2025-06-25, 18:26
Medlem
Mondhers avatar
Vad kan vi göra för att få Flashback att bli great again? Har Flashback ens någonsin varit great? Vad hände så Flashback blev ungreat?

P.S redan för ca 3 år sedan skrev jag om hur ibland man bara får en rubrik i huvudet och då skriver man en tråd utifrån det.
Senast redigerad av Mondher 2025-06-25 kl. 18:28.
2025-06-25, 18:39
Medlem
Glostrups avatar
Om Flashback inte är great och heller aldrig har varit aldrig har varit great så har ju inget hänt, och det kanske heller inte finns något sätt att få Flashback great. Då faller hela denna trådstart omedelbart.

Du får väl ta ställning för det ena eller andra, och komma med förslag på hur det hela skulle kunna hanteras. Annars blir det inte mycket till tråd.
2025-06-25, 18:41
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Om Flashback inte är great och heller aldrig har varit aldrig har varit great så har ju inget hänt, och det kanske heller inte finns något sätt att få Flashback great. Då faller hela denna trådstart omedelbart.

Du får väl ta ställning för det ena eller andra, och komma med förslag på hur det hela skulle kunna hanteras. Annars blir det inte mycket till tråd.

Nej jag frågar ju. Jag ger ilte några svar. Jag frågar ifall FB nånsin har varit great och isf hur vi kan den great again. Kommer vi tillsammans till att den aldrig varit great ja då är det bara och slänga tråden.
2025-06-25, 18:47
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Vad kan vi göra för att få Flashback att bli great again? Har Flashback ens någonsin varit great? Vad hände så Flashback blev ungreat?

P.S redan för ca 3 år sedan skrev jag om hur ibland man bara får en rubrik i huvudet och då skriver man en tråd utifrån det.

Som jag ser det kan man gå två vägar här om man vill förändra.
Antingen så lättar man på reglerna och släpper igenom mer, vilket betyder större "frihet" för oss som skriver, men också mer skit och trams.
Det andra alternativet är hårdare moderering, vilket skulle förpassa mer till papperskorgen, men öka kvaliteten på trådstarter och inlägg som helhet.

Eller så kör man på nuvarande mellanväg.
2025-06-25, 18:57
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Som jag ser det kan man gå två vägar här om man vill förändra.
Antingen så lättar man på reglerna och släpper igenom mer, vilket betyder större "frihet" för oss som skriver, men också mer skit och trams.
Det andra alternativet är hårdare moderering, vilket skulle förpassa mer till papperskorgen, men öka kvaliteten på trådstarter och inlägg som helhet.

Eller så kör man på nuvarande mellanväg.

Jag tror att det blir svårt i praktiken men kanske det första är att sluta med den sjuka frågeställning-biten. Man skriver alltså en supertråd som lätt kunde få 100 svar men den slängs då den saknar "en tydlig frågeställning" medan en annan får sin tråd igenom bara han skriver i rubriken "vad gör silverfiskarna om dagen?" och sen i själva tråden skriver ordet "rubrik".
2025-06-25, 19:02
Medlem
Det är ett sjunket skepp. Bättre att bygga nytt, lämna eller trolla.
2025-06-25, 19:12
Moderator
Maviels avatar
Det finns en hel uppsjö med trådar som avhandlar just det här på olika sätt - med tydliga avgränsningar på vilken aspekt som ska diskuteras. Kom gärna med förslag i någon av dessa, eller återkom med en mer avgränsad fråga.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in