2025-06-25, 19:15
Medlem
cinereos avatar
I ett klipp frn en asiatisk kvinna, Lei, pratas det om hur makten i Kina har skiftat p senare tid:

The rise of Zhang Youxia: Chinas real leader now.
Citat:
Xi Jinping may still hold the title, but behind closed doors, power has shifted. After a stroke, failed coup attempts, and a silent purge of his loyalists, Xi is now under the shadow of a far more powerful figureGeneral Zhang Youxia. Backed by the PLA and Party elders, Zhang has dismantled Xis inner circle, reversed his military reforms, and seized control of Beijings security apparatus. A late-night armed patrol through the capital sent an unmistakable message: Xi no longer commands the military. This is the story of how one man rose from Xis trusted ally to the architect of his downfall.
1. 3 reasons why Xi is not in power
2. Xi's troubled relations with his vice chairmen of CMC
3. Xi's troubled relations with his secrete service chief
4. Zhang Youxia's rise to dominance
https://www.youtube.com/watch?v=9GvRx3VmLno

Eftersom Zhang r militr s r det orovckande utveckling.

Det r/var allts Kinas starke man som gjorde sig sjlv till ledare p obestmd tid som nu r bortkommen & bortgjord.

inom/om 1 r tar de nog sin utbrytar kommun Taiwan, nnu mer troligt nu s brja hamstra elektronik.
Senast redigerad av cinereo 2025-06-25 kl. 19:24.
Citera
2025-06-25, 19:27
Vad exakt r det orovckande? Different suit same shit skulle jag nog sga...

Kommunism kommer alltid eller lnge vara Kinas frtecken. Jag tnker inte heller ta en YouTube-klla fr trovrdig.
Citera
2025-06-25, 19:29
Medlem
bithaxs avatar
Det r faktiskt bra om det blir en general som styr i kina. Anledningen r att generaler i korrupta stater sllan vill ha krig. S fort kriget brjar s blir det uppenbart att den dr luftvrnskanonen och den dr radarstationen bara finns p pappret. Dvs, deras egen korruption uppdagas. Vidare s tar barbie livet slut fr alla vriga generaler som faktiskt mste ut och leda en strid i stllet fr att chilla i sina herrgrdar med vrnpliktiga som personliga slavar.

S jag tror det blir utmrkt med en general.
Det kan tillochmed vara s att detta r en reaktion frn PLO p allt prat om att invadera Thaiwan.
Citera
2025-06-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinereo

Oj d, nu hamnar kineserna ur askan i elden verkar det som. Militrer r mrdare och de brukar frlita sig mer p vld n politiker.

Men andra sidan, om han r fr hrdhnt s kanske folket provoceras och vi fr en kinesisk revolution dr de ddar eliten, och kina fr demokrati. Nja, man kan ju hoppas.
Citera
2025-06-25, 19:32
Medlem
cinereos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det r faktiskt bra om det blir en general som styr i kina. Anledningen r att generaler i korrupta stater sllan vill ha krig. S fort kriget brjar s blir det uppenbart att den dr luftvrnskanonen och den dr radarstationen bara finns p pappret. Dvs, deras egen korruption uppdagas. Vidare s tar barbie livet slut fr alla vriga generaler som faktiskt mste ut och leda en strid i stllet fr att chilla i sina herrgrdar med vrnpliktiga som personliga slavar.

S jag tror det blir utmrkt med en general.
Det kan tillochmed vara s att detta r en reaktion p allt prat om att invadera Thaiwan.
Ofta blir det inre nationell konflikt nr juntor tillkommer.
Citera
2025-06-25, 19:33
Medlem
bithaxs avatar
Citat:

De tillkommer av interna konflikter skulle jag sga. Typ att militren gr in och tar ver pga en konflikt.

De r ofta vrdelsa p att leda landet och skapa ekonomisk tillvxt.
Citera
2025-06-25, 19:47
Medlem
cinereos avatar
Citat:
Plus att Kina har historiskt krigat nstan uteslutande internt.

Asiatiska soldater har en annan mentalitet n i vst, de lyder order bttre & noggrannare & d r det inga vapen som kommer i folkets hnder s det blir svrt med uppror, molotov cocktails vs eld kastare & attack helikoptrar.
Citera
2025-06-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Vad exakt r det orovckande? Different suit same shit skulle jag nog sga...

Kommunism kommer alltid eller lnge vara Kinas frtecken. Jag tnker inte heller ta en YouTube-klla fr trovrdig.

Jag har sett liknande pstenden frn andra kllor, dock inget frn MSM nnu.

Det har skett en utrensning inom det militra ocks, med hgt uppsatta Xi-lojalister som blivit petade frn sina tjnster.
Citera
2025-06-25, 20:59
Medlem
Paponims avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=9GvRx3VmLno

Men fr fan! Kolla vilka kllor du anvnder. Den hr sortens dumhet r var JAG kallar orovckande utveckling!

Antingen r du dum som tget eller s frsker du medverka till att sprida falsk falungong-propaganda!

Men om du nu verkligen r just s dum som tget s r tipset p YT att alltid kolla kanalens vriga videor. Som man d ser gr den dr kanalen allt fr att svartmla Fastlandskina och har just drfr noll trovrdighet!
Citera
2025-06-25, 21:16
Medlem
hockexs avatar
Kommunism r alltid en diktatur och d staten redan kontrollerar allt r det enkelt att bara byta verhuvud.

Men det krvs lite bttre kllor innan det ens r lnt att vervga om det r sant eller inte. S det r clickbait tillsvidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in