• 1
  • 2
2025-06-27, 14:44
Medlem
Monerokungens avatar
Finns det någon som faktiskt kan gå i god för att något funkar? Alltså förutom botox.

Jag har uppfattat att typ 99,9 % av allt där ute är scam, bluff eller bara totalt värdelöst. Inget ger resultat.
Jag använder redan retinol 1 %, tretinoin 0.025%, återfuktande och hyaluronsyra. Har även en UV-mask från Scandiface som sägs vara det bästa som finns – till och med vissa hematologer säger att just UV-masker kan funka (utan att göra reklam). Men efter 12 veckor: 0 resultat. Ingenting.

Sen finns det en miljard andra grejer – men vad funkar på riktigt?

Microneedling? Profhilo? TCA-peeling? PRX-T33? Fillers? Sculptra? Vad mer?

Jag pratar inte om acne eller ärr. Jag vill förebygga slapp hud, rynkor och att huden börjar tappa kvalitet. Det är det enda målet.

Så frågan är enkel:
Har du testat något som faktiskt gav resultat?
Jag skiter i om det kostar 100 spänn eller 100 000. Jag kan hyra in Kim Kardashians privata hudterapeut om det är det som krävs.
Bara det funkar.
Citera
2025-06-27, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Finns det någon som faktiskt kan gå i god för att något funkar? Alltså förutom botox.

Jag har uppfattat att typ 99,9 % av allt där ute är scam, bluff eller bara totalt värdelöst. Inget ger resultat.
Jag använder redan retinol 1 %, tretinoin 0.025%, återfuktande och hyaluronsyra. Har även en UV-mask från Scandiface som sägs vara det bästa som finns – till och med vissa hematologer säger att just UV-masker kan funka (utan att göra reklam). Men efter 12 veckor: 0 resultat. Ingenting.

Jag pratar inte om acne eller ärr. Jag vill förebygga slapp hud, rynkor och att huden börjar tappa kvalitet. Det är det enda målet.

Så frågan är enkel:
Jag skiter i om det kostar 100 spänn eller 100 000. Jag kan hyra in Kim Kardashians privata hudterapeut om det är det som krävs.
Bara det funkar.

Laserbehandling
Citera
2025-06-27, 14:49
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qozoker
Laserbehandling

Utveckla tack
Citera
2025-06-27, 14:54
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Träning, drick mycket vatten och bra kost. Undvik solen.

Allt annat är bluff och båg

(All hudvård som innehåller aqua, parfum, stearic är total djävla skit och direkt skadligt för huden)
Citera
2025-06-27, 15:00
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:

Så frågan är enkel:
Bara det funkar.

Jag använder också retinol på natten och hyaluronsyra dagtid, samt dricker 3 msk collagenpeptider i pulverform utblandad i vatten:

Vital Protein collagen >>

Det sistnämnda upplever jag har haft mest effekt. Förutom huden är det bra för lederna. Kollagenet behöver vara "hydrolyserat" för att upptaget i kroppen ska funka.
Citera
2025-06-27, 15:05
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag använder också retinol på natten och hyaluronsyra dagtid, samt dricker 3 msk collagenpeptider i pulverform utblandad i vatten:

Vital Protein collagen >>

Det sistnämnda upplever jag har haft mest effekt. Förutom huden är det bra för lederna. Kollagenet behöver vara "hydrolyserat" för att upptaget i kroppen ska funka.
Intressant! har varit inne på Collagen jag med. Kul att höra att det funkar

Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Träning, drick mycket vatten och bra kost. Undvik solen.

Allt annat är bluff och båg

(All hudvård som innehåller aqua, parfum, stearic är total djävla skit och direkt skadligt för huden)

Stämmer att alla krämer är bluff. Förutom Tretionin det är inte bluff. Finns 100 tals studier som visar att det funkar ( Inte sponsrade studier)

Finns även sallongsgrejer som verkligen fungerar men frågan är Vilka.
Citera
2025-06-27, 15:11
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Intressant! har varit inne på Collagen jag med. Kul att höra att det funkar

Stämmer att alla krämer är bluff. Förutom Tretionin det är inte bluff. Finns 100 tals studier som visar att det funkar ( Inte sponsrade studier)

Finns även sallongsgrejer som verkligen fungerar men frågan är Vilka.

Funkar det om du slutar med preparatet?

Drick mycket vatten. Jobba hårt, svettas ur dig allt slagg. Det gör underverk för huden.

Jag är 40+, jobbar hårt, aldrig använt ett hudpreparat i hela mitt liv. Så sent som för två veckor sen fick jag en komplimang ute på krogen för att min hud ser så bra ut.
Citera
2025-06-27, 15:18
Medlem
slimharlots avatar
Sheasmör, kakaosmör och kokosolja. Smält ner dom i vattenbad tillsammans och låt det stelna sen smörj.

Det är även bra för håret.
Citera
2025-06-27, 15:33
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Funkar det om du slutar med preparatet?

Drick mycket vatten. Jobba hårt, svettas ur dig allt slagg. Det gör underverk för huden.

Jag är 40+, jobbar hårt, aldrig använt ett hudpreparat i hela mitt liv. Så sent som för två veckor sen fick jag en komplimang ute på krogen för att min hud ser så bra ut.

Perfekt! Jobba kommer jag aldrig att göra. Jag är ekonomisk fri. Däremot jobba på min hälsa och träning absolut.

Jag äter redan väldigt hälosamt, Samt dricker 2,5 liter vätska per dag. Sover bra,
Citera
2025-06-27, 15:46
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Perfekt! Jobba kommer jag aldrig att göra. Jag är ekonomisk fri. Däremot jobba på min hälsa och träning absolut.

Jag äter redan väldigt hälosamt, Samt dricker 2,5 liter vätska per dag. Sover bra,

Det är bra, men då behöver du en fysisk hobby

Min hud ruttnar bokstavligen om jag sitter hemma utan något att göra. Den blir fnasig och börjar fjälla.

Köp typ en liten stuga och renovera den, det är kul, skapar ett värde och ger kroppen en belöning i form av värdeskapande. Man kommer i kontakt med det primala syftet man har som man. Det är en riktig hobby. Du kommer inte behöva några dyra krämer för din kropp kommer responda på att göra det som var meningen att den skulle göra.

Du glider in med snickarbältet, lätt solbränd, muskulös och svettig efter att ha löst ett problem för att dricka en sval bira, kärringens trosor glider av på egen hand vid blotta åsynen av dig
Citera
2025-06-27, 15:55
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Är inte sperma ett gammalt husmorsknep?
Citera
2025-06-27, 15:58
Medlem
Citat:

Så frågan är enkel:
Bara det funkar.
Tyvärr, det finns ingenting du kan köpa dig till.

Det enda som fungerar är att få bli ärad med bra gener.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in