• 6
  • 7
2025-07-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Finns inga genvägar, när man känner att det suger och man lider, då går man ner i vikt.
Presis, man måste lida, men den biten klarar man inte, man tror man ska komma undan billigt.
Finns inga genvägar
Citera
2025-07-06, 12:40
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Presis, man måste lida, men den biten klarar man inte, man tror man ska komma undan billigt.
Finns inga genvägar
Sedan kan det ju skifta från person till person såklart, vissa har lättare att gå ner i vikt än andra. Men sammanfattningsvis så gäller det att stoppa in mindre i matinkastet än innan, dvs så man får ett underskott. Många fettisar skyller på att "muskler väger mer än fett" eller "jag har stark benstomme" osv, men det är nästan alltid bullshit. BMI skall man inte stirra sig blind på, det är sant, men generellt är BMI ändå en ganska tydlig fingervisning på om man har viktproblem, speciellt då BMI börjar bli ansmärkningsvärt högt.

Speciellt svårt blir det om man börjat fetta på sig mer än vanligt, då gäller det änu mer att äta mindre än man gjorde innan. Exempelvis gubbar med fettmage osv, många är matmissbrukare och alkoholister utan att de erkänner det för sig själva.
Citera
2025-07-06, 13:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metzONE
Hej!

Är en man på 30-40 år med en betydande ryggskada som jag drog på mig för några år sedan. Tar därför pregabalin samt tramadol/oxycontin vid behov.
Pregabalinet går jag på dagligen för att det tar bort mycket av min smärta, även om jag vet att det ökar min aptit men det är något jag inte kan välja bort helt enkelt.

Nu är det så här att sedan min skada så har jag gått upp ca 25-30kg, jag vägde ca 85 innan skadan.

Detta är mest för att jag har svårt att röra mig i längre perioder pga smärtan efteråt. Jag kan gå i ca 30-45min sedan tar det stopp. Gymmet har helt uteblivit sedan skadan då det förstör mig totalt, trots låga vikter.

Problemet är att nu när jag gått upp så mycket så har motivationen gått i botten samtidigt, är KONSTANT seg och trött.

Är öppen för typ alla preparat men gärna så billiga som möjligt och som funkar i kombination med pregabalin/tramadol.

Är väldigt dåligt insatt i dopingpreparat så det enda jag kan komma på själv är typ något amfetamin liknande. Är som sagt öppen för förslag.

Så vad tror ni? Finns det något som hade kunnat funka i vardagen med de läkemedel jag redan tar? Vill kunna funka som vanligt på jobbet men ändå ha mer ork. Inte testat något amfetaminpreparat tidigare förutom en gång på fyllan när jag blev bjuden på lite tjack.

Säkert glömt något men tar tacksamt emot tips!

Yoga + Té!

Där har du ditt svar.
Varför tror du 99% av alla tjejer kör denna metod?
Citera
2025-07-06, 16:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Yoga + Té!

Där har du ditt svar.
Varför tror du 99% av alla tjejer kör denna metod?

sissy finne. i en studie på nyheterna ganska nyligen så brände man mindre kalorier på ett pass yoga 40 min än vad man gjorde genom att duscha 10 minuter med varmvatten. det man brände var 80 kcal i timmen på yoga (alltså ca 40 på ett pass). crosstrainmaskin bränner du 335kcal i timmen på lägsta nivå (och kanske upp mot 400-500kcal om du springer på en mkt hög nivå eller på trögare nivå genom hela passet. Du kan även gå 90 minuter i rask takt ute (ca 1 mil) eller cykla 1-2h och fortfarande bränna 300-400kcal på det. yoga ska du inte nämna i en seriös dopingtråd eftersom det inte fungerar och sänker säkert testosteron genom att man bär tights som stoppar blodföde till penis. ska du cykla så bär inte cykeltights heller. utan luftiga flexiga adidas träningsbyxor isåfall. Så det så...
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-07-06 kl. 16:45.
Citera
2025-07-06, 16:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
sissy finne. i en studie på nyheterna ganska nyligen så brände man mindre kalorier på ett pass yoga 40 min än vad man gjorde genom att duscha 10 minuter med varmvatten. det man brände var 80 kcal i timmen på yoga (alltså ca 40 på ett pass). crosstrainmaskin bränner du 335kcal i timmen på lägsta nivå (och kanske upp mot 400-500kcal om du springer på en mkt hög nivå eller på trögare nivå genom hela passet. Du kan även gå 90 minuter i rask takt ute (ca 1 mil) eller cykla 1-2h och fortfarande bränna 300-400kcal på det. yoga ska du inte nämna i en seriös dopingtråd eftersom det inte fungerar och sänker säkert testosteron genom att man bär tights som stoppar blodföde till penis. ska du cykla så bär inte cykeltights heller. utan luftiga flexiga adidas isåfall.

