https://nyadagbladet.se/utrikes/alli...es-av-rovdjur/
"Mitt i Floridas träskmarker bygger delstaten nu ett nytt migrantförvar. Enligt myndigheterna ska naturens egna rovdjur bidra till säkerheten – och göra anläggningen både billig och effektiv.
Den nya anläggningen, som informellt kallas ”Alligator Alcatraz”, byggs på Dade-Collier Training and Transition Airport – en nedlagd flygplatsanläggning 36 miles väster om Miami. Platsen omges av våtmarker och träskmiljöer som hyser bland annat alligatorer, pytonormar och andra rovdjur.
– Man behöver inte investera så mycket i avgränsningen. Om folk tar sig ut, finns det inte mycket som väntar på dem annat än alligatorer och pytonormar, sade Floridas justitieminister James Uthmeier i en presentationsvideo. I videon beskrivs förvaret som en nyckel i genomförandet av president Trumps plan för massdeportationer, ackompanjerad av slowmotion-klipp på attackerande alligatorer."
Vilken fantastisk plan! Dom har tänkt igenom det här ordentligt. Tror ni det blir många som försöker rymma? Tror ni att dom kommer lyckas? Jag tror faktiskt inte det. Jag blir nästan avundsjuk, såhär skulle vi ha det i Sverige!