläggas kan att jag som ung och grön handlade för större summor än i dag. En anledning till det var att courtaget var mycket högre då, framför allt minimicourtaget, så det blev dyrt i procent att handla för små summor. Jag har för mig att Nordea hade ett minimicourtage på 69 kr för handel med svenska aktier.
Citera
2025-06-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Börsnoterade flygbolag har aldrig varit bra köp. Finns inte ett bolag, inte ett!
Det snabbaste sättet att bli miljonär är att vara miljardär och sen starta ett flygbolag.
Citera
2025-06-28, 14:19
Medlem
Värsta och värsta jag köpte mycket Catena media runt 2017 tiden på toppen och sedan får VDn cancer och allt bara dyker ner. Tappade en ganska stor peng där.

Sedan hade jag runt 100k-ish i AMD 2016 men valde att sälja bara månader efter för att finansiera min första bil Skulle jag haft kvar dom aktierna idag skulle positionen vara värd runt 4 miljoner Mitt största misstag någonsin och biljäveln sålde jag ändå efter 6 månader..
Citera
2025-06-28, 15:21
Medlem
Brighter och Capstone Green Energy. Båda konkurs.
Citera
2025-06-28, 15:31
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av achoooklar
Sedan hade jag runt 100k-ish i AMD 2016 men valde att sälja bara månader efter för att finansiera min första bil Skulle jag haft kvar dom aktierna idag skulle positionen vara värd runt 4 miljoner Mitt största misstag någonsin och biljäveln sålde jag ändå efter 6 månader..

Att du sålde biljäveln så fort är liksom kronan på verket ...

Du får trösta dig med att du antagligen inte hade haft kvar aktierna i dag ändå utan sålt dem långt tidigare när aktien började rusa för att ro hem en fin vinst (för det var det ju, och du visste inte att aktien skulle fortsätta stiga som den gjorde). Alltså gjort som de flesta av oss gör.
Citera
2025-06-28, 15:49
Medlem
Guldhandlaren Robert Friman blev inte guld och gröna skogar, det blev konkurs istället
Inte något bra köp där inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in