2025-06-28, 09:17
Medlem
Tänkte jag startar en tråd där folk kan skriva om sina värsta aktie köp, eftersom vi har en tråd där folk skriver hur bra det går för dom på börsen.

Mitt värsta köp hittills är Boliden som jag strax köpte 2 år sen och är bara +0,60% på den hittills.

Tyvärr så köpte jag den i September 2023 så missade utdelningen och fick bara en liten utdelning år 2024 och ingen utdelning i år.

Borde ha sålt aktien i Februari när den var på 388kr men var upptagen med saker.
Citera
2025-06-28, 09:26
Medlem
makuhiras avatar
Köpte i SAS under corona, tänkte jaja detta är snart över o ett företag som "ägs" av två stater kommer klara sig..
Citera
2025-06-28, 09:42
Medlem
Sinch. Jag är glad att jag sålde på vägen ner. Sedan dess har det gått betydligt bättre.
Citera
2025-06-28, 09:57
Medlem
Libertarismuss avatar
PowerCell. Köpt på toppen och sålde skiten på botten. Att köpa den aktien var ett impulsköp som jag ångrar idag, men är ända tacksam att jag bara investerade en liten summa. Min portfölj består till 70-80% av indexfonder, men resten av aktier och då får jag acceptera att jag åker på nitar ibland. Idag investerar jag dock aldrig i förhoppningsbolag eller bolag som ska "rädda världen med grön teknik".

Däremot gjorde jag en bättre affär med Scandic Hotels Group som jag köpte under Corona-kraschen och idag har de gått upp 96%.
Citera
2025-06-28, 09:59
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Drygt 10000:- på Lipidor. 100% förlust! Det hade varit bättre att ha kvar pengarna...
Citera
2025-06-28, 10:17
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodexGigas
Hur fan kan man särskriva aktieköp? Du lyckades två gånger 👏
OT
Ja då kan man fråga sig hur det är att leva med ett humör där man blir tvärilsken för att någon sär skriver ett ord. ;-)

OnT
SBB var ett riktigt felköp.
Värre kan det nog inte bli.
Tur att jag inte köpet för mer än fem lakan.
Citera
2025-06-28, 10:27
Medlem
HM. Utan tvekan. Tänker absolut inte tala summor.
Citera
2025-06-28, 10:40
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Jag började med aktier våren 2021.
Allt jag köpte vände neråt under sommaren hösten och fortsatte ner ända till hösten 2022.
Då sålde jag nära botten.

Men nu ligger jag faktiskt på plus tackvare Astor och Saab mfl.
Citera
2025-06-28, 11:10
Medlem
Jag har mycket begränsad erfarenhet av aktieköp, och fick ett tips av en polare om företaget Palantir för några år sedan.
Jag köpte för 15.000 kronor och aktien tappade 75% på tre veckor. Då fick jag panik och sålde, köpte AMC för det som var kvar varpå även AMC sjönk som en sten.
Hade jag bara suttit still i båten hade jag gjort en fantastisk vinst på Palantir, men jag var tre fyra år för tidig.
Citera
2025-06-28, 11:36
Medlem
Min mamma jobbade på Telia i 20 år och köpte aktier åt oss barn. Nu ca 25 år senare så är mitt innehav värt -4% jämfört med anskaffningsvärdet.
Hade de istället köpt breda indexfonder så hade det varit värt ca 1 miljon istället för 120k.

Mina egna värsta affärer är Rottneros samt Qlinnea, -62% respektive -99%.
Citera
2025-06-28, 11:49
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makuhira
Köpte i SAS under corona, tänkte jaja detta är snart över o ett företag som "ägs" av två stater kommer klara sig..
Börsnoterade flygbolag har aldrig varit bra köp. Finns inte ett bolag, inte ett!
Citera
2025-06-28, 11:51
Medlem
Episurf. Ligger 70 papp back på bara den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in