Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Hur i hela helvete kan du inte ha lärt dig evolutionslära?
Plus är det här första gången du har hört talas om omskärelse? "Jag har hört"?
Men kort: nej. Nej för att du inte ens förstår vad evolution är och jag blir genuint arg på dina grundskolelärare när jag läser det här så jag måste anta att du försöker trolla litet.
Ffs mitt blodtryck är taket just nu.
Det finns idioter som tror att jorden är platt och religiösa stollar som påstår att jorden bara är 5000 år gammal. De tror att teorierna i deras sagobok är sanna. Själv tror jag inte på någon gud och jag förnekar inte evolutionen.
Men jag har hört att de flesta muslimer och judar omskärs efter att de utvecklat ett jagmedvetande, runt fem års ålder. Eftersom omskärelse är en mycket smärtsam upplevelse undrade jag om det skulle kunna leda till en evolutionär förändring över generationer – alltså att rädslan för smärtan på något sätt ärvs vidare, och att människor därför skulle kunna utvecklas mot att födas utan förhud.
Det är bara en nyfiken fråga, inte ett uttryck för något ställningstagande. Jag bryr mig inte särskilt mycket om deras livsstil, eftersom jag knappt träffat några i verkligheten. Att de praktiserar omskärelse är inget jag brukar tänka särskilt mycket på.