• 1
  • 2
2025-06-26, 15:56
Medlem
Det finns hur mycket som helst på Youtube, hur mycket bilder som helst om man googlar. Men jag har inte en enda gång under alla dessa år dykt på bilder och filmer på döda människor, inte ens skadade/lemlästade. Bara lite människor med betongdamm i ansiktet.

Jag fattar ju att det finns och att man måste veta var man ska leta men topic tänker jag ska vara om Youtube, Google och andra ledande internetaktörer censurerar detta?
Citera
2025-06-26, 16:40
Medlem
Det är klart de censurerar bort sånt.
Citera
2025-06-26, 18:48
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det finns hur mycket som helst på Youtube, hur mycket bilder som helst om man googlar. Men jag har inte en enda gång under alla dessa år dykt på bilder och filmer på döda människor, inte ens skadade/lemlästade. Bara lite människor med betongdamm i ansiktet.

Jag fattar ju att det finns och att man måste veta var man ska leta men topic tänker jag ska vara om Youtube, Google och andra ledande internetaktörer censurerar detta?

Sjukt att jag tänkte denna tanke tidigare idag.

Är dock samma med Madrid-bomberna 2004. Jag tror mest att google och sajter var bra tidigt på att städa bort sånt här. Och nästan ingen hade en mobiltelefon på den här tiden.
Citera
2025-06-26, 19:54
Medlem
Citat:

Tyvärr sett en hel del närbilder på kroppsdelar som legat på gatan där. Halva delar eller krossade
Citera
2025-06-26, 20:37
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Du menar de som blev jagade av och försvann i en vägg av ohälsosamt damm.

Elfte september är till största del dokumenterat med stora, tunga filmkameror. Det fanns inga smartphones på den tiden. Det andra planet finns i hur många vinklar som helst.

Det finns många otäcka skildringar av det du efterfrågar från vittnen, men de flesta hade inte med sig några systemkameror, och tänkte nog mest på att fly.

YouTube har nog fortfarande en del klipp av hoppare. En gång i tiden hade de ett klipp på en som hoppar och slår i ett tak, och andra kroppar som ligger på marken. Mycket otäckt. Det är sannolikt censurerat idag.

Elfte september är hur som helst extremt väl dokumenterat i både ord och bild. Det är obegripligt hur det utifrån detta kan uppstå konspirationsteorier.
Citera
2025-06-26, 21:55
Medlem
Vill minnas att jag sett bilder på det som är kvar efter några av stackarna som hoppade. De var dock tagna på långt avstånd och är av dålig kvalitet. Röda fläckar på asfalten, i princip.
Citera
2025-06-26, 21:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Vill minnas att jag sett bilder på det som är kvar efter några av stackarna som hoppade. De var dock tagna på långt avstånd och är av dålig kvalitet. Röda fläckar på asfalten, i princip.

Finns groteska närbilder på kroppsdelar efter dem - och även brända kroppar i Pentagon ännu fastspända i flygplansstolar etc som FBI släppt - men frågan i den här tråden är väl om Google etc censurerat och gjort dessa svårare att hitta (vilket jag både kan förstå och hoppas är sant).
Citera
2025-06-26, 22:11
Medlem
Carpedijems avatar
Svaret på din fråga nämns i citatet från en som överlevde attacken.

"Because the bodies were covered in debris. Even before tower 2 fell.
I realized the rubble wasn't just rubble. There were body parts mixed in. I didn't see a whole body. Just parts that blended in with the debris. The officer moved me to the front of the line from outside the building and onto the street.

Yes, most bodies were liquefied upon impact, but corpses, or parts of corpses that were strewn with rubble, were camouflaged by the rubble.
This answer is based on my personal experience"

Översatt
"Eftersom kropparna var täckta av bråte. Redan innan torn 2 föll.
Jag insåg att bråtet inte bara var bråte. Det fanns kroppsdelar blandade. Jag såg inte en hel kropp. Bara delar som blandades in med bråtet. Polisen flyttade mig till framsidan av raden från utsidan av byggnaden och ut på gatan.

Ja, de flesta kroppar var flytande vid nedslaget, men lik, eller delar av lik som var beströdda med bråte, var kamouflerade av bråtet.
Detta svar är baserat på min personliga erfarenhet."

För att visa exakt vad hon menade skickar jag med en bild som ni säkerligen inte sett innan. Det är bara köttbitar kvar från de som hoppade.

https://web.archive.org/web/20231017...-Roll_3_29.jpg
Citera
2025-06-26, 23:16
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Finns väl nån video från de franska bröderna på Youtube där man hör "dunsar" som de förklarar i voice over att det var kroppar från folk som hoppade. Minns inte att de visade någon av kropparna dock
Citera
2025-06-27, 00:10
Medlem
Ja, det finns diverse bilder tagna innan någon byggnad kollapsat. Närbilder på kroppsdelar från de som hoppat /tryckts ut finns. Sett på diverse Instagram konton bland annat men borde gå att hitta i övrigt med. Finns även bilder där man ser personer falla med byggnaderna. Allt finns där ute men tas säkert bort fort. Har dock sett alldeles för mycket av sånt från den dagen.
Citera
2025-06-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belovedillusion
Ja, det finns diverse bilder tagna innan någon byggnad kollapsat. Närbilder på kroppsdelar från de som hoppat /tryckts ut finns. Sett på diverse Instagram konton bland annat men borde gå att hitta i övrigt med. Finns även bilder där man ser personer falla med byggnaderna. Allt finns där ute men tas säkert bort fort. Har dock sett alldeles för mycket av sånt från den dagen.

Sett och sen har de försvunnit? Eller menar du att det finns på Instagram nu?
Citera
2025-06-27, 13:42
Medlem
Citat:
Sett och sen har de försvunnit? Eller menar du att det finns på Instagram nu?

Kan finnas kvar. Tror inte jag följer just det kontot längre där jag såg bilderna för hittar inte på de konton jag har kvar i listan. Var något konto tillägnat 9/11 iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in