• 1
  • 2
2025-06-25, 22:15
Medlem
MarcoStars avatar
Skaffade ny iphone i våras och fick 3-månaders gratisperioden med Apple TV+ som jag använt till att plöja igenom Severance, Silo och The Morning Show.

Är positivt överraskad och överväger faktiskt att behålla tjänsten. Men håller resten av utbudet samma nivå eller har jag bara råkat plocka några guldkorn? Vad rekommenderas att se härnäst?
Citera
2025-06-25, 22:25
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Jag hade liknande upplägg i höstas och jag hittade mer eller mindre bara skit på kanalen. Tror jag kollade på våra värsta år och sen var det nog inte mycke mer som var intressant.

Filmerna som fanns på kanalen var rill största delen skräp även det.
Citera
2025-06-25, 22:35
Medlem
diseuses avatar
Några jag gillade är
  • Five Days at Memorial (en verklig berättelse om ett sjukhus som sattes i ett mycket pressat läge under orkanen Katrina)
  • Hijack (en man är ombord ett flygplan när det kapas, och han försöker få rätsida på situationen)
  • The Studio (komediserie om ett fiktivt filmbolag i Hollywood)
  • Slow Horses (spionserie om ett kontor dit spioner som är dåliga på sitt jobb förpassas)
  • Servant (skräck/rysare om en familj i New York som inleds med att modern har skärmat av sig från världen på grund av trauma och de anlitar en barnflicka för att det ska hjälpa henne bryta sig loss från sin isolering)
  • Pachinko (episkt familjedrama om koreaner i Japan)
Citera
2025-06-25, 22:43
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Skaffade ny iphone i våras och fick 3-månaders gratisperioden med Apple TV+ som jag använt till att plöja igenom Severance, Silo och The Morning Show.

Är positivt överraskad och överväger faktiskt att behålla tjänsten. Men håller resten av utbudet samma nivå eller har jag bara råkat plocka några guldkorn? Vad rekommenderas att se härnäst?

See, for all mankind , Ted Lasso, Stick är några must see-serier. Film: Greyhound med Tom Hanks.
Citera
2025-06-25, 22:46
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Några jag gillade är
  • Five Days at Memorial (en verklig berättelse om ett sjukhus som sattes i ett mycket pressat läge under orkanen Katrina)
  • Hijack (en man är ombord ett flygplan när det kapas, och han försöker få rätsida på situationen)
  • The Studio (komediserie om ett fiktivt filmbolag i Hollywood)
  • Slow Horses (spionserie om ett kontor dit spioner som är dåliga på sitt jobb förpassas)
  • Servant (skräck/rysare om en familj i New York som inleds med att modern har skärmat av sig från världen på grund av trauma och de anlitar en barnflicka för att det ska hjälpa henne bryta sig loss från sin isolering)
  • Pachinko (episkt familjedrama om koreaner i Japan)

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
See, for all mankind , Ted Lasso, Stick är några must see-serier. Film: Greyhound med Tom Hanks.

Tack för tips! Då verkar det finnas en hel del att utforska!
Citera
2025-06-26, 00:08
Medlem
Tehran. Bara upp till säsong 2 dock. Förmodligen skjuter Apple upp säsong 3 pga kriget.
Senast redigerad av Kollektion 2025-06-26 kl. 00:12.
Citera
2025-06-26, 03:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Problemet med Apple TV+ är att nix du kommer ganska snabbt plöja igenom det av intresse där. Slow Horses är ju en annan bra serie där. Bad Monkey, Dope Thief, Presumed Innocent, Dark Matter, Hijack är ok serier.

För film har du The Gorge och Wolf.

Man kan få en vecka gratis Apple+ numera om man har Prime. Funkar även om du testat gratis innan. Det brukar räcka med en vecka för att se det nya som lagts till sedan man kollade senast.
Citera
2025-06-26, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ted Lassos senare säsonger är ju PK-woke-cringe. De tidiga säsongerna däremot, helt klart sevärda.
Citera
2025-06-26, 10:02
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Servant (skräck/rysare om en familj i New York som inleds med att modern har skärmat av sig från världen på grund av trauma och de anlitar en barnflicka för att det ska hjälpa henne bryta sig loss från sin isolering)

Riktigt bra serie.

Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Tehran. Bara upp till säsong 2 dock. Förmodligen skjuter Apple upp säsong 3 pga kriget.

Tack för tipset. Såg första avsnittet nu. Spännande och extra kul att se med nuvarande omvärldshändelser. Vad hände med säsong 3? Det står på imdb att den släpptes för ett halvår sedan.
Citera
2025-06-26, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Riktigt bra serie.

Tack för tipset. Såg första avsnittet nu. Spännande och extra kul att se med nuvarande omvärldshändelser. Vad hände med säsong 3? Det står på imdb att den släpptes för ett halvår sedan.

Det finns ute men inte på svenska Apple än. Det behövs nog en VPN där till ett annat land där Apple har släppt säsong 3.
Citera
2025-07-05, 12:17
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Det finns ute men inte på svenska Apple än. Det behövs nog en VPN där till ett annat land där Apple har släppt säsong 3.
Apple TV+ has not yet announced the release date for season 3 of Tehran. The season has already premiered on Israel’s network Kan 11 in December last year, but the reason for its international delay is due to the several geopolitical sensitivities around the content of the show.

Even though the show has aired in Israel, Apple TV+ continues to assess the correct timing for its global release, considering that the show portrays sensitive issues about the Iran-Israel tensions. It is important that the timing is just right, because the channel wouldn’t want to spark any sort of controversies on the topics covered in the series.
https://www.imdb.com/news/ni65311353/

Nu när det har blivit PK att vara rabiat antisemit är det förvånande att Apple ens har kvar serien överhuvudtaget med Mossad som härjar med islamisterna i Iran.

Har sett säsong 1 och 2 nu och ger serien ett högt betyg. Säsong 2 är bättre, mer spännande och intensiv, än säsong 1. Några avsnitt av säsong 3 finns att ladda ner men irriterande nog bara 1, 2, 3 och 5. Hugh Laurie är med i den.
Citera
2025-07-05, 17:00
Medlem
Jagerbys avatar
Smoke!
Finns 3 avsnitt hittills och den har nåt, även om Taron Egertons skådespeleri är plågsamt att titta på emellanåt.

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=bdX456spjeA
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här