2025-06-27, 00:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag och många andra i hela världen har i flera månader haft problem med Pinterest sökmotor. Det går inte att söka på de pins man själva skapat eller sparat. Ens anslagstavlor går det däremot att söka på. Och det går fortfarande att söka på övriga pins i appen.

När man gör en sökning bland sina pins får man bara upp de allra senaste pins man sparat som matchar ett sökord. Eller inga alls. Alltså inte alla pins som hör ihop med sökordet.

Som vanligt finns det lösningar. Som tyvärr bara fungerar för en del. Inte alla. Här kommer de vanligaste förslagen.

1) Starta om mobilen.
2) Uppdatera iOS.
3) Uppdatera Pinterest.
4) Logga ut och in i appen.
5) Rensa cache/data.
6) Växla mellan wifi och mobildata.
7) Deleta och ominstallera.

För vissa funkar det. För många inte. De flesta videor och tips handlar om att rensa cache/data. Men det är ingen mirakelmedicin för mig och andra.

Jag har 3 olika iPhones och en iPad. Alla har senaste iOS för deras modell. Alla har uppdaterade appar. Jag har gjort allt som föreslagits. Problemet kvarstår ändå och jag är som sagt var inte ensam om eländet. En del har kontaktat support och då fått höra att de inte kan få nån hjälp därifrån.

Är det nån här som sitter på en ytterligare lösning på problemet? Nån med en iPhone eller iPad som löst problemet på annat sätt än de metoder jag redan räknat upp och prövat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in