2025-06-27, 12:36
Medlem
AldoRaines avatar
Har en Iphone SE, under inställningar lagring står att bilder tar upp 36 GB. Men om jag går in i bilder så finns 25 videor (väldigt korta) och dryga 100 bilder. Hur kan det ta upp 36 GB?

Klickar jag på en bild och väljer radera finns bilden ändå kvar.

Vad kan det vara för fel?
Citera
2025-06-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Har en Iphone SE, under inställningar lagring står att bilder tar upp 36 GB. Men om jag går in i bilder så finns 25 videor (väldigt korta) och dryga 100 bilder. Hur kan det ta upp 36 GB?

Klickar jag på en bild och väljer radera finns bilden ändå kvar.

Vad kan det vara för fel?
Faktum är att bilden faktiskt finns kvar när du raderat den, men du borde inte kunna få upp den. Kanske du måste göra något i inställningar, typ rensa? (vet inte hur det fungerar på Iphone.

Att bilder och filmer tar upp stor plats kan bero på dina inställningar. Det är ytterst sällan man behöver högsta upplösning/största storleken eller största antalet filmbilder per sekund. Har du dessutom valt råformat om det finns, så suger det ännu mer.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-06-27 kl. 12:53.
Citera
2025-06-27, 12:53
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Faktum är att bilden faktiskt finns kvar när du raderat den, men du borde inte kunna få upp den. Kanske du måste göra något i inställningar, typ rensa? (vet inte hur det fungerar på Iphone.

Att bilder och filmer tar upp stor plats kan bero på dina inställningar. Det är ytterst sällan man behöver högsta upplösning/största storleken. Har du dessutom valt råformat om det finns, så suger det ännu mer.

Bilden finns fortfarande kvar i appen bilder när jag raderat en bild. Jag förstår inte hur bilder kan ta upp 36GB
Citera
2025-06-27, 12:55
Medlem
Citat:
Bilden finns fortfarande kvar i appen bilder när jag raderat en bild. Jag förstår inte hur bilder kan ta upp 36GB
Du raderar bilden. Bilden ligger kvar i papperskorgen och tar upp utrymme i ytterligare 30 dagar. Du måste "dubbelradera" om du snabbt vill frigöra utrymme.
Citera
2025-06-27, 13:03
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Du raderar bilden. Bilden ligger kvar i papperskorgen och tar upp utrymme i ytterligare 30 dagar. Du måste "dubbelradera" om du snabbt vill frigöra utrymme.

Problemet är att bilden inte försvinner från albumet bilder. Kan problemet vara att det lagras i senast raderade?
Citera
2025-06-27, 13:18
Medlem
Citat:
Problemet är att bilden inte försvinner från albumet bilder. Kan problemet vara att det lagras i senast raderade?
Svar ja. Radera bilden i senast raderade så försvinner den för evigt.
Citera
2025-06-27, 13:20
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Svar ja. Radera bilden i senast raderade så försvinner den för evigt.

Tack, testar det
Citera
2025-06-27, 13:46
Medlem
sommarlovs avatar
Du kanske har funktionen "Live" påslagen, suger utrymme och getpung!
Citera
2025-06-27, 13:57
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Det låter ju jävligt bra! Om man raderar nåt i luren så vill man bevisligen bli av med det, inte behålla det! 🤣🤣🤣
Citera
2025-06-27, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Det låter ju jävligt bra! Om man raderar nåt i luren så vill man bevisligen bli av med det, inte behålla det! 🤣🤣🤣
Som någon skrivit innan så kanske man måste ta bort bilden från papperskorgen för att frigöra utrymme.

Sedan kanske ts hittade bilden i något papperskorgsbibliotek?

Rent tekniskt så finns bilden kvar, trots att den raderats. Tills man skriver över den. Även om den dubbelraderas, som någon skrev.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-06-27 kl. 14:07.
Citera
2025-06-27, 14:25
Medlem
Det är inte så att de synkas med iCloud och återställs därifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in