• 8
  • 9
2025-06-27, 12:25
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad har du emot rovfåglar speciellt? De har en funktion. Men du vill visst utrota allt. Personligen är det bara vargen. Mycket just för den redan var borta och Sverige och dess natur gick inte under pga det.

Det här med begränsning av älgar och rådjur sköttes ju fint ändå. Om det nu ska vara enda anledningen till att ha varg i Sverige.

Allt ska väl bort?
Varför bara vargar?
Rovfåglar som tar höns har vi ju i Sverige haft skottpengar på och tex havsörnen var ju nästan utrotad ett tag utan att riket och vår natur gick under för det.
Så varför inte införa skottpengar på dom så blir vi av med skiten.

(Skrivet med en hel del ironi)

/VV
Citera
2025-06-27, 14:34
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Stckars varg som alltid blir det rovdjur folk dräller sitt hat över. För att inte vara hycklare så får dom väl skjuta av alla rovdjur då. Vargen är ett fantastiskt djur och som hundägare kan jag inte tycka annat då det är hundens förfader i det vilda.
Citera
2025-06-28, 00:17
Medlem
Mycket märkligt
Men härvhar en hund ,en familjmedlem blivit attackerad och DOG asenare av sina skador
OCH IVKE EN ENDA HAR BEKLAGAT DETTA
Vad är ni för ena empatilösa idioter ???!!!!
Ni är ju fan inte riktiga !
Undra på att man tycker att gubbar är rökta !finns inget innanför el mellan öronen
Citera
2025-06-28, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anorev
Mycket märkligt
Men härvhar en hund ,en familjmedlem blivit attackerad och DOG asenare av sina skador
Undra på att man tycker att gubbar är rökta !finns inget innanför el mellan öronen

Vill du berätta mer? Polisen har uttalat sig om att en hund "ska ha blivit attackerad" men att de inte har mer information än så.
Citera
2025-06-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
En varg i Skåne? Det var något nytt.

Inte speciellt, finns flera kända vargrevir i Skåne. Men det är nytt med varg på näset och i Malmö.
Citera
2025-06-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anorev
Mycket märkligt

Ja det påvisar bara hur fruktansvärt hjärntvättad allmänheten är.
Citera
2025-07-27, 13:29
Medlem
Jag anser att alla myndighetspersoner, som på något vis kan ha kontakt med vilda djur och i samband med detta skall bedöma huruvida det är farligt eller ej, bör läsa denna rapport.

https://lciepub.nina.no/pdf/63687045...d%20wolves.pdf
Citera
2025-07-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Jag anser att alla myndighetspersoner, som på något vis kan ha kontakt med vilda djur och i samband med detta skall bedöma huruvida det är farligt eller ej, bör läsa denna rapport.

https://lciepub.nina.no/pdf/63687045...d%20wolves.pdf

LCIE är en lobbygrupp med en tydlig agenda. Dokumentet du länkar till är ett policydokument, inte en vetenskaplig rapport. Jag vet inte varför en Europeisk lobbygrupp ska påverka hur Sverige väljer att lösa sina egna vargproblem. Men i sak kan jag hålla med dig: En varg som kommer till storstaden på besök kan gott få vara kvar. Det är inte bara landsbygden som ska ta smällen för att vi har varg.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in