Jag tror inte på ditt svammel. Det är bevisat att yoga är effektivt om man vill gå ned i vikt.
Citera
2025-07-06, 16:47
Avstängd
Citat:
Jag tror inte på ditt svammel. Det är bevisat att yoga är effektivt om man vill gå ned i vikt.

nu är det så. men som du nämnde med grönt te eller yerba mate så kan det öka metabolismen något. men om du inte rör på dej så ger även det noll effekt
Citera
2025-07-06, 18:08
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Mätbart eller märkbart?

På vilket sätt är det bevisat?
Vem har beställt och betalat för det beviset?
Är viktminskningen mätbar eller märkbar?
Vem är det som svamlar här?
Senast redigerad av trottwell 2025-07-06 kl. 18:25.
Citera
2025-07-06, 18:25
Medlem
Epimaness avatar
Men någon slags rehab måste du ju kunna göra? Sen bör du ju kunna träna runt ryggproblemet också.

Att ha förtvinade muskler är en väg till sämre kontroll av blodsockret. Så för hälsans skull bör du bita ihop och göra rehaben du behöver göra.

Sen skall du inte lyssna på idioterna som tipsar om amfetamin eller blodgrupps-diet.
Citera
2025-09-11, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metzONE
Hej!

Är en man på 30-40 år med en betydande ryggskada som jag drog på mig för några år sedan. Tar därför pregabalin samt tramadol/oxycontin vid behov.
Pregabalinet går jag på dagligen för att det tar bort mycket av min smärta, även om jag vet att det ökar min aptit men det är något jag inte kan välja bort helt enkelt.

Nu är det så här att sedan min skada så har jag gått upp ca 25-30kg, jag vägde ca 85 innan skadan.

Detta är mest för att jag har svårt att röra mig i längre perioder pga smärtan efteråt. Jag kan gå i ca 30-45min sedan tar det stopp. Gymmet har helt uteblivit sedan skadan då det förstör mig totalt, trots låga vikter.

Problemet är att nu när jag gått upp så mycket så har motivationen gått i botten samtidigt, är KONSTANT seg och trött.

Är öppen för typ alla preparat men gärna så billiga som möjligt och som funkar i kombination med pregabalin/tramadol.

Är väldigt dåligt insatt i dopingpreparat så det enda jag kan komma på själv är typ något amfetamin liknande. Är som sagt öppen för förslag.

Så vad tror ni? Finns det något som hade kunnat funka i vardagen med de läkemedel jag redan tar? Vill kunna funka som vanligt på jobbet men ändå ha mer ork. Inte testat något amfetaminpreparat tidigare förutom en gång på fyllan när jag blev bjuden på lite tjack.

Säkert glömt något men tar tacksamt emot tips!

tjack är utan tvekan det du ska satsa på
Citera
2025-09-11, 20:04
Medlem
Säger bara Retratrutid, kommer ge grymma resultat och även förbättra dina levervärde(du har garanterat begynnande fettlever med den övervikten) samt att normalisera ditt kolesterol.
Citera
2025-09-13, 18:32
Medlem
DNP eller DNOC, se till att få i dig elektrolyter och vatten.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in