2026-07-31, 21:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Var skriver jag det? Försök att läsa allt. Men om vi inte får eller knappt bör duscha, varför tar inte deras vatten slut om vårt riskerar det?

Det är inte ett gemensamt vattennät ens i Sverige, hur menar du att det spanska vattennätet är förbundet med det svenska? Förstår du ens hur vattennätet fungerar, att det bara är vattentryck i vattenledningen en begränsad längd från närmaste vattentorn?
Citera
2026-07-31, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är inte ett gemensamt vattennät ens i Sverige, hur menar du att det spanska vattennätet är förbundet med det svenska? Förstår du ens hur vattennätet fungerar, att det bara är vattentryck i vattenledningen en begränsad längd från närmaste vattentorn?
Jag menar att de mängder vatten de öser ut från dricksvatten men även från sjöar borde ta extremt hårt på deras tillgångar. Om förbrukningen nu vore ett större problem. Men om det hör man inget. Det fungerar nog inte annorlunda hos de än som här. Vattnet kommer ifrån sjöar och borrade källor.
Citera
2026-07-31, 22:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag menar att de mängder vatten de öser ut från dricksvatten men även från sjöar borde ta extremt hårt på deras tillgångar. Om förbrukningen nu vore ett större problem. Men om det hör man inget. Det fungerar nog inte annorlunda hos de än som här. Vattnet kommer ifrån sjöar och borrade källor.

Så du tror att man inte släcker bränder i Sverige om det råder vattenbrist?
Citera
2026-07-31, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Så du tror att man inte släcker bränder i Sverige om det råder vattenbrist?
Vet inte om du är svagbegåvad eller bara vill bråka? Läs vad jag skrivet istället för att lägga ord i min mun jag inte sagt.
Citera
2026-08-01, 06:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vet inte om du är svagbegåvad eller bara vill bråka? Läs vad jag skrivet istället för att lägga ord i min mun jag inte sagt.

Vad menar du då, det är väldigt svårt att följa logiken.
Citera
2026-08-01, 14:15
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vi vill ha politiker som fattar att alla måste bidra. Tänkandet att delad nota gör att man kan skippa att göra något, om man bor i ett litet land, fungerar inte.
Ingen har sagt att vi inte kan bidra.
Jimmie Åkesson och SD har ett 20-tal gånger i olika debatter lyft fram export av svensk grön innovationsteknik och energieffektiva varor som ett centralt verktyg för att minska de globala utsläppen istället för att minska de nationella utsläppen.

Men nu är det ju SD som säger detta, och enligt miljömupparna och vänstern, är SD blåbruna, fula och dumma, rasister, nazister och fascister så därför slår du dövörat till.
Du är emot allt vad SD kommer med, och vad de än föreslår, trots att de flesta förslag är riktigt bra, inte minst i migrationspolitiken, men där slår du säkert också dövörat till och föreslår ökad invandring igen.
"Motvalls kärring" kallas det.

Det är tur för dej att inte Åkesson säger att vi måste äta mat varje dag, för då skulle du svälta ihjäl!

Om de rödgröna bara kunde lära sej lyssna.

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
"Liksom, ska folk från Luxemburg få konsumera 2000 gånger mer än de i Indien och Kina, bara för att de bara är 700 000. Det är inte vettigt."
En skrattretande jämförelse!

Naturligtvis inte. Men det innebär ju inte att man måste förkasta alla andra vettiga förslag, bara för att Luxemburg skulle kunna leva i sus och dus, knäppgök.
Du ser allt bara i svart på vitt, och det är väldigt vanligt att vänstern gör.

Som jag har sagt tidigare: Att panta mera, göra korkar som sitter kvar på plastflaskor, införa extra plastskatt på plastpåsar hjälper inte ett enda skit.

Ska man lösa dom globala klimatproblemen krävs det helt andra, mycket kraftfullare globala åtgärder!
Citera
2026-08-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Ska man lösa dom globala klimatproblemen krävs det helt andra, mycket kraftfullare globala åtgärder!

Det där sista är helt sant, det krävs att vi och alla länder slutar att använda fossila bränslen, slutar upp med att flyga på chartersemestrar och köra bensinbilar. Du kan ju kolla med Jimmie Å. om han är med på det.
Citera
2026-08-01, 17:46
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagmask
Det där sista är helt sant, det krävs att vi och alla länder slutar att använda fossila bränslen, slutar upp med att flyga på chartersemestrar och köra bensinbilar. Du kan ju kolla med Jimmie Å. om han är med på det.
Du kan fråga Amanda Lind om hon har en fungerande plan för hur det ska ske globalt.
Citera
2026-08-02, 09:59
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du kan fråga Amanda Lind om hon har en fungerande plan för hur det ska ske globalt.
Det som skulle krävas är att folk globalt inser problemet, så att vetenskapsförnekande president/statsledarkandidater inte blir aktuella. Nu verkar sådant förnekande snarare ses som en merit bland pöbeln som finner det som en stor grej att tänka själva när de faller för desinformation.

Det är också därför jag är övertygad om att detta kommer att gå åt helvete.
Citera
2026-08-02, 10:39
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det som skulle krävas är att folk globalt inser problemet, så att vetenskapsförnekande president/statsledarkandidater inte blir aktuella. Nu verkar sådant förnekande snarare ses som en merit bland pöbeln som finner det som en stor grej att tänka själva när de faller för desinformation.

Det är också därför jag är övertygad om att detta kommer att gå åt helvete.
Precis, alltså har det vi gör här ingen betydelse globalt. Och inget MP genomför kommer att ändra något. Utan det handlar bara om att skapa ett låtsasnarrativ att det skulle göra det. En sorts självspäkning där man ska sona sina synder utifrån en religionsliknande ideologi.
Citera
2026-08-02, 11:07
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Precis, alltså har det vi gör här ingen betydelse globalt. Och inget MP genomför kommer att ändra något. Utan det handlar bara om att skapa ett låtsasnarrativ att det skulle göra det. En sorts självspäkning där man ska sona sina synder utifrån en religionsliknande ideologi.
Ja, det vi kan göra är vår del. Kanske bidra med utveckling av grönare teknik. Men det krävs att detta görs globalt. Och där är vi långt ifrån. Tillochmed i Sverige där utbildningsnivån är relativt hög, vinner partier val på sänkta bensinpriser och billigare flyg.
Citera
2026-08-02, 12:56
Medlem
perry2s avatar
Det är ingen extremHETTA idag
Men det redovisar ej Nyheterna

kl 13 idag Normala temp i hela europa

https://www.windy.com/sv/-Moln-clouds?clouds,46.499,3.648,5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto