2025-06-25, 17:43
Medlem
Kan inte va naturligt att människan skall dricka ett annat djurs mjölk som vuxen.
Citera
2025-06-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Mnja du. Alkohol i sig är inte automatiskt giftigt. I synnerhet inte med tanke på att du kan framställa en massa hälsosamma ting som sedan löser sig och konserveras i alkoholen. Det är en modern myt att alkohol automatiskt är giftigt

Jo, alkohol är ett gift.
Citera
2025-06-25, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Kan inte va naturligt att människan skall dricka ett annat djurs mjölk som vuxen.
Ifall man kunde klara sig enbart på icke-giftigt kött hade jag föredragit det.

Jag ser dock opastöriserad mjölk som från får som en otrolig näringskälla även för vuxna människor, om möjligt i syfte att återställa sin hälsa efter hur illa man avsiktligen förgiftats av pharmakeia/vaccin etc.
Citera
2025-06-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crutio
Ifall man kunde klara sig enbart på icke-giftigt kött hade jag föredragit det.

Jag ser dock opastöriserad mjölk som från får som en otrolig näringskälla även för vuxna människor, om möjligt i syfte att återställa sin hälsa efter hur illa man avsiktligen förgiftats av pharmakeia/vaccin etc.
Har inte druckit mjölk på 50 år. vatten går bra.
Citera
2025-06-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Jo, alkohol är ett gift.

Alkohol är ett lösningmedel och konserveringsmedel. Blir giftigt först vid stort samt regelbundet bruk.

Dvs, ett glas vin, eller ännu bättre hemmajäst alkohol med massa nyttigt i, är bra för dig.
1 liter bolagets vin om dagen under lång tid? Relativt dåligt för dig. Dock skulle jag hävda att en liter läsk om dagen är bra mycket värre, men ändå är läsk inte giftigt....
Senast redigerad av Zeddis 2025-06-25 kl. 18:04.
Citera
2025-06-25, 18:01
Medlem
Slackoffs avatar
Jag h ar inga problem med att äta normal jävla mat eftersom jag inte är en nedrökt jävla hippie.
Så jävla farligt är det inte med "gifter"
De farligaste giftet som finns i vår mat är lika naturligt som en hippies ganja och det är svampgiftet aflatoxin.
finns mest i ekologiska produkter.
Hahahha!
Citera
2025-06-25, 18:03
Medlem
Citat:

Varför har då många människor fått en genetisk mutation så de kan bryta ned laktos i vuxen ålder?
Citera
2025-06-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag h ar inga problem med att äta normal jävla mat eftersom jag inte är en nedrökt jävla hippie.
Så jävla farligt är det inte med "gifter"
De farligaste giftet som finns i vår mat är lika naturligt som en hippies ganja och det är svampgiftet aflatoxin.
finns mest i ekologiska produkter.
Hahahha!

Det mest giftiga, enligt mig, är:
PFAS
Mikroplaster
Endokrinstörande ämnen
Tungmetaller
Etc
Citera
2025-06-25, 18:05
Bannlyst
Citat:
Har inte druckit mjölk på 50 år. vatten går bra.
läser man på svensktvattens hemsida så säger de inget om hur rester av preventivmedel i vattnet kommer påverka dig.

opastöriserad mjölk borde vara helt fritt på alla kemiindustins gifter och således hur människor kan försöka återfå sin hälsa.
Citera
2025-06-25, 18:07
Bannlyst
Citat:
Alkohol är ett lösningmedel och konserveringsmedel. Blir giftigt först vid stort samt regelbundet bruk.

Dvs, ett glas vin, eller ännu bättre hemmajäst alkohol med massa nyttigt i, är bra för dig.
1 liter bolagets vin om dagen under lång tid? Relativt dåligt för dig. Dock skulle jag hävda att en liter läsk om dagen är bra mycket värre, men ändå är läsk inte giftigt....
det som är avsiktligen giftigt är fortfarande giftigt även i minsta mängd.
Citera
2025-06-25, 18:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crutio
Det som är icke-giftigt för människor är vad som av naturen avsiktligen utformats för att vara ätbart och hälsobringande
Naturen har inte avsiktligt gjort något alls. Människan har lärt sig vad som går- och inte går att äta genom "Trial and Error"-metodologi. Det som inte gick att äta dog man av och människorna runt omkring lärde sig det via den personens död.
Citera
2025-06-25, 18:09
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Det mest giftiga, enligt mig, är:
PFAS
Mikroplaster
Endokrinstörande ämnen
Tungmetaller
Etc
De här kan ju också finnas i dina egen odlade grönsaker exempelvis.
Tungmetaller finns ju naturligt i jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in