Citat:
Ursprungligen postat av
Untouchable
Hej!
Har en buster magnum från 06 med en 225hp yamaha från samma år. Det har varit många år med problemfritt nyttjande, i princip bara i och ur vattnet i början och slutet av säsongen och köra däremellan.
Senaste tre säsongerna har båten dock knappt varit i vattnet pga motorstrul. Tyvärr finns närmsta yamaha center 7 mil bort och jag har egentligen inte körkortsbehörighet att köra ekipage med båt och båtvagn på väg.
Det har inneburit att en annan båtfirma på hemorten har fått sköta service och reparationer. De sysslar vanligtvis inte med yamaha och resultatet av deras insatser har väl blivit sådär, milt sagt. De säljer och repar däremot mercury och jag har börjat leka med tanken på att helt enkelt byta motor för att slippa allt stök. Inte jättesugen på att köpa en ny för 250k utan i så fall en begagnad som är aktuellt. Har snabbgooglat lite men har aldrig köpt en så stor motor utan tillhörande båt och vet inte riktigt var jag ska leta. Den som har tips på var jag kan vända mig får gärna peka mig i rätt riktning.
Ja, helt rätt, nyttja märkesverkstaden! för de har de kunskaperna eller åtminstone tillgång till support för det märke de servar, om de är auktoriserade! Och näää, har du degen så tjacka nytt!