2025-06-24, 23:06
Medlem
Jag hittade flera artiklar om detta fall som inledningsvis beskrivs som ett mord, när en 20-åring man hittades död i Forsbacka 2003. Utdrag från artikel i GD https://www.gd.se/artikel/datorn-ors...-aringens-dod:
"När 20-åringen hittades död av sina kamrater i lördags kväll såg de flera tecken på att någon hade varit inne i lägenheten. 20-åringens kropp låg på golvet med en handduk slängd över ansiktet. En krossad blomkruka låg på golvet vid fönstret, och piedestalen som krukan stått på låg bredvid kroppen. Trasig.
Polisen utesluter inte att den kan ha använts som mordvapen.
Men något annat fick kompisen Robert, en av de första som kom in i lägenheten, att reagera.
Datorn stod utdragen på golvet, nedplockad i en påse.
- Det skulle han aldrig göra själv. Själva burken var utdragen från datorbordet. Han var väldigt rädd om datorn och satt själv och använde den under kvällen när vi var där, säger Robert.
Han får medhåll av Daniel, en annan kompis.
- Han skulle ju flytta inom kort. Men datorn skulle vara det absolut sista han plockade ner, och det första han packade upp, säger han."
Sen hittade jag denna artikel som jag dessvärre ej kan låsa upp. Som menar att inget mord begåtts.
Men hur dödsfallet beskrivits i artikeln ovan fick mig att reagera.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/in...d-i-forsbacka/

Vad hände egentligen?
Citera
2025-06-25, 08:30
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag kan heller inte läsa den låsta artikeln men minns ett fall exakt som det ovan där dom kom fram att han snubblat och slagit pannan i ett vasst hörn på vardagsrumsbordet. Han var full och det var efter hans kompisar gått för kvällen.
Citera
2025-06-25, 23:38
Medlem
Ja, sånt kan ju ske. Men så konstigt när vännerna "sett flera tecken" på att någon annan varit i lägenheten och de andra omständigheterna, och att polisen så pass länge bara utgick från att det var mord.
Citera
2025-07-06, 17:00
Medlem
Dödsorsaken var aortaaneurysm och blodet i bostaden kom från kräkningar.

Tror att det konstaterades att personen hade en ägnat sig åt en kraftig överkonsumtion av alkohol över tid, vilket är en riskfaktor för aneurysm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in