2025-06-26, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jasså?
Var har du fått den informationen ifrån?

/VV
Av de som filmat någon som vandrat runt inne i ett samhälle. De har totalt struntat i att där har funnits människor. De har på sin höjd tittat på dem och lufsat vidare.
Citera
2025-06-26, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Skulle en fullvuxen varg ens ha kommit i närheten av kvinnan vargen i den påhittade historien så skulle varken kvinnan eller hunden kunnat vittnat om det.. garanterat ännu en snutjävel som ljugit om händelseförloppet för att dölja bajslukten i blöjan.
50 % risk att det var en utvandrade same i uniform som ville bli lokalhjälte är min killgissning.
Deras varghat är så episkt att nordligaste 1/3 av Sverige är en Dödszon för vargarna.
Citera
2025-06-26, 05:34
Medlem
Knegares avatar
Märkligt att den rörde sig i Malmö, enligt alla vargförespråkare är vargen så ooootroligt skygg för människor och håller sig undan....

Folk var smartare förr, då såg man till att hålla gråben kort.
Citera
2025-06-26, 06:11
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Märkligt att den rörde sig i Malmö, enligt alla vargförespråkare är vargen så ooootroligt skygg för människor och håller sig undan....

Folk var smartare förr, då såg man till att hålla gråben kort.
Det är helt klart att en erfaren varg är skygg och undviker människor. I det här fallet var det en valp/ungdjur. Ungdomar är inte så smarta. Den här ungdomen hade dessutom inte någon karta eller GPS-app.
Som grädde på moset så var det ett tiotal människor som försökte 'fånga' vargen.

Oavsett, så är det trist att den förvirrade sig in bebyggda områden. Där hör inte vargar hemma.
Citera
2025-06-26, 06:14
Medlem
NyaHenriksss avatar
Jag tror och hoppas de jägarna tar sitt ansvar i vargfrågan.
Varg är bevisligen ett problem vilket nu ännu en gång blev tydligt.
Citera
2025-06-26, 06:25
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Det är helt klart att en erfaren varg är skygg och undviker människor. I det här fallet var det en valp/ungdjur. Ungdomar är inte så smarta. Den här ungdomen hade dessutom inte någon karta eller GPS-app.
Som grädde på moset så var det ett tiotal människor som försökte 'fånga' vargen.

Oavsett, så är det trist att den förvirrade sig in bebyggda områden. Där hör inte vargar hemma.

Jag skulle tro att varg som lever närmare och närmare människor blir mindre skygg, vi lär se sånt här fler gånger.
Citera
2025-06-26, 06:55
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Jag tror och hoppas de jägarna tar sitt ansvar i vargfrågan.
Varg är bevisligen ett problem vilket nu ännu en gång blev tydligt.
Vilka problem menar du vargen var orsak till i den här händelsen?
Som jag har förstått, så var det ett par människor som såg en varg där den inte borde ha varit.
Att vargen blev avlivad menar jag är för hur de korkade människorna reagerade.

Du borde läsa tråden från början samt länkarna.
Citera
2025-06-26, 08:11
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Jävla amatör klåpare att inte ens lyckas fånga en varg levande, det är ingen dinosaurie direkt! Nä det ska skjutas och dödas såklart.

precis dom hade kunnat söva den och sen släppt fri i stocholm så alla vargvurmare får varg på hemmaplan
Citera
2025-06-26, 08:19
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Vilka problem menar du vargen var orsak till i den här händelsen?
Som jag har förstått, så var det ett par människor som såg en varg där den inte borde ha varit.
Att vargen blev avlivad menar jag är för hur de korkade människorna reagerade.

Du borde läsa tråden från början samt länkarna.

Den bet en hund!
Citera
2025-06-26, 08:40
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Den bet en hund!
För att den blev stressad av 10 st, antagligen fr icke skidåkande länder, som jagade den.
Hade varit bättre skjuta dom som jagade den.
När ska folk förstå att hålla käft när dom ser något ovanligt.
Nä det ska selfiefilmas och visas upp och detta blev, som vanligt, resultatet.
Låt djuren sköta sig själv så blir det inga problem.
Man ska ha respekt för vargar men man behöver inte vara rädd.

Människor är idioiter..
Citera
2025-06-26, 10:08
Medlem
Stackars, letade efter mat och blev mördad
Citera
2025-06-26, 10:12
Medlem
heliotrops avatar
Vargen betedde sig som vargar gör. De hade kunnat fånga in den och köra iväg den till lämpligt glesbefolkat skogsområde i st för att skjuta.

Om 50 år är vargen kanske utrotad. Då kan vi sitta och mysa till minnet av när polisen sköt ihjäl dem *ironi*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in