2025-06-23, 20:14
Medlem
Vilka gömda vapen tror ni olika länder har? Kina eller USA? Ryssland. Vilka mer. Japan? Vilka gömda vapen tror ni dom har. Jag tror inte att alla länder använder allra sina mest avancerade vapen. Dom mest avancerade biologiska vapen är nog också hemliga vapen. Gissar jag.

Och inte bara offensiva vapen. Utan defensiva militära equipment/utrustning också. Annat med?

Jag hittade inte liknande tråd så hoppas den här duger.
Senast redigerad av HayabusaMannen 2025-06-23 kl. 20:19.
Citera
2025-06-23, 20:21
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Så du tror det finns nåt hemligt okänt supervapen? Pfft!

Men många har givetvis biologiska vapen i hemlighet.
Citera
2025-06-23, 20:21
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Vad menas med "gömda"? Dolda eller hemliga?

Åtminstone USA har en massiv arsenal av kemiska vapen.

Kina har nya vapen som är hemliga, men emellanåt annonserar man vissa av dessa i avskräckningssyfte. Det gäller bland annat elektroniska system av olika slag sam tnya slags ballistiska precisionsrobotar.

Kinas kärnvapenarsenal är inte känd, men man vet att den är kraftigt stigande. Man bygger silon i öknen, men inte alla hål är ramper utan atrapper.
Citera
2025-06-23, 20:25
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Vad menas med "gömda"? Dolda eller hemliga?

Åtminstone USA har en massiv arsenal av kemiska vapen.

Kina har nya vapen som är hemliga, men emellanåt annonserar man vissa av dessa i avskräckningssyfte. Det gäller bland annat elektroniska system av olika slag sam tnya slags ballistiska precisionsrobotar.

Kinas kärnvapenarsenal är inte känd, men man vet att den är kraftigt stigande. Man bygger silon i öknen, men inte alla hål är ramper utan atrapper.
Hur är det med Kazakstan? De är väl världens största producent av uran. Kan de ha något de inte berättar?
Citera
2025-06-23, 20:27
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Hur är det med Kazakstan? De är väl världens största producent av uran. Kan de ha något de inte berättar?

Efterblivna länder finns inte på kartan i denna analys. Det är Kina och USA, kanske Ryssland och Israel.
Citera
2025-06-23, 21:05
Medlem
Alla stormakter, speciellt USA, har garanterat lasrar som kan skjuta ned missiler. De prototyper man kan se på youtube är minst 20 år efter vad de egentligen har. Sen tror jag även att alla har planterat kärnvapen i varandras huvudstäder och bara behöver trycka på en knapp om det skulle behövas.
Citera
2025-06-23, 21:57
Medlem
Jag tror USA har eller jobbar på "Rods from god" - USA är den enda nationen som har kapaciteten. US spaceforce skickar upp hundratals ton årligen. De har egna begagnade Falcon raketer.
Citera
2025-06-23, 22:09
Medlem
Batagares avatar
Det finns alltid vapensystem i "pipeline", så att säga under utveckling.
Citera
2025-06-23, 23:15
Medlem
Bergakungens avatar
Vill man spekulera i "okända/hemliga vapen som tas fram om det blir riktigt illa" brukar det handla om kemiska eller biologiska vapen. Att sådana finns på många håll är väl känt,

Det som alla krigsmakter också vet är att den här typen av vapen är ytterligt svåra att utnyttja taktiskt och strategiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in