2025-06-23, 21:24
Medlem
Imorgon vljs frhoppningsvis iaf eller minst 3 nya spelare in, 2 som enligt min sikt rent spelkvalitmssigt platsar r Mogilny o Bernie Nicholls, jag ser det ju faktiskt helt klart ocks som att Andy Moog blivit dissad p en plats mnga r Han var en bttre mlvakt skulle jag sga n Grant Fuhr, ev i slutspelet ocks, men Fuhr av ngon anledning fick frtroendet klart i huvudsak dr nd..

Gary Suter vljs nog aldrig in, verfallet p Kariya r nog tyvrr ev fortfarande det mest beklagliga what if-scenariot i nhl historien, och man vet inte om Lindros ev hade kunnat komma igen med 2-3 ssonger till ver 120 pong eller iaf d snittat 1.5 pong per match flera ssonger till minst,
ok men det var dock Stevens verfall p Lindros, tnk om dagens syn hade tillmpats ven d, kanske 25 matcher avstngning hade varit att vnta d, ven fr Suter ocks
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-06-23 kl. 21:29.
Citera
2025-06-23, 22:38
Medlem
Egentligen borde John Vanbiesbrouck Curtis Joseph Doug Wilson Chris Osgood o Evgeny Nabokov ha goda chanser komma med, kan man ju egentligen iaf tycka ocks
Frr eller senare, tminstone s.
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-06-23 kl. 22:41.
Citera
2025-06-24, 03:12
Medlem
De spelare som lagt av senaste 10-15 ren imponerar inte lika mycket p mig som de hr dock
Kenta Nilsson fr grna komma in fr mig hans nhl karrir o msterskapsmeriter borde rcka tycker jag, ven om hans nhl karrir jmfrelsevis med en generell nhl legend blev rtt s kort..
Vann iaf WHA-msterskapet de 2 ggr han kunde 78 o 79, om de ev vill brja bry sig nationella msterskap, vann SM-guld med Djurgrden 1989
Har 3 medaljer i Canada Cup o VM ocks

Doug Wilson var iofs en mycket bra offensiv back generellt, men utver nd enorma 39 ml p en ssong kanske han inte satte upp avsevrd statistik eller meriter i vrigt nd som rcker till en plats,
tyvrr
Carey Price Ryan Miller o Pekka Rinne har vldigt bra nhl karrirer ocks, tyvrr kanske deras klubblagskarrirer inte var riktigt lika bra eller framgngsrika dock

Joe Thornton m vara ett sjlvklart namn i r, p min lista r Moog Mogilny Cujo Nicholls Miller Rinne Osgood Vanbiesbrouck det ocks
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-06-24 kl. 03:52.
Citera
2025-06-24, 21:59
Medlem
Mogilny invald, det var helt rtt att han skulle komma in frr eller senare 👍👌
Men anledningen till att Cujo Moog Osgood Nicholls ratas r fr att de r kanadensare o inte europer
Tycker uttagningskommittn borde frska ha skruvarna rtt p plats istllet.
Samtliga kunde iaf inom 6-7 8 r ngonting s valts in, efter de slutade.

Klantigt
Wilson valdes in 2020 efter mnga r
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-06-24 kl. 22:42.
Citera
2025-06-25, 17:35
Medlem
https://www.nhl.com/sv/news/chara-th...y-hall-of-fame
Citera
2025-06-25, 20:46
Medlem
Egentligen tycker ja det nd r en helt ok princip, tycker faktiskt ibland iaf det r rtt i stort mer eller mindre att lta ev vissa europer o nog amerikaner ev ocks g fre kanadensare om det skulle bli tuffare konkurrens o fler kan tnkas vljas in inom kortare tidslopp

Frstr dock egentligen iaf inte riktigt debatten p en del sidor p ntet att Mogilny nmns lngt ver Bernie Nicholls chanser..
Han r iofs europ, o det r svrare att lyckas i Nhl d n om man r kanadensare
Men, det r verproportioner dr..
Nicholls hade en enorm ssong 88-89, mycket tack vare Gretzky
men nd en mycket stor prestation delvis av honom sjlv ocks
Det hade Mogilny ocks 92-93
Bde hade karrirer som pminde om varann, men Nicholls hade hgre pongtoppar oftare, 125 pong p 79 p 79 matcher kom han vl 2a med 89-90 tror ja
4a i pongligan 1988-89 med 150
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-06-25 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